Hawaii day 9


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Hawaii » Big Island » Kailua-Kona
February 8th 2013
Published: February 11th 2013
Edit Blog Post

Idag skulle vi ud og svømme med mantarokker om natten... Jeg må indrømme at tanken om, at skulle gøre dette skræmte mig en del, da jeg ikke er en fisk i vandet og slet ikke, når der er mørkt om mig og jeg ikke kan se hvad der er der... og inden turen var der blevet set hajer omkring Big Island.. så jeg var en kende nervøs..

Vi ankommer ved 16.30 til båden og inden vi får set os om hører vi danske stemmer bag os, dette er anden gang vi hører dansk på denne tur og vi bliver lige overrasket hver gang. Det viste sig, at de har være på Hawaii før og at Big Island er deres farvorit.

båden vi er på viser sig, at være en af de hurtige af slangsen, gransende til en speedbåd, så man blev en kende vindblæst men en fed oplevelse. på vej ud til hvor vi skal svømme med mantarokkerne, falder jeg i snak med en Canadier, som mente at det nok var Dansk vi talte, han fortalte, at ham og hans kone havde været på cykeltur i DK og det havde været en helt fantastisk oplevelse for dem og de syntes, at Danmark er en virkelig flot og dejligt land.

Vi ankommer til stedet og får udleveret våddragter. Jeg ligger ikke lige mærke til størrelsen og starter med, at tage dame dragten på, en kende stram var den, hvilket besætningen ikke var sen til, at påpege.

Nu skulle det være... vi svømmer ud til det board vi skal holde fast i.. mit hjerte hammere derud af... og mit åndedræt var meget hurtigt, grænsende til hyperventilerende, lige indtil, at de første rokker kommer. Det er et kæmpe flot og elegant dyr, jeg havde inden denne tur aldrig tænkt på mantarokkerne som noget særligt, men dette har ændret sig, de kom så tæt på, at man kunne rører dem. dog måtte man ikke dette. På intet tidspunkt efter, at mantarokkerne kom skænkede jeg hajer en tanke.

Dette er en oplevelse jeg klart vil anbefale alle som kommer til Big Island. Vi brugte nogle som hedder sunlight on water og kan klart anbefales

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb