Monterey

North America » United States » California » Monterey
April 21st 2007
Published: April 22nd 2007

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: 1Monterey Aquarium 77 secs
2: Oddere 64 secs
3: Forrest Gump 41 secs

Fra Monterey AquariumFra Monterey AquariumFra Monterey Aquarium

Et af mange flotte syn.

Efter vi ankom til Monterey i går er vi for alvor begyndt at føle at vi er i gang med noget helt specielt. Restauranten (Willy's Smokehouse) var rigtig ærke Amerikansk, med en duft af BBQ + grill, god musik, TV I Baren og et glad højlydt selskab der rå-hyggede ved nabo bordet. Det gjorde vi også jvf. Mads' rammende beskrivelse fra i går. Prikken over i'et var nok da Emil, som ellers ikke er mest kendt for at strø om sig med roser, sagde "Det her er den bedste restaurant jeg har været på!" - Right-On, Emil.

Dagen i dag tog vi som planlagt i Monterey Aquarium, som er et "must" for alle der kommer inden for en radius af en times rejsetid. Det er et af steder jeg tidligere har besøgt, som jeg synes resten af familien også skulle have fornøjelsen at se.

Det er et helt fantastisk flot akvarium, med de flotteste arter, lige fra de flotte gopler (video) til de utroligt charmerende oddere (video), klumpfisk, hajer og tun, og sågar en voliere hvor fuglene er uden net indenfor 1-2 meter.

Vi tilbragte 5 fulde timer der, før vi mætte af indtryk kunne gå en tur ned af "Cannery Row", som er kendt fra Steinbeck's forfatterskab. Et lille stykke nede af Cannery Row, sad ingen andre end "Forrest Gump" (video). Herefter var der ingen diskussion om hvor vi skulle indtage aftensmaden - På "Bubba Gump Shrimp Company" naturligvis. Et fantastisk sted med højt råbende tjenere og god stemning. Vores tjener Brian gav os en lille quiz for at chekke vores viden om Forrest Gump og et af spørgsmålene lød:

"What did Forrest's Mom always say about life?" Ja, hva' var det nu? Kan I huske det?

Til de kan svare rigtigt på det, er der den samme præmie som vi vandt!

Før vi kom dertil havde vi dog tid til at nyde en "Hot Chocolade" og en "Cafe Latte" hos Starbucks, som er blevet lidt af et hit hos os. Efter at have styrket os lidt på denne måde, havde vi kræfter til at slæbe os hen til SUV'en og tage på en sightseing tur langs den utrolig flotte kystvej, og her også ad den berømte "17-mile drive". Det er næsten et uvirkeligt landskab, med den klippefyldte kyst, med skummende brænding på den ene side og det ene kæmpestore, og imponerende flotte "sommerhus" efter det andet. Drengene fik lejlighed til rase lidt ud på en af strandene med en "football" som de har stor fornøjelse af.

I morgen går turen så til Yosemite Nationalpark. Det skal blive spændende at se hvordan vejret er deroppe - der er nogle vejrudsigter der siger regn, slud, sne, snekæder og 3gr., men vi satser på at det gælder for området oppe i bjergene. Vi har nemlig satset ret hårdt at det er forår, så vi har fx. ikke støvler og varmt tøj med, så vi krydser fingre for pænt vejr.

Der vil gå nogle dage nu hvor der ikke kommer nye indlæg, da der ikke er internet adgang i vores hus i Yosemite.

See Ya!
Ole & Co.

Mads' report
Hej Mads. Det var en flot beskrivelse af din dag. Vi glæder os til at høre mere fra dig

Monterey
Bud på quiz: Life is like a box of chocolates -you'll never know what you get. Fortsat god tur!
22nd April 2007

....Mary har fået en pige.....
....er det vildeste, der er sket her i Danmark. Det skete faktisk i går og alle nyhedskanaler var ved at falde over hinanden med ekstraudsendelser etc. Hun kom ind kl. 14.00 (sagde de i ekstraradio) og kl. 16.30 var hun ude, 50 cm og 3300 g. Men det kan jo ikke hamle op med jeres dejlige oplevelser i Monterey. Er bare et fantastisk sted, som man kniber sig selv i armen over, når man er der, ærkeamerikansk................. pas på jer selv nu i drager til bjergene. Vi passer på besiddelserne her i Danmark. Knud og tanker fra Solvænget 2
23rd April 2007

Spændende..
Hej Alle sammen. Hvor er det spændende at følge med i jeres oplevelser på denne måde :-) Man føler næste man selv er med, så godt, som i skriver! Jeg havde kursus i weekenden, som gik godt. Har I hørt, vi har fået en lille ny prinsesse? Kærlig hilsen Lene
24th April 2007

Hej med jer!
Jeres blog oser af én på opleveren, som et besøg i USA siges at give. Tilsat den sublime humor som Ole brillerer med, er det en ren fornøjelse at følge med her. Svaret er naturligvis "Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get". Jeg plejer at vinde den slags konkurrencer, så hit med præmien ...
25th April 2007

Tak for jeres kommentarer!
Hej Alle Skønt at i er med til gøre vores BLOG levende. Lige en kort orientering: I dag (tirsdag d. 24/4) er taget fra Yosemite til Las Vegas i eet hug. Vi tig afsted ca. 11:45, og ankom 20:30, og er lige kommet tilbage fra aftensmaden kl. 23:00, så der går lige en nat + plus det løse for vi sætter de sidste par dage på. Og til deltagerne af Forrest Gump quizzen: I har selvfølgelig begge ret. Jeg må med skam melde at vores hjerner ikke rakte til at fremkomme med det rigtige svar. Men til vinderne som lovet, den samme præmie vi (så ikke) fik. "All the mint flavoures tooth-picks you can use" :) Men husk at "tune back in on this channel tomorrow" Go'nat - Ole
25th April 2007

Takket vaere
Jeres uovertrufne blog - virkelig mange tusind tak for insatsen!- fik vi udenlandsdanskere altsaa ogsaa at vide at Mary har faaet en datter!!!!Den slags faar de sjaeldent klemt ind i de franske nyheder - slet ikke under praesidentvalg. Vi kvitterer -for maaske tog Mary billedet ogsaa fra vores nyheder som jo igen slet ikke kan maale sig med Jeres!- : til anden runde faa vi lov at vaelge mellen Nicolas Sarkozy (31 %) og Segolène Royal (25%). Familiens store favorit, François Beyrou, kom desvaerre ikke med idet han opnaaede 18.5%. Som er ret godt gaaet!!! Saa nu venter vi spaendt paa om han idag laegger stenent til et nyt "centrums-liberalt" parti inden parlamentsvalget i Juni eller om han bare ber vaelgere om at stemme paa den ene eller den anden... Vi haaber paa et nyt parti saa de to gamle kan vaagne lidt op. Lidt som i Tyskland. Naa, men det er I maaske ikke saa interesserede i, saa jeg vedlaegger heller ikke CAC40 udviklingen endsige vejr rapporten (over 25° med pool i brug og brune kroppe x 5). Vi savner Jer - Arnaud er i Miami i denne uge og i Michigan for ti dage siden. Men han blogger ikke og ser bestemt flere kontorer indefra end udefra. Han fik vist oeje paa et par palmer i Miami... Maa se at komme til DK til mega-slide show snarest. Knus & hep og stor glaede paa Jeres vegne!Marie

Tot: 0.114s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0834s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb