Nærmer sig slutningen...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Hawaii » Holualoa
December 5th 2012
Published: December 6th 2012
Edit Blog Post

Et lille blogindlæg her fra næstsidste uge.😊 tiden er gået meget stærkt, og det er ved at gå op for os alle, at vores rejse er ved at nå sin ende. Siden jeg sidst skrev fik vi holdt julefrokost, hvor vores nyankomne idrætslærer havde sørget for rugbrødsblandinger fra Danmark, så vi fik 'ordentligt' rugbrød! Det var dog ikke muligt at finde hverken sild eller flæskesteg, men i en lille snusket spiritus-butik fandt vi en Aalborg Akvavit - stavet som det står med dansk flag og det hele. Ja ja, Danmark har da gjort sit indtryk på Hawaii! Julefrokosten gik godt, vi slap ret godt fra det. Frikadeller, karrysalat uden sild, rødkålssalat, fiskefilletter, broccolitærter og rugbrød. Så fik man en smule julestemning d.1.december! Dertil blev der også lavet risalamande, og den var vist også en succes. Anne fra holdet havde fødselsdag denne dag, så der var også fødselsdagssang, kage og lys. Alt i alt en dejlig dag, men også en dag der mindede os alle om, at rejsen efterhånden er ved at være forbi. Søndag var der ikke meget aktivitet blandt holddeltagerne, men jeg havde sammen med tre andre piger arrangeret en film-aften, hvor vi så et par pige-tude-film. Det var rigtig hyggeligt, og så skulle man da lige prøve The American Way. Dvs. En stor bøtte is i skødet - én ske! Spis! Det var vammelt, men lækkert.😉 Mandag lagde vi tidligt ud med at nå en bus fra Ala Moana, hvor vi skulle køre godt to en halv time op til nordkysten for at se surferfinale. Her så vi Kelly Slater bl.a. Det var ret nice til trods for at de regnede en del. Stemningen var ikke så vild som jeg kunne have forestillet mig, men oplevelsen var nu det hele værd! Om aftenen skulle vi handle ind, da jeg var på et hold, der i forbindelse med ernærings-undervisningen, skulle stå for morgenmaden næste dag til de 33 elever... Puha! Vores geniale morgenmad endte med at være havregrød, rosiner, bananer og ananas. Dejlig sukkerholdigt.......😉 i hvert fald skulle vi tidligt op næste morgen, da denne morgenmad skulle serveres kl.8, så på hovedet i seng og bum. Det blev en succes med morgenmaden, der var også en snack-gruppe og en frokost-gruppe, men vi startede jo dagen! Efter morgenmaden tog vi ned i parken og gik sammen i par, hvor vi så skulle motivere hinanden og lave en masse forskellige øvelser. Jeg fik endelig introduceret en baglårs-øvelse, som jeg aldrig havde set før, men har ledt efter! Den er lidt belastende for knæene - mine siger i hvert fald knæk et par gange, når den udføres, men den virker. Efter god træning spillede vi noget beachvolley og fik snacks bestående af chokolade/kakao-mandler, bananer og krydrede peanuts. Løbe løbe løbe hjem og noget teori om styrketræning. Til frokost fik vi tunmousse, rugbrød, salat, gulerødder og agurker og kylling. Det var bare lækkert! Efter denne skoledag havde vi så fri og det blev til lidt tid på stranden bagefter. Den næste dag var sådan en dag, hvor man vågner og den første tanke er:' kaffe!'. Dertil vil min hjerne vist ikke helt indse, hvor hurtigt tiden går; til min fødselsdag fik jeg tilsendt en skrabekalender af mine dejlige forældre, og da jeg skulle skrabe det næste felt, kunne jeg slet ikke forstå at jeg allerede havde skrabet d.4. Jeg var fuldt ud overbevist om, at jeg havde skrabet et for meget, og at det var d.4.december... Min roomie syntes jeg var lidt sjov. Jeg kan slet ikke se, hvor tiden bliver af! I weekenden tager jeg til The Big Island med tre andre piger, hvor jeg skal til en vulkanpark, på lava hike og se vandfald og en sort strand? Glæder mig! Vores rejse er planlagt sådan at vi tagetvafsted fredag morgen og kommer hjem mandag morgen, og vi sover så i lufthavnen mellem søndag og mandag. Vi syntes lige, at vi ikke fik prøvet det nok i Heathrow.😉 Håber alle har det nice hjemme i sneen og minusgraderne! 😉 vi har ca. 30 grader her. Just saying....

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb