Op verkenningstocht


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Indiana » West Lafayette
February 24th 2015
Published: March 1st 2015
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

(West-)Lafayette

Dit is de stad waar ons leven een tijdje zal doorgaan. Waypoint linksboven is ME; rechtsonder is mijn hotel.

(door Tijs)

Omdat de Belgische tijd nog door mijn aderen stroomt, ben ik iets vroeger wakker dan goed zou zijn om bij te slapen. Gelukkig heb ik daar vandaag geen enkel probleem mee, want ik kan eindelijk West-Lafayette beginnen verkennen, en dan vooral de campus. Ik stuur alvast een mailtje naar Justin (een van mijn advisors) dat ik eraan kom.

Ik doe nu in tegengestelde richting de wandeling van vannacht opnieuw. Dit is duidelijk de buurt waar bars en winkeltjes te vinden zijn. Richting ME (mechanical engineering) kies ik de simpelste, doch niet de kortste weg.

Daar aangekomen spring ik even binnen bij Justin. Hij heeft vandaag niet erg veel tijd, maar wil me wel op weg zetten met wat ik moet proberen gedaan te krijgen vandaag. En daarna kan het spelletje beginnen: paperassen invullen. En dat betekent vandaag vooral rondlopen. In tegenstelling tot Leuven liggen alle universiteitsgebouwen hier gelukkig dicht bij elkaar en zie ik zo meteen al een stukje campus. Als ik er aan denk, volgen er later wel eens foto's. De campus is een compacte verzameling van gebouwen, een beetje zoals in Heverlee, maar dan met mooiere gebouwen (al zal ik er veiligheidshalve maar aan toevoegen dat het aan het beteren is, anders krijg ik thuis problemen). Ik ga u trouwens verder besparen van een beschrijving van alle paperassen die ingevuld moesten geraken. Zo interessant is dat toch niet, en ik kan het mij al niet meer helemaal herinneren. Wat ik wel nog weet, is het huiswerk dat ik meekrijg: nog meer paperassen om tegen morgen in te vullen!

Gelukkig heb ik ook al een paar nieuwe collega's ontmoet. Een van hen neemt zelfs ongevraagd de tijd om mij rond te leiden in het labo en mij ALLE opstellingen te tonen, uit te leggen wie er aan werkt of gewerkt heeft en waarvoor ze gebruikt worden. Ook de anderen leggen graag uit waarmee ze bezig zijn en beantwoorden al mijn vragen. Wel leuk om zo aangenaam verwelkomd te worden.

's Avonds een pasta gegeten bij Puccini's. Dat er tomaten en gehakt in zaten, daar ben ik vrij zeker van. Voor de rest was de saus bijzonder mager vergeleken bij wat we thuis zelf zouden maken. 'Gelukkig' dat je er dan een slaatje bij krijgt waaraan je op zich al genoeg aan hebt. Het begint mij stilaan te dagen dat dit avontuur zich ook in de kleine dingen zal laten gevoelen.

En nu is het slaaptijd. Groetjes!

Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 54; dbt: 0.0591s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb