JACK


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
February 19th 2014
Published: February 19th 2014
Edit Blog Post

4 weken4 weken4 weken

In een diepe slaap verzonken
Op maandag 20 januari, na de eerste week van het tweede semester, arriveerde ik in de straat waar ik dikwijls ga babysitten op Giovanna (die ondertussen 1 jaar oud is). Voordat ik hun huis bereikte, zag ik de ouders met Giovanna langs de kant van de weg staan, op de oprit van hun buren. Ik stopte ook en toen pas besefte ik dat voor mij op een deken elf puppy's aan het slapen waren! Superschattige hondjes, slechts vier weken oud, de meeste pikzwart maar sommigen hadden witte vlekken. De avond ervoor waren Amanda en ik nog aan het praten over hoe graag we allebei een hond wilden. Ik had gezegd dat ik wou wachten tot ik in Engeland zou wonen, en Amanda wist nog niet wanneer ze er één wou. Toen ik de puppy's zag kon ik niet anders dan verbijsterd zijn over het enorme toeval: slechts een dag geleden vertellen we elkaar dat we graag een hond willen, en voila: gratis puppy's! De buren van mijn babysitfamilie vertelden me dat ze een teefje hadden gevonden langs de kant van de weg. Ze namen haar in huis en even later bleek ze zwanger te zijn!

De puppy's waren vier weken oud, eigenlijk veel te jong om van de mama te scheiden, maar het asiel was al langs geweest met de dreiging om de puppy's mee te nemen - het is hier verboden om puppy's weg te geven langs de kant van de straat. Ik aarzelde geen moment en belde Amanda. Tot mijn grote verbazing zei ze om een puppy te kiezen en die mee naar huis te nemen vanavond. Zij zou naar de dierenwinkel gaan om eten, een leiband en andere benodigdheden te kopen. Ik stuurde haar enkele foto's door en al snel hadden we gekozen: een zwart hondje met witte voetjes, een wit snuitje en een wit puntje op zijn staart. Even later had Amanda ook de naam gekozen: Jack. Ik was helemaal in de wolken! Hoewel de puppy officieel van Amanda is - wanneer ik terug naar Europa kom blijft Jack bij haar - ben ik toch enorm blij om Jack in huis te hebben!

Over het ras van Jack kunnen we enkel gissen. Niemand weet echt wat het ras van de ouders is. De moeder is zelfs bruin van kleur, terwijl Jack zwart en wit is. Enkele van zijn broertjes en zusjes zagen er uit als Labradors, terwijl hij meer iets heeft van een Border Collie. Hij heeft lang haar terwijl enkele andere hondjes kort haar hadden. Hij is dus sowieso een mix, en samen met de dierenarts hebben we besloten dat hij waarschijnlijk iets heeft van een Labrador, een Engelse Scheper en een Border Collie. Het eerste wat de dierenarts zei was: "Do you like big dogs? Because this one is going to be gigantic!" Gebaseerd op de grootte van zijn pootjes en op zijn gewicht (3 kilo op 4 weken oud - nu is hij 8 weken en hij weegt al bijna 6 kilo) zei de dierenarts dat Jack een heel grote hond gaat worden. Wij waren heel blij, we geven allebei de voorkeur aan een grote hond, die zijn leuker om mee te ravotten en te knuffelen!



De laatste vier weken draaiden volledig om Jack. Een puppy opvoeden vereist veel aandacht en tijd, iets wat wij als masterstudenten en assistenten aan de UM natuurlijk niet hebben. Gelukkig keuren de meeste professoren het goed dat we Jack meebrengen naar de les. Ze vinden het zelfs plezant; onze professor voor regie zei dat we Jack enkel naar de les mochten brengen als zij hem de hele tijd mag vasthouden! Ik mag Jack ook meenemen naar één van de lessen waar ik de prof assisteer. Ik maakte mij zorgen dat hij de studenten te veel afleidde dus vorige week besloot ik om Jack bij Amanda te laten. Meteen protesteerde iedereen en zelfs de professor was teleurgesteld. Daarom breng ik hem nu elke keer mee! Na al deze weken is Jack een kleine beroemdheid geworden op de campus! Overal waar we gaan komen wildvreemden op ons af: "Is this Jack? Can I pet him? He has grown!" Iedereen kent hem! Onze klasgenoten vinden het ook geweldig om Jack in het klaslokaal te hebben.

Het is veel werk om elk uur met hem te gaan wandelen, hem bevelen aan te leren, hem zindelijk te maken en hem te verzorgen, maar het is het allemaal meer dan waard! Trouwens, gisterennacht heeft hij voor de eerste keer een hele nacht doorgeslapen zonder ons wakker te maken om te gaan wandelen! We zijn heel trots 😊 Gelukkig slaapt hij nog heel veel, zo'n 18 uur per dag. Op die manier kunnen we toch nog aandacht besteden aan onze studies. Momenteel is hij aan het slapen onder mijn
6 weken6 weken6 weken

Jack bovenop de buggy omdat hij nog niet zover kan wandelen
stoel, dus kan ik zonder problemen mijn blog schrijven. Maar soms kan hij ons zelfs van ons werk afleiden wanneer hij slaapt. Hij is zo enorm schattig dat Amanda en ik soms minutenlang naar hem staren voordat we beseffen dat we nog een script moeten analyseren of een test moeten voorbereiden. Als hij wakker is, is het geweldig om hem te observeren wanneer hij speelt. Hij is zo onhandig en schattig wanneer hij zijn tennisbal achternajaagt! Omdat Amanda al de grote kosten betaalt, ben ik naar de winkel gegaan om speeltjes te kopen voor Jack. Ik heb hem een beetje verwend, denk ik. Nu heeft hij al tien speelgoedjes en elke keer als ik naar de winkel ga wil ik er meer kopen!



Okee, genoeg over Jack voorlopig. Ondertussen is ook het nieuwe semester begonnen en daar zou ik ook graag wat over vertellen. We hebben opnieuw vier nieuwe vakken.

Advanced Directing is het vervolg op de regieklas die ik vorig semester had. De meeste lessen komen er acteurs en actrices naar de studio en filmen we een scène.

In Adaptation bestuderen we boeken, toneelstukken, strips, krantenartikels, etc. die verfilmd zijn. Later in het semester
6 weken6 weken6 weken

Jack ligt graag op zijn rug, soms ook om te slapen!
gaan we een script schrijven gebaseerd op een kortverhaal geschreven door Stephen King! Volgend jaar gaan we dit proberen te verfilmen en ik heb mezelf al kandidaat gesteld als regisseur. Het zou super zijn om een kortverhaal van Stephen King te regisseren!

Sound Design is een heel moeilijke maar erg interessante klas. De professor die dat vak geeft heeft eerder dit jaar een Emmy gewonnen voor Boardwalk Empire (een populaire televisieshow)! Hij heeft aan enorm bekende films gewerkt, zoals The Departed, The Silence of the Lambs, Goodfellas, The Hours, Chicago, en nog veel meer! Hij leert ons nu geluisdmontage aan, wat veel ingewikkelder is dan het lijkt. Tijdens het bekijken van een film hebben de meesten vooral aandacht voor het beeld, niet echt voor het geluid. Maar geluidsmontage is véél ingewikkelder en moeilijker dan beeldmontage. Er is steeds maar één beeld tegelijk te zien, maar er zijn tientallen, op sommige producties zelfs meer dan honderd verschillende geluidsbanden aan het spelen, enkele voor dialoog, voor geluidseffecten, voor achtergrondgeluid, voor muziek, en ga zo maar door. Terwijl je maar één beeld kan zien, kan je heel veel geluiden tegelijkertijd horen. Dat maakt het monteren van geluid een heel moeilijke en langdurige
6 weken6 weken6 weken

Jack in het klaslokaal. Ik wist zelf niet dat deze foto getrokken werd!
bezigheid.

Production Management is een heel intensieve klas die we elke zaterdag volgen van 10u tot 17u! Met slechts één pauze! Iedereen is halfdood na die klas, maar de inhoud is wel enorm interessant! De producent die dit vak geeft produceert films, televisie en reclamespotjes tijdens de week, daarom kan hij enkel op zaterdag les geven. Momenteel is hij aan het werken aan Transformers 4 met niemand minder dan Michael Bay! Elke week horen we weer anekdotes over hoe irritant, onbeleefd en arrogant Michael Bay is. Vorige week gooide hij zijn sandwich tegen de muur omdat er niet genoeg confituur op zat...

Dat zijn mijn lessen dit semester. Het is echt wel super dat zoveel van onze proffen actief zijn in de industrie! De ene wint prijzen terwijl de andere met Michael Bay werkt! Zoiets is echt wel motiverend!

Dit semester ben ik opnieuw assistent voor twee professoren. Voor beide proffen moet ik dit semester taken en testen verbeteren, wat best wel een grote verantwoordelijkheid is! Ik moet natuurlijk zo objectief mogelijk blijven, maar uiteindelijk beslis ik hoeveel punten iedereen krijgt. Dat is al een goede oefening voor volgend schooljaar. Ik heb namelijk enkele weken geleden de
7 weken7 weken7 weken

Jack in het groen op de campus
officiële bevestiging gekregen dat ik les mag geven! Mijn klas noemt "Introduction to Film" en het is een klas voor ongeveer 80-100 eerstejaars die nog nauwelijks iets van film afweten. Het is dan mijn taak om te beslissen wat ik hen wil aanleren. Sowieso een beetje geschiedenis (Chaplin, Hitchcock enzo), filmtermen en de verschillende fases van productie. Zolang ik zeker enkele termen en feiten aankaart, mag ik de rest volledig zelf invullen. Ik mag ook zelf mijn eigen taken en examens opstellen. Ik krijg zelf een assistent die mij zal helpen met het verbeterwerk en die in de les aanwezig is om de projectie van filmfragmenten en Powerpoint presentaties te regelen terwijl ik lesgeef! Ik moet toegeven dat, hoewel ik ook wel nerveus ben, ik enorm enthousiast ben over deze kans! Het zal een mooie aanvulling zijn op mijn CV en uiteraard word ik er ook voor betaald, wat natuurlijk ook super is! Ik kijk er echt naar uit, soms ben ik al aan een lessenplan aan het werken en begin ik te denken over welke filmfragmenten de leerstof het best kunnen illustreren.



O ja, voor ik het vergeet, mijn voet is terug in orde. Ik heb
8 weken8 weken8 weken

Jack omringd door al zijn speeltjes
een week op krukken moeten lopen en na twee weken werden mijn draadjes eruit gehaald. Lopen ging moeilijk voor een tijdje, maar de pijn verdween snel genoeg. Ik heb er een ferm litteken aan overgehouden, maar ik mag niet vergeten dat ik veel geluk gehad heb!



Zo, dit was het voorlopig. Geniet van de supermegaschattige foto's van Jack en tot de volgende keer!


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

8 weken8 weken
8 weken

Mijn valentijnscadeautje voor Jack!


Tot: 0.278s; Tpl: 0.018s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb