Van Pismo naar S.F.

November 26th 2008
Published: November 27th 2008

laatste rit

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Zeekoetje 68 secs
Dikke ZeekoeDikke ZeekoeDikke Zeekoe

Deze ouwe rot wou terug naar het water. Het is hem gelukt in 15 minuten met zeven tussenpauzes...
Ik vrees dat dit de laatste entry wordt in deze Travelblog. Heel spijtig want dat betekent dat we al weer rond zijn.
Ondanks het min of meer miezerige weer (nog altijd maar wat motregen en dichtere mist in de bergen) beginnen we de laatste rit, naar een hotel in S.F. vlak bij de luchthaven (ik hoor de vliegtuigen hier passeren terwijl ik dit tik). Onerweg houden we nog enkele vermeldenswaardige haltes: Salmon Creek, Elephant Seal Beach en Monterey bay.
Salmon creek in een inham tussen de rotsen langs de kust, een mini-fjord of canyon als je wil. We gaan in de vrije natuur op zoek naar de waterval aan de oorsprong van het riviertje en proberen de schoonste lapjes op foto vast te leggen.
Daarna rijden we door en onderweg zien we een bord naar Elephant Seal Beach. We rijden af en komen terecht op een parking bij een strand dat VOL ligt met zeekoeien, ongelooflijk! Zo'n lompe beesten! We hebben foto en video voor jullie.
Monterey Bay is onze laatste tussenstop, waar het andere koppel het Monterey Aquarium gaat bezoeken (cfr Sea Life bij ons maar dan groter ntl). Ilse en ik lopen wat rond in het stadje en op
Kleinere koeKleinere koeKleinere koe

Moe van niets doen.
hetstrand kunnen we kreeftjes en anemonen in hun dagelijkse doen vinden. We eten in een "Bubba Gump Shrimp" visrestaurant, zie de film "Forrest Gump".
Bij het vallen vande avond vertrekken we en rond 8 uur komen we aan in ons laatste hotel, TraveLodge, in San Francisco.
Het zit er op, nu nog de meer dan ambetante terugreis...
We zullen in belgiƫ rond 9u 's morgens landen.

PopulatiePopulatie
Populatie

beeuhh
Salmon CreekSalmon Creek
Salmon Creek

gezocht maar geen zalm gevonden.
WatervalWaterval
Waterval

landingsvijvertje in Salmon Creek. Glashelder water!
Monterey BeachMonterey Beach
Monterey Beach

althans een stukje ervan
AnemoonAnemoon
Anemoon

Heb hem erna wat zitten pesten met en stokje, De tentakeltjes zijn heel gevoelig en kleven heel goed... in dezelfde plas zaten kleine visjes op hun ongeluk te wachten.
Zot zijnZot zijn
Zot zijn

doet geen zeer.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 54; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb