Long time no entries

April 27th 2006
Published: April 27th 2006

San Diego SkylineSan Diego SkylineSan Diego Skyline

Nydelig udsigt fra Coronado-halvøen
Jamen, jamen hvor er der gået længe siden sidst!
Vi har det dejligt - men har blot ikke lige kunnet få en Internet-forbindelse i den sidste uges tid.
Nå, lad os så se om vi kan få bragt dette op til nutiden:
Efter Mathildes føds' kørte vi tilbage til Californien. Fra varmen til køligere kystluft - det var nu ikke så værst. Ikke at vi skal klage over Arizona's sommervejr. Vi havde lige en varme-slutspurt på grænsen til Californien på en Campingplads ved bredden af Colorado-floden - lige inden den løber ud i den Californiske bugt. Både store og små nød en dejlig pool og i bedste badeferie-stil stod liggestolene på rad og række. :-)
Derefter blev kursen sat mod San Diego, som vi ankom til i fredags (d. 21.) Vi fandt endnu en super-campingplads. En kombineret RV-plads og Marina helt nede ved San Diego bugten, med masser af grønt og mest velsignet af alt - den uovertrufne duft og følelse af frisk havluft! Vi kom om eftermiddagen, og Bugt og legeplads og nærmeste omgivelser blev lige "indviet", inden vi alle gik tidligt i seng efter en lang rejse over stats-grænser o.s.v. :-)
Lørdag d. 22.4 oprandt så den store dag,
Sea WorldSea WorldSea World

Camilla og Flipper
hvor vi kunne synge HURRA for den store dreng på 4 år!!! Sebastian havde fødselsdag i lørdags og vi riggede det store gavebord med bl.a. en vaskeægte Cowboy-hat "importeret" fra Grand Canyon fra storesøstrene og så skulle vi ellers i San Diego Zoo.
Det blev en lang, men også rigtig dejlig dag! Sebastian har set en Panda - faktisk flere, bl.a. en unge (åååååååh) - og så har han hørt at elefanter godt kan lide Cheerios - cool! SD Zoo levede op til forventningerne - flot sted, god plads - utroligt mange spændende planter udover de ufatteligt mange forskellige dyr, som vi fik set både fra almindelig gangsti's højde, fra tour-bus og fra luften i parkens lift.
Søndag blev en mere stille dag med et lille smut til Downtown. Vi var lige ved at tage til Baseball-kamp med SD Padres, men efter at have konstateret at de billige billetter selvfølgelig var smuttet, så vi noget af kampen fra en hyggelig Café istedet. Det blev nu også et ganske fint alternativ. Caféen lå i Gaslamp Quarter, som man godt kan tilbringe mere tid i og omkring - meget charmerende.
Mandag stod i Seaworlds tegn! Kan måske synes som en hård cocktail
Meget stort skibMeget stort skibMeget stort skib

Sebastian er udmattet efter en lang gåtur hen af dækket på USS Midway.
lige efter Zoo, men de to oplevelser blev faktisk begge meget, meget fine. Seaworld er et helt andet sted end Zoo - meget kommercielt og tivoliseret, eller Disneyland-ifiseret, må det vel hedde herovre. Dog må man sige, at de tre shows, vi så med hhv. delfiner, spækhuggere og søløver var virkeligt underholdende. At ungerne oveni kom til at røre nogle delfiner gav også mange plus-point!
I går - tirsdag - var vores sidste dag i San Diego. Drengene var inde og se et enormt hangar-skib. Sebastian kan fortælle meget om, hvordan han har siddet i cockpittet på en helikopter og en jetjager og gået rundt på det store skib (USS Midway).
Pigerne var i Old Town - ja - helt rigtigt - San Diego's svar på den gamle by. Dog er denne ikke en sammenstykning, men en bevarelse af noget af det oprindelig San Diego fra midten af det 19. århundrede. Netop fra Californiens overgang fra det Mexicanske til det amerikanske. Old Town er dels museer, dels butikker indrettet i de oprindelige huse. Man kunne frygte, at det blev rigeligt "Corny", men faktisk er det ret hyggeligt.
Der var mange ting endnu i og omkring San Diego vi gerne ville
Dejligt fodbadDejligt fodbadDejligt fodbad

Ved Stillehavet.
se, men det har vi til gode til en anden god gang. :-) I dag kørte vi mod Los Angeles, og lige nu sidder vi i en sen aftenstund og har fundet en Internet-forbindelse fra Malibu Beach! Lyder godt ikke? Navnet klinger velkendt og billederne af palmer og det smukke Stillehav er også opfyldt til fulde! Vi har også stukket en tå i verdens største hav - en lidt frysende en. :-).
I morgen står den på L.A. specielt Camilla glæææder sig.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb