Time to go to Miami!

North America » United States » Florida » Miami
August 9th 2014
Published: August 9th 2014

Miamitime!

Dags att lämna Key West och dra till Miami.

Efter två dagar i Key West bär det nu av österut mot Miami. Riktigt taggad! Att få se Miami Beach. Kan hända ett det blir lite shopping där.

Hade det kanon i Key West. Varma soliga dagar och trevliga kvällar. Första kvällen blev det utgång och spana in stan. Kändes lite som stockholmsveckan på öland/Gotland(?). Mycket brats med för mycket pengar och stora båtar som dom troligtvis fått låna av sin farsa till semstern. Men bra partystad iaf.

Igår va jag, Paul och Megumi ut med en stor katamaran(båt) där man i sex timmar fick göra alla möjliga aktiviteter. Dels köra vattenskoter som va nååå jääävla skoj! Lyckades dessutom va den enda som hamnade ensam på vattenskotern. Alla andra fick sitta två och två. Så det lär jag göra igen. Åkte vattenskidor också... var den första som åkte och den enda som gjort det förut.... kom upp på första försöket och åkte som bara den.... så dom andra trodde det var lätt. Men ingen av dom andra kom upp. 😉 *skadeglädje* Fick dock inte så många försök. Tror man hade 5 min var att åka/testa.
Snorklade vid ett sjunket militär skepp också. Hade legat där sen 50-talet och var nått skepp dom hade testat nå kanoner på. Såg några riktigt stora och färgglada fiskar. Hoppade lite trampolin också... skoj. Sen god lunch... Pulled pork. Kan va lite av en favorit här borta... nått jag aldrig testat innan jag kom hit.

Å nu bär det av till Miami. Sjukt peppad! Kan bara tänka mig att det är fint. Ska bo på nått Motell, så hoppas det finns wifi så man kan ladda upp nå bilder. Har i stort sett fyllt kameran med bilder/filmer. Får föra över på datorn och rensa så man kan ta lite från resterande tiden.

Tot: 0.169s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb