July 18 Jedidiah redwoods

North America » United States » California
July 20th 2015
Published: July 20th 2015

Vanmorgen vroeg gewekt door een verzingende hitte. Temperaturen stegen vlug tot boven de 30°C ofte 90 farenshizzle. We stopten op een reststop om te ontbijten en raakten aan de praat met Millie. Een vrouw die zowat overal langs de westkust heeft gewoond. Ze zette zich bij, we kregen een meloen en stippelden samen de volgende dagen uit. Eindelijk wat deftig contact met een local. Iets wat we tot nu toe wel wat gemist hadden. Gisterenavond waren we nog een attractie in een hamburgertent. Say this say that, ons accent is awesome! Na een geweldige rit langs bossen en slingerende wegen kwamen we aan de kust. De temperatuur is hier een stuk aangenamer! In de visitorcentre kregen we een heleboel maps en uitleg. Na de middag maken we een eerste wandeling in redwood nat. Park. Een heel totaaal andere vegetatie hier. Gigantische redwoods en een zeer dicht begroeide ondergrond. De omvang van die bomen is haast niet vast te leggen op foto. In het woud zien we een specht tekeer gaan op een boom, best cool, en we kwamen ook nederlanders tegen... De weg van en naar het woud was ook best indrukwekkend. Onverhard, helemaal niet breed een kronkelend langs de reuzen van het woud. Vanavond weer kamperen in het wild en morgen meer giant trees !

Tot: 0.272s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb