Birtday in Chicago

North America » United States » Illinois » Chicago
July 19th 2009
Published: July 19th 2009

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om snel onze laatste volle dag in Chicago te beginnen. Na een vlug ontbijt en enkele telefoontjes naar het thuisfront trokken we weer richting centrum van de stad voor nog enkele bezienswaardigheden af te haspelen.

Eerst en vooral stond de Sears Tower op het programma, de Sears Tower is het hoogste gebouw van het hele Amerikaanse continent en tot 1997 het hoogste ter wereld. Van op de 103de verdieping krijg je een prachtig uitzicht over de stad en lake Michigan, één van de 5 grote meren.

Na de Sears Tower trokken we richting Adler's Planetarium, een museum over sterrekunde. Veel valt er niet over te vertellen, we vonden er allebei niet veel aan. Enkele films en verder veel te lezen en weinig te bekijken is een goede samenvatting. Één van de films gaf ons zelf de kans om nog een middagdutje te doen.

Van het financiële hart trokken we naar het commerciële hart van de stad om daar nog een 6 verdieping hoog shopping center te bezoeken met een hele grote winkel aan poppen en hun accessoires. Van diverse poppen, naar haartooi, naar kledij. Zelfs de kinderen kunnen in hun maat de kleren van de poppen kopen.

Aansluitend trokken we richting Hard Rock Café om daar lekker te gaan eten met fantastische muziek op de achtergrond. Metallica, Pink Floyd, The Police, Guns 'n Roses, Linkin Park, Snow Patrol enz passeerden allemaal tijdens onze diner de revue. Verder kreeg ik nog een luide happy birthday vanuit heel de zaal toegeroepen en een coupe ijs. Verjaardagen werden er daar blijkbaar aan de lopende band gevierd, terwijl wij er zaten passeerden er nog 4 het applaus.

Als afsluiter van de dag trokken we terug naar de Navy Pier voor het tweewekelijks vuurwerk van Chicago. Buiten de muziek die op mijn zenuwen werkte was het wel een zeer knap vuurwerk, knapper dan hetgeen we gezien hadden op 4 juli hoewel dit ook met de afstand te maken kan hebben.

Morgen nog een laatste museumbezoek, een bezoek aan de Indische wijk om tenslotte verder richting het noorden te trekken.

19th July 2009

halloooooooo, ik ben blij voor jullie dat deze stad meeviel voor jullie! En dat jouw verjaardag niet zomaar voorbij is gegaan,he ,zoon! allee nu kunt ge er weeral terenaan,opweg naar het volgende avontuur.... kus... mama
19th July 2009

happy b-day
broertje nog eens ne gelukkige verjaardag. zo te zien hebben jullie al heel mooie dingen bezichtigd en gedaan, amuseer jullie nog heel goed daar. En geniet er maar van. Want voor da je het weet zit je terug in België land, geen lachertje dus. dikke zoen je kleinste zusje en natuurlijk de groetjes van de krikke. die mocht ik nie vergeten. PS : als je blikjes tegenkomt van energiedrank, de zelfde formaat als Redbull, mag je gerust mee nemen, nl u schoonbroerke verzamelt da;)
20th July 2009

dag Tom,Dag Sabrina, jaChicago was wel de moeite zo te zien !!! Anke is bevallen op vrijdag 17 juli,alles is goed:47 cm en 2kg 795 das goed he; en de Kenny trots op zijn petekind;Anke houd haar goed,en praten ook veel over Wesley,das wel goed; Allee gepakt en gezakt op verdere doorreis...voorzichtig...en genieten ..;he !! kus mama
21st July 2009

het was echt geweldig
Het was inderdaad echt wel geweldig in chicago, ook de eerste camping nacht was fantastisch. Nu de tweede nacht ingaan, dichtbij mineapolis. We zullen eens kijken of we iets tegen komen.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb