Bilduppdatering - Florida

North America » United States » Florida » St Augustine
August 11th 2014
Published: August 11th 2014

Är nu klockan 10 på kvällen och är i St Augustine och det är sista natten vi spenderar i Florida. Haft det finfint här nere och åker jag till USA igen är det nog till Florida jag far. Var i Miami igår och tyvärr var vi bara där en dag. Hade lätt kunnat spendera en hel vecka där. Hann inte med att se allt jag ville se. Hann dock ett dopp i Miami Beach och var det varmaste havsvatten jag badat i... någonsin.... inte ett dugg svalkande. Men skönt. Fränt att se skyskraporna just vid stranden också. Blev lite snabbshopping oxå. Billigt som tusan här, så blev en skjorta, en tröja och ett par solbrillor. Middagen åts på en uteservering, men tyvärr ingen utgång på stan. Besvärligt när alla inte är 21 och kommer in på krogarna här.

Men nu är vi som sagt i St Augustine.... en av floridas äldsta städer.... bla bla bla... spansk kolloni... osv osv. Mysigt stad, men känns mest som ett mellanstopp påväg norrut mot Washington och NY. Inte många dagar kvar nu.

Imorgon bär det av mot Charlston. Vet inte mycket om den staden heller. Får se när vi kommer dit hur det är. Påvägen dit ska vi svänga förbi Savannah för att sitta på bänken i filmen Forrest Gump. "Life is like a box och chocolate... you never know what you are gonna get." Måste se den filmen igen när jag kommer hem. Varit på två ställen där den filmen spelats in nu.

Laddar upp lite blandade bilder från Florida. Miss you already Florida!

Tot: 0.163s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb