Fresno, 44 graden!!!

July 9th 2008
Published: July 10th 2008

Additional maps: Untitled

Hallo allemaal!!!!

Hoewel het eigenlijk bed tijd is (nu 22:25, normaal slapen we dan wel 😊) toch nog even een berichtje... ~

Helaas niet gered dus het is inmiddels woensdagavond geworden.... :-)

We zijn nog geen week weg maar hebben het gevoel dat we drie maanden onderweg zijn!!!! Wat hebben we al ontzettend veel gedaan zeg!

Een paar dagen geen internet gehad dus nu even profiteren!

Vanuit LA zijn we dus noordwaarts langs de kust op weg gegaan naar San Francisco. Dan praat je wel over 400 mile ofzo dus halverwege sliepen we in het Silver Surf motel.

Op weg daar naartoe hebben we eerst nog de hele dag een Santa Barbara doorgebracht , een supergezellige kustplaats. Pier op geweest, langs het strand gelopen en winkeltjes bekeken. Het was er echt super druk.

Opvallend in zo'n badplaats is dat het parkeren dan weer erg goedkoop is. 5 Dollar voor de hele dag. Dat hoef je in Scheveningen niet te proberen!

Na Santa Barbara gestopt in Santa Maria (bleek veel kleiner dan gedacht) waar we onverwacht lekker gegeten hebben.

Hoe noorderlijker we kwamen hoe mistiger het werd (bekend San Francisco 'probleem' ). Op een gegeven moment tikte de meter in de auto zelfs de 15 graden aan!!! Maar goed dat we een paar truien hadden ingepakt!

Na de overnachting in een eenvoudig motel (soort gestapelde portocabins) gingen we de andere dag richting San Francisco.Gelukkig hoorden we nog op tijd dat na 80km de kustweg afgesloten zou zijn door de bosbranden dus we konden op tijd een iets alternatieve route nemen...

SF was super. We hebben ontzettend veel gelopen! Vanuit ons hotel naar het centrum gelopen, vervolgens naar Chinatown en toen naar het gezellige Fishermans Warf aan de kust. Als klap op de vuurpijl hebben we langs de kust naar de goldengate bridge gelopen! Al met al hebben we minimaal 20km afgelegd, misschien wel 30.

Na twee dagen SF zijn we naar het zuidoosten gereden naar Fresno. Hier zijn we nu twee dagen geweest. De eerste dag kwamen we te laat aan om nog naar Yosemite national park te rijden (een enorm natuurgebied 200 km verderop). We zijn toen wezen shoppen en 's avonds naar de film.

Overigens was dit al de tweede film want 's avonds in de universal studios waren we al naar Kung Fu panda geweest.

Gisteren Indiana Jones. Overigens komt morgen Madagascar 2 uit!!! Dus misschien in Vegas of Miami??? 😊

Vandaag dus wel Yosemite. Het was SUPER gaaf. Overigens zitten we midden in een hitte golf: 45 graden!!!

Maar goed, we hebben MEGA sequoia's gezien (enorme bomen), een hert en zelfs BEREN!!! Ik stond klaar om mijn telefoon of camera naar ze te gooien in een verdedigings poging maar gelukkig was het niet nodig 😊. Was wel even schrikken moet ik zeggen!!!

We hebben een trail van 10 km door de prachtige gebied gelopen. Zeer indrukwekkend allemaal. Aan het eind van de middag stonden mijn beentjes op afbreken....

Enfin...

Morgen: Twee dagen VEGAS!!!!

Tot gauw!

Waar was ik???
Hey Ramon & partner in crime, Zo, ik heb eindelijk uitgevonden hoe dit werkt... Wat onwijs leuk dat ons lotgenoot te maken op deze manier. Zit ik hier achter mn bureau en dan tóch een beetje NIET ;-) (Ik zou NU ook wel een Starbucksje lusten... slobber) En wat een vette bak waar jullie in rond scheuren.. Ja die ene waar Jacinta in wil stappen, of bedoel ik eigenlijk die gele? Erg leuk allemaal, keep us posted! Enjoy mucho mucho much! groetjes Chantal

Beren
Wow! Beren? Was je niet bang en liep je daarna nog wel rustig? Erg mooi foto's, vooral die "En door :-)"-foto!

Marathon
Haleluja, wat een afstanden leggen jullie te voet af zeg, niet normaal! En dat in Amerika, het land waar zoals je zelf als schreef alles met de auto gedaan word :) Jullie avonturen en foto's zijn weer geweldig en bij het lezen ervan krijg ik nog meer zin om aan mijn trip te beginnen. Maar ja, daar moet ik nog minimaal 3 weken voor wachten :*( Have fun en geef die beer de volgende keer gewoon een knuffel. Ziet er heel schattig uit :)

mazzelaars
mooie fotos mooie omgeving hier slecht weer dus blijf daar een jaar doei
11th July 2008

Hoi Jacinta en Ramon, de foto's zien er weer geweldig uit! Die Seqoia's zijn echt enorm!!!! Veel geluk in Las Vegas!
11th July 2008

Fraai!
Ha Jacinta en Ramon. Nou jullie zitten niet stil zo te zien en te lezen. De foto's zien er weer fraai uit. Ik zou ook wel eens zo'n sequoia willen zien. En die bruine beer...? Nee, liever niet. Is het nog een beetje uit te houden met zulke temperaturen???

Tot: 0.098s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 34; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb