Sista dagen i Kalifornien


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Palo Alto
August 7th 2006
Published: August 10th 2006
Edit Blog Post

Torsdag - slutpresentationTorsdag - slutpresentationTorsdag - slutpresentation

I torsdags hade jag min slutpresentation av projektet. Det gick bra, alla var väldigt nöjda.
Måndag, sitter på CalTrain in till San Francisco. Imorgon åker jag hem. Det känns… väldigt, väldigt bra. Jag känner mig ganska färdig här i Kalifornien för tillfället. Finns inte så mycket här för mig längre; jag har åstadkommit det jag velat och känner mig väldigt tillfreds. Projektet är avslutat. Det har gått bra, alla är jättenöjda. Jag har utforskat området runtomkring i långt högre utsträckning än vad jag förväntat mig i förväg, och tycker jag fått en väldigt bra känsla för Kalifornien och vad det har att erbjuda. Nu längtar jag efter lite semester hemma i Sverige - segla lite, ta det lugnt ute i skärgården.

Det var länge sedan jag skrev, och det har varit direkt relaterat till avslutningen på projektet. Jag tycker jag varit duktig på att begränsa arbetstimmarna under sommaren, men sista veckan har jag behövt jobba hårt för att få ihop allt på ett bra sätt. Komplexiten var hög på slutet, och jag fick verkligen kämpa för att sy ihop säcken till något bra.

Detta innebär att vi inte hittat på jättemycket nu på slutet. Har dock lite bilder från lördagen, då vi åkte till Sacramento för att softa i en kompis föräldrars hus. Det
Mannen, myten, konceptetMannen, myten, konceptetMannen, myten, konceptet

ICM-gänget ordnade en avslutningsbbq för Emil och mig på fredagen, vår sista dag på jobbet. Trevligt initiativ, allting kändes bra. Damon, chef för ICM-avdelningen, har helt klart bättrat på intrycket starkt på slutet. Han är grym.
var rätt gött. Bilderna är tagna med min nya kamera, som jag köpt efter att min trogna Olympus gett upp fullständigt. Jag har velat byta till DSLR länge, och beställde en Canon EOS 350D - kioskvältaren bland digitala systemkameror. Jag är väldigt glad för den, nu har jag skapat ordentlig lock-in för mig själv att fortsätta utveckla det här till ngt slags hobby. Det ser jag fram emot.

Så… egentligen återstår väl bara att tacka för visat intresse! Vi ses snart hemma i Sverige!



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Slapphelg i SacramentoSlapphelg i Sacramento
Slapphelg i Sacramento

På lördagen körde vi upp till ett hus utanför Sacramento, där en av våra amerikanska vänners föräldrar har ett stort hus. Det blev en sjukt slapp lördag med grillning, öl och bad.
Slapphelg i Sacramento - 2Slapphelg i Sacramento - 2
Slapphelg i Sacramento - 2

Emil, som uppmuntras å det grövsta att fortsätta jobba mot en Garfunkel frisyr som han har på g, trivdes ganska bra.
Slapphelg i Sacramento - steg 1Slapphelg i Sacramento - steg 1
Slapphelg i Sacramento - steg 1

Innan vi drog på söndagen hann Henrik och jag med ett litet vattenkrig, som måste demonstreras. På plats fanns helt lysande vattengevär, genialiska i sin enkelhet. De genererade bra tryck, så att strålen känns vid träff i ansiktet. Jonas taktikskola: Steg ett - lägg uppehållande eld, för att pressa bak motståndaren.
Slapphelg i Sacramento - steg 2Slapphelg i Sacramento - steg 2
Slapphelg i Sacramento - steg 2

Steg 2 - Överrumpla motståndaren genom att snabbt slå om till attack för full styrka.
Slapphelg i Sacramento - steg 3Slapphelg i Sacramento - steg 3
Slapphelg i Sacramento - steg 3

Steg 3 - När du kopplat greppet, fortsätt följa upp och tvinga till reträtt.
Berkeley campusBerkeley campus
Berkeley campus

På vägen hem svängde vi förbi Berkeley campus, som flera rekommenderat starkt. Vet inte om det var vi som var sega, men vi var måttligt impade. Visst, det är fint, visst de har parker. Men jag blev inte överväldigad.
Ha det gott mina vänner.Ha det gott mina vänner.
Ha det gott mina vänner.

Det avslutar min vistelse här, imorgon ser jag fram emot en rejäl flygtur hem. Emil och jag har en storslagen plan på att lura jetlaggen genom att sitta uppe hela natten och kolla film. Vi får se om det lyckas, det känns alldeles för lätt. Tack för att ni läst, begrundat och kommenterat! Ser fram emot att få träffa er alla väldigt snart!


Tot: 0.043s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0221s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb