Turte Blåværshule har ankommet Florida


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Orlando
December 15th 2008
Published: December 15th 2008
Edit Blog Post

GjengenGjengenGjengen

Those crazy Norwegians outside "Howl at the Moon"
Endelig kom "Jul i Blåfjell"-dvd'en fram til Florida etter en lang og tøff reise med all den andre juleposten. Mamma hadde selvfølgelig puttet med noe ekstra godt "attåt", nemlig julemarsipan! Men så oppdaget jeg til min store skrekk at posen allerede var åpnet.. og ikke nok med det, tyven prøvde å skjule det hele med å teipe igjen posen igjen. Så fant jeg en lapp som beroliget nervende noe, hengende i teipen, der det sto skrevet : "Mora di måtte spise noen pga porto var allerede kjøpt opp til 350 g". Vet ikke helt om det bare var en unnskyldning for godterisuget, men da vet jeg hvert fall at det ikke var en fremmed som har romstert i posen min :P

Her på lørdagen prøvde jeg meg en tur ut på "Howl at the moon", altså et av disse stedene der man må være 21 for å komme inn.. og med lånt id gikk det helt fint det😉 Vi var en stor gjeng med Nordmenn, og klarte derfor å få 3 amerikanere til å forlate bordet sitt - så skrek de også "Go back to your F****NG country", når de gikk.. men, men:/ Var et ganske bra utested med live
DameneDameneDamene

Cathrine og Eirin som jeg kom sammen med, avsluttet programmet før tiden og dro tilbake til heimlandet 17. desember. Den tristeste dagen her nede så langt..
musikk, og hvis man selv ville opp på scenen var det visst bare å spytte i noen ekstra dollar, noe nordmenna pleier å gjøre hver gang de er på "Howl". Vet ikke hva amerikanerne tror om oss jeg, men der står vi hvert fall, en gjeng på 15-20 stykker på scenen og synger "Take on me" med Aha :D

Da jeg kom hjem så jeg til min glede at Martine fortsatt var våken og inviterte henne med ut i stua til Blåfjell. I og med at jeg har en lillesøster som har denne julekalenderen på VHS og så ikke på annet i omtrent 2 år, så kan jeg de fleste sangene utenat og litt ubevisst og ikke helt med vilje synger jeg med når Martine og jeg ser på.. 😉

Fikk Bjørn Havregryn i Julekalederen i dag😊


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

Deres aller siste kveld på HowlDeres aller siste kveld på Howl
Deres aller siste kveld på Howl

Og fordi det var deres siste kveld på Howl, bidro alle norskene med en dollar her og en dollar der, slik at vi fikk skrevet en "Ha det"-beskjed på tavla bak scenen. Vi fikk dem også opp på scenen til slutt, og pianomannen spilte en avskjedssang for dem.
NærbildeNærbilde
Nærbilde

som viser at man ikke nødvendigvis blir brun av å bo i Florida:P


Tot: 0.172s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0693s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb