Universal Studios


Advertisement
Published: August 9th 2007
Edit Blog Post

Universal StudiosUniversal StudiosUniversal Studios

Trætte efter endnu en fuld-fed dag
Søndag d. 6/5 (dag 21)

I dag var det Universal Studio dag. Endnu en af de ting vi havde lagt os fast på hjemmefra (og som vi gennemførte!) skulle rende af stablen i dag. Vi tog af sted i højt solskin til det store område, hvor der er samlet nogle rigtig flotte og underholdende shows og ture. Vi havde også her købt billetter online hjemmefra og printet dem ud på forhånd (tak Dorte & Jesper!). Også her havde vi valgt at betale lidt mere ($ 89 mod $ 61), men de penge er nogen af de bedste vi har givet ud på denne tur. Man bliver udrustet med et skilt til at hænge om halsen, og så kan man gå ind af den angivne indgang udenom de, sine steder, ret lange køer. Det er bare den HELT rigtige måde at se Universal på - stort set uden spildtid, i modsætning til SixFlags i går. Vi kunne praktisk talt gå direkte fra show til show.

Og de er altså bare godt lavet. Dagens liste følger her:



Mine favoritter
StjernerStjernerStjerner

Hende til højre var ikke en del af opstillingen...
(som jeg tror vi var enige om alle 4) var



Revenge of the Mummy:
Man sidder i vogne i rækker af 4, og turen starter lidt lige som baljerne i Tivoli, men så lige pludselig: KA-POW!!! Så kommer der fart på - fra 2 til 200 på 0,2 (Cirka😊), man bliver kastet rundt - nogle gange i totalt mørke, og til HØJE lyde undervejs. Turen varer alt for kort.

Back to the Future:
Man sidder i en lille De Leoran i 2 rækker med 4 i hver. Turen er af typen hvor man, eller rettere vognen, bliver kastet rundt mens der afspilles en film foran en, der tager deltagerene på en flyvetur igennem lavalandskaber, blodtørstige dinosaurer, kælvende isbjerge og meget mere. Det var lidt hård kost for den lille dreng, på vel 5 år, der sad sammen med sin familie foran - han har garanteret mareridt i nat efter at han, meget livagtigt, er blevet slugt af en T-Rex, og spyttet ud igen. Faktisk var denne tur så god at det lykkedes mig at glemme mit ny-indkøbte video kamera, som jeg først bemærkede at jeg manglede da Mads spurgte hvem der havde det !!! PANIK.... Forestil jer nu mit efterhånden ganske omfangsrige legeme, i en 45m sprint tilbage til udgangen med panikken malet i ansigtet, og forhøre om der var nogen der havde set det. Næ-hh, det var der ikke. Oh-oh.... Jeg fik dog fortalt at der var en chance idet den kabine vi sad i lige nu viste showet igen. Hmm - jeg var ikke beroliget. Men da denne tur var slut, havde en af tilskuerene afleveret det til en ansat, og jeg fik kameraet igen....😊😊 Py-ha, det var lige til at give en hvilepuls omkring de 145....

Terminator 2: 3D:
Superflot 3-D forestilling - det er virkelig blevet livagtigt, efter de første film der kom for efterhånden mange år siden - man tror virkelig man kan række ud og gribe monstret, dér lige foran ens næse.

Backdraft:
Imponerende forestilling, hvor kan mærke varmen fra de voldsomme flammer der springer frem over det hele.

Shrek:
Igen superflot 3+1=4-D forestilling - Her er der tilføjet diverse virke midler, som fx. en stol der ryster, og små vandskvæt i ansigtet, idet æslet nyser - bvadr 😊.

For mit vedkommende har det også været meget sjovt, at køre rundt på, og omkring nogle de gader (Sepulveda, Wiltshire, Redondo Blvd. etc.) hvor handlingen i de romaner min seneste yndlings forfatters Michael Connelly romaner foregår.

Nu skal vi til New York i morgen, og det glæder vi os rigtig meget til.

PS: Lige et par sure opstød jeg ikke fik med i går om Sixflags, men som blev sat i relief i dag i Universal: Jeg har ALDRIG fået så DYR og så DÅRLIG mad som i går, og deres toiletter var ULÆKRE. Ja😞! De samme ting hos Universal var bare helt i top.

"Stay Tuned"
Ole
Universal Studios

Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0683s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb