Pismo Beach

November 25th 2008
Published: November 27th 2008

L.A. to Pismo

HollywoodHollywoodHollywood

Bijna vergeten een foto te nemen van het Hollywood 'logo' bij het wegrijden.
Deze morgen vertrokken we met half-gemengde gevoelens naar de laatste tussenstop vòòr San Francisco. Dit is het laatste rechte eind voor de 'finish'...
De weg tussen L.A. en S.F. is vrij lang en we opteren voor de panoramische kustroute, dus is een overnachting nodig. We hebben een hotel geboekt in Pismo Beach, vlak aan de kust. Met zeezicht dus.Jammer dat het al donker is als we aankomen...
Tussen L.A. en Pismo houden we nog enkele haltes, namelijk aan Santa Monica Beach/Pier en het Missile Park. De foto's spreken voor zich.
We rijden ook door Santa Barbara en andere gebieden getroffen door de recente branden in California, we blijven op onze weg en merken eigenlijk niets van de aangerichte schade. We hebben wel mooie beelden van de mist lang de hellingen.
Snel weg '1' is een heel schone weg die eigenlijk grotendeels perfect dekustlijn volgt. dus links zee, en rechts bergen.
Het is dus al donker eens we in het hotel aankomen en we besluiten van geen geweldige toeren meer te doen en op tijd te gaan slapen.

Santa Monica PierSanta Monica Pier
Santa Monica Pier

een half pretpark op de pier.
PretparkPretpark
Pretpark

op de pier
nog piernog pier
nog pier

Het achetrste gedeelte dat vertrekt vanaf het pretpark, dieper in zee. Overal zitten vissers, meeuwen, etc.
Highway 1Highway 1
Highway 1

Langs de kust.
LoonLoon
Loon

Loon 'raket' op de missile base. Ik heb info over all raketten gefotografeerd (afstand,lancering, doelwit,...)
F14 TomcaTF14 TomcaT
F14 TomcaT

Gevechtsvliegtuig.
Santa BarbaraSanta Barbara
Santa Barbara

Dit is Santa Barbara, veel meer dan mooie wolkenpatronen op de hellingen hebben we niet gezien.
Santa BarbaraSanta Barbara
Santa Barbara

En geloof het of niet, vandaag hebben we de eerste regen op onze reis gehad! Het stelde dan nog niet eens zoveel voor.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb