Wokół Colorado Springs

Published: September 25th 2016

Wokół Colorado Springs

DSC01346DSC01346DSC01346

Okolice kopalni złota zdradzają ślady działalności górniczej.
W niedzielę 28 sierpnia objechaliśmy trzy okoliczne atrakcje: kopalnię złota Mollie Kathleen, Jaskinię Wiatrów oraz wjechaliśmy na górę Pikes Peak. Podziemna kopalnia, do której zjeżdża się na głębokość około 300 m jest naprawdę ciekawa. W przeciwieństwie do europejskich kopalń, gdzie tego typu wycieczki koncentrują się na tym jak to kiepsko było być górnikiem 500 lat temu, tutaj przewodnik koncentrował się na samej technice i technologii włącznie z demonstracją trzech czy czterech niewiarygodnie głośnych urządzeń. Co więcej, niektóre z chodników wciąż są otwarte dla entuzjastów takich jak nasz przewodnik. Człowiek ten twierdził bowiem, że gdy sezon się kończy to oprócz oprowadzania turystów, w ciągu miesiąca wydobywa 5-8 uncji złota i z tego właśnie żyje. (1 uncja czystego złota to ok. 1200 euro) Cały obszar wokół zabytkowej kopalni złota jest istotnie zryty i ewidentnie górniczy. Ponadto, kilka kilometrów dalej znajduje się czynna, odkrywkowa kopalnia, której olbrzymie zewnętrzne hałdy można oglądać z okalającej jej drogi.

Z kopalni udaliśmy się na południe, niesamowicie krętą i piękną szutrową drogą prowadzącą przez długi i głęboki kanion. Następnie skręciliśmy z powrotem do Colorado Springs i pojechaliśmy do Jaskini Wiatrów (Cave of the Winds). Głównym powodem wizyty w tej atrakcji był fakt, że jaskinia grała prominentną rolę w
DSC01344DSC01344DSC01344

Zabytkowy zakład przeróbczy przy zabytkowej kopalni złota.
jednym z odcinków South Parku. Niestety, jaskinia nie powaliła: z jednej strony jest oblegana przez hordy turystów, z powodu swojej bliskości do Colorado Springs, z drugiej nie kwalifikuje się do mojej top 10 listy najlepszych jaskiń jakie widziałem.

Po wyjściu z jaskini postanowiliśmy wjechać na Pikes Peak: jedną z wyższych gór w Stanach (nie licząc Alaski, oczywiście) o wysokości 4302 m n.p.m. Ponieważ góra jest nadzwyczaj wysoka i znajduje się na samym brzegu Gór Skalistych, ze szczytu rozciąga się niewiarygodny widok na wszystkie strony. Na szczyt całkowicie przykryty śniegiem prowadzi bardzo długa i kręta droga. Na wschodnim zboczu natomiast znajduje się również zabytkowa kolejka spalinowa o kształcie tramwaju z dodatkowym łańcuchem i trybami pomiędzy szynami jeżdżąca pomiędzy szczytem a Colorado Springs.

Jedno z wejść do nowoczesnej, czynnej, odkrywkowej kopalni złota. Jak się później okazało hałdy z drugiej strony są wyższe i bardziej rozleglejsze, ale już nie chciało mi się zatrzymywać.

Wapienny kanion wraz z konstrukcją będącą wejściem do Jaskini Wiatrów. To chyba jedyny przykład wapieni jaki widziałem oprócz najwyżej leżącej warstwy na brzegu Wielkiego Kanionu.

Szata naciekowa w jaskini.

Droga na szczycie Pikes Peak (4302 m n.p.m.). Był śnieg i było zimno, więc przez chwilę poczułem się jak na Islandii.

Po prawej wagonik kolejki na Pikes Peak.

Z jednej strony góry widać kolejne pasma górskie, aż po horyzont.

A z drugiej strony niemalże widać Kansas. A z pewnością uskok, koniec gór ciągnących się od Pacyfiku i początek wielkich amerykańskich równin.

Efekty świetlne były bardzo interesujące.

Tot: 0.114s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0278s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb