to tired to write

North America » United States » Illinois » Chicago
July 18th 2009
Published: July 18th 2009

Absoluut op zijn we eindelijk aan het schrijven geraakt. Het was een ware overrompeling vandaag in downtown Chicago aan te komen. Monorails, veel bussen, uiteraard weer veel taxi's en hoge gebouwen kan je als een goede samenvatting van de eerste indruk beschouwen. Niet goed waar te beginnen starten we onze wandeling richting de pier met daarop een naar het schijnt spectaculair aquarium en een prachtige skyline van Chicago.

Na een prachtige wandeling door het recent aangelegde millennium park, kwamen we aan bij het aquarium en inderdaad zowel de skyline en het aquarium waren gewoonweg onbeschrijfbaar knap. In de city pass die we hier in Chicago kochten, zat ook een bezoek aan het natural history museum inbegrepen. Dit ligt vlakbij het aquarium en was dus snel mee bezocht. Hoewel snel is relatief want eenmaal binnengekomen in het museum vielen ook weer hier onze monden open van verbazing. Erg knappe exposities rond natuurkunde, geografie en geschiedenis.

Na ons avondmaal in Little Italy, wat totaal niet te vergelijken valt met Little Italy in NY, trokken we naar een andere pier uitgebouwd als attractiepark. Veel glitter en glamour, maar zeker geen luna park gehalte wat het eigenlijk nog wel aangenaam rondwandelen maakte.

Tenslotte trokken we terug naar de pier van het aquarium om ook Chicago in de duisternis te kunnen bewonderen. Terugkerend naar de bus maakten we alweer een zeer knappe wandeling door het park met een uitgelichte superfontein.

Na een lange en zware dag kropen we moe maar voldaan in ons bedje in het motel. Morgen staat er nog een volle Chicagodag op het programma om overmorgen onze tocht naar het noorden verder te zetten.

Tot: 0.105s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0803s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb