Hawaii day 8

North America » United States » Hawaii » Oahu
February 7th 2013
Published: February 8th 2013

øen rundt

Puha sikke en dag. idag sille vi til mordkysten og se massive bølger, samt at vi også ville et smut forbi the vally of temples og så kom jagten på det næsten famøse kamera objektiv på banen igen, så vi kom stort set hele Oahu rundt.

Vi tog en bus til the vally of temples og ud over, at landskabet var skønt, så var det absolut en af de helt store oplevelser, så smuk en beliggenhed. templer i forgrunden, bjerge med skyer hængende over sig i baggrunden gjorde dette sted helt fantastisk smukt.

og byodo templet var en så fredfyldt og smukt, at man kunne bruge timer der., der var kæmpe babus, hvor folk havde skrevet kærlighedserklæringer.

Derefter gik turen til nordkysten for at se kæmpe bølger og surfere give den gas. efter en venten på en bus og endnu en ventende på en anden bus, hvor man håbede man var på den rigtige side af vejen for at nå den. Ja Hawaii gør sig ikke i skiltning vedr. hvilken bus som kommer, hvornår den kommer og hvor den kører hen. man må gærre sig og være lidt heldig.

Men vi fattede mod og fik de rigtige busser og efter endnu en smuk tur gennem et fantastisk landskab kom vi til nordkysten. der var klart højere bølger her. vi kiggede på hinanden og var enige om, at vi simpelthen måtte have nogle nye objektiver. men mere gang i den var der her end ved waikiki bølgemæssigt.

Nu var den store objektiv jagt sat og og tværs hen over øen var vi. vi ankom til en transit central, og her så vi for første gang skilte på busstopstederne om, hvor bussen kørte til. dog manglede vi stadig info omkring hvornår bussen kom og da vi kun havde fået morgenmad, så var vi nu ret sultne, men uden et tidspunkt vedr. hvornår den næste bus kom turde vi ikke tage chancen og finde noget. efter ca. 30 min kom bussen og vi var nu på vej mod pearl habor og endnu en bestbuy og ja denne gang var der bid!! objektiv til alle!! og nu gik turen hjem, vi havde været igang i næsten 12 timer og trætheden var enorm, men en god dag og nordkysten kan klart anbefales, super chiller sted.

i morgen går turen til big island

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb