Washington DC

Published: March 18th 2008

Washington DC, hoofdstad van de Verenigde Staten. Vrijdag Vrijdagvoormiddag, het begon al goed .. regionale trein naar Newark (alwaar ik op Amtrak-trein moest overstappen) had vertraging .. Maar geen paniek, ik had een redelijke ruime tijdsmarge genomen .. In Newark moest ik nog wel mijn tickets gaan afhalen, want het treinkantoor in New Brunswick was gesloten wegens renovatiewerken. Dus ik aan... Read Full Entry

Photos are below

Korean War MemorialKorean War Memorial
Korean War Memorial

Was discussie of te mannekes op ware grootte waren gemaakt .. ze leken net iets te groot om echt te zijn, maar ook niet groot genoeg om onecht te zijn. En volgens Dries zn Rough Guide waren ze op 'life-size' .. maar dat geloofde hij zelf niet echt :P
Vietnam War Veteran MemorialVietnam War Veteran Memorial
Vietnam War Veteran Memorial

Efkes naar uitleg van gids staan luisteren .. Hierop staan namen van alle gesneuvelden in Vietnam oorlog. Niet alfabetisch, maar chronologisch (maar zonder vermelding van datum). Het begint in het midden en gaat dan naar rechts .. dan pikt het terug op aan linker uiteinde en gaat het terug naar het midden. Hierdoor komen eerst en laatst gesneuvelden bij elkaar. Namen zijn chronologisch gegroepeerd zodat strijdmakkers dat samen het graf hebben gevonden .. ook bij elkaar staan op Memorial.
Georgetown BlvdGeorgetown Blvd
Georgetown Blvd

Naast de Potomac River
Georgetown - M StreetGeorgetown - M Street
Georgetown - M Street

winkeltjes, cafees, restaurants ..
WDCWDC
WDC

Straatbeeld in het centrum
Salsa schoenenSalsa schoenen
Salsa schoenen

Poging 5 voor fatsoenlijke foto ervan
BootsBoots
Boots

Poging 4 voor fatsoenlijke foto ervan .. zo zien het er precies plastikke botten uit .. maar in het echt zien ze er veel beter uit. Ik bleek niet echt goed te zijn in het goed trekken van schoeisel :s

gevaarlijke tripods???
Euh... ik snap werkelijk niet wat er zo megagevaarlijk is aan tripods... Heb jij daar al uitleg over gekregen? Allez, dus het valt allemaal goed ee (treinperikelen daargelaten...) Wanneer kom je terug om van al je eigen dingetjes te genieten? Raad eens wat er met de huidige bewoners van je appartement gaat gebeuren? (althans toch 1 van hen)...??? Die komt in mijn huisje :-) Ikzelf maak dan plaats door bij Filippo in te trekken (een mens moet soms offers brengen om vrienden te helpen he ;-D) Allez, nog veel shopplezier daarginds, we verwachten inmiddels wel een modeshow bij terugkeer natuurlijk he! Groetjes vanuit zonnig (jaja, ook hier) Antwerpen!!!

shopping
Het leven bevalt u daar precies wel! Met hoeveel extra valiezen gade binnen drie weken moeten terugkomen? Is daar precies ook wel sjiek... Misschien ook al eens nadenken over een volgend tripke! :-) (wij zijn van gisteren thuis)

Saarke
Tripods zijn verboden omdat ge dat kunt gebruiken om een sniper-geweer (zo een meter lang scherpschuttersgeweer) op te zetten om goed te kunnen mikken. Dus - denken ze hier - als we geen tripods toelaten, zal ook niemand het in zijne kop halen om tussen al dat volk een meter lang scherpschuttersgeweer boven te halen en daarop vijzen .. uhu .. rare mensen hier .. kheb het altijd al gezegd ;)

eendjes
Doet me 'n bitteke denken aan "piepken duik" (= volksdans, waarbij dagge uwen kop ook naar beneden moet duwen) !

salsaschoenen
Ge staat d'er goe mee, vooral onder die broek !

salsaschoenen
dat is wel mijn pijemabroek :s
18th March 2008

- haja, ik schiet ook alleen met mijne sniper als ik nen tripod bij heb, duh :-/ - haha pyamasalsa :D - uw sprongskes zijn precies ook nimeer wa ze geweest zijn he...
20th March 2008

ik heb ondertusse mne blog ook es geupdate op www.dalby.be maar is well niet zo uitgebreid als uwe zenne ;)

Tot: 0.118s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb