Hawaii day 10

North America » United States » Hawaii » Big Island » Kailua-Kona
February 9th 2013
Published: February 11th 2013

Idag tog vi til vulkan parken som ligger ca. 2.5timers kørsel væk fra Kailua-Kona. Vi stod tidligt op, så vi kunne komme tidligt igang og efter lidt forvirring hvor der vi skulle over lå, kom vi ind i parken. Det var piv koldt da vi ankom 23 grader...

Vi startede på en trail som gik gennem en skov, stien snoede sig ned langs bjerget gennem et betagende landskab. efter ca. en time åbnede det sig og vi stod i bunden af et vulkan krater, som vi skulle tværs hen over. landskabet var goldt og solen bagte. ude midt på krateret, var der en høj som vi gik op på. da vi kom op på toppen opdagede vi, at der kom røg ud. det var en meget vild oplevelse, at stå ved siden af et krater i en vulkan hvor der stadig kom røg ud..

Vi kom over på den anden side og gik igen gennem enndnu en frodig skov. lige pludselig ændrede landskabet fuldstændig karakter fra, at være frodig skov til, at være meget åben til dernæst at blive helt goldt igen. aldrig har jeg oplevet et landksab som ændre sig så meget i løbet af så kort tid.

Efter denne hike stoppede vi ved nogle kratere, 3 for at være mere præcis, man kunne ikke se dem fra vejen, men da vi kom derned var de enorme og man blev lige pludselig meget lille.

Vi tog endnu en hike, som gik henover størknet lava, ikke den hårdeste tur eller flotteste tur, men stadig en fantastisk tur, bare det at gå på størknet lava var en oplevelse. fager ny verden at prøve dette.

Efter dette vi hen til der hvor vi skulle overnatte, det stod beskrevet som japansk inspireret, men der var mere kollegie over det og der var svamp og fugtigt, dette sted kan ikke anbefales til andre som overvejer, at tage en overnatning i området. stedet hed Holo Holo inn.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb