Antelope Canyon

North America » United States » Arizona » Page
April 28th 2007
Published: April 28th 2007

Rainbow PointRainbow PointRainbow Point

Det højeste punkt i Bryce Canyon godt 3000m.
Fredag d. 27/4 (dag 11)

Efter gårsdagens Heste eventyr, som foregik uden for selve National parken, gik turen idag ind i selve Bryce Canyon. Det var en rigtig flot dag, uden en sky på himlen så solen kunne skinne på de røde klipper i de furede bjergsider. Se selv nogle af de flotte scenarier.

Om aftenen var vi på "Ken's Old West Steakhouse" (som har fået forfærdelige reviews på "Google Maps"), som lå lige om hjørnet fra hotellet. En rigtig familie restaurant med skrigende småbørn/babier.... Nå, de gik ret hurtigt, så vi lod ikke det ødelægge fornøjelsen for os. Se, nu er Mads jo efterhånden en halvstor knægt, og i den alder (13) fejler appetitten som regel ikke noget, og det gør den heller ikke hos Mads. Så Mads bestilte det samme som sin far, der havde sat næsen op efter en ordenlig steak. Valget stod mellem "Prime Rib" og "Rib Eye" (her må der gerne komme en autoritet på steak området på banen og gøre rede for forskellen (Bo M./Lars I.)). Valget faldt på en 14 oz. (knap 400 g.) "Ribeye", og lad os slå fast med det samme, at den var OK!
Det jeg ligesom bemærkede
Stellars JayStellars JayStellars Jay

lot blå fugl vi også så i Yosemite.
mig var, at Mads fik has på sin dobbelt så hurtigt som mig, og i øvrigt lige snuppede en gang "Cherry Pie" til dessert (som den eneste). Emil har fået smag for BBQ Ribs (skønt syn at se ham sidde der med BBQ-sauce på begge kinder), og Heidi var ikke til at komme kontakt med før hun havde fået slugt den sidste mundfuld krabbe-ben cocktail, som kom sammen hendes favorit; "Top Sirloin".

Lørdag d. 28/4 (dag 12)

Som nogen måske har bemærket har der ikke været nogen beretninger fra Grand Canyon. Det skyldes at vi simpelthen har droppet at se den. Den der nyanlagte bro med glasbund er i den vestlige del på sydsiden, og hvis vi skulle forbi der, skulle vi først have taget fra Vegas dertil, så tilbage gennem Vegas, for så at fortsætte til Zion/Bryce Canyons i Utah, hvilket slet ikke hænger sammen logistisk. Efter Bryce har vi været i Antelope Canyon, og her efter var det planen at se Grand Canyon i den østlige ende. Men fordi vi har brugt så relativt meget tid i San Francisco/Monterey, og har besluttet at tage en dag mere i L.A. er der bare ikke tid nok. I stedet har vi så valgt at tage ret korte strækninger på 2-3 timer, og tage os god tid, efter nogle lidt hektiske dage på landevejene. Som sagt var det Antelope Canyon i dag (Tak for anbefalingen, Flemming). Jeg håber billederne taler for sig selv. Det var endnu en enestående oplevelse at se de farver og former, som naturen har skabt her.

Efter den guidede tur var det tid til at vende køleren mod Flagstaff, hvor det denne gang var Heidi der havde book'et endnu et Best Western hotel. Meget velbeliggende tæt på Route 66, og med en opvarmet (om end lille) pool, og inkluderet morgenmad og trådløst netværk. Værelset har dog ikke køleskab, som vi ellers gerne bruger. Til gengæld er hotellet et Mekka for tog entusiaster. Ca. hvert 10 min. kører der et af disse ret lange tog forbi i ca. 100m afstand, og da der er en større vej der krydser skinnerne lige om hjørnet, føler lokoføreren det som sin pligt (det er sikkert også) at ventilere fløjten, eller skulle jeg sige tåge hornet, i de ca. 2 minutter det tager at passere. Sådan er der så meget - nu er jeg i hvert tilfælde tilfreds med at jeg faktisk tog ørepropper med.

KH
Ole

29th April 2007

Proevesmagere # 1 i TOW-club's restaurant.
Sue siger: Rib Eye Steak og Prime Rib koed kommer fra samme "Cut". "Rib Eye Steak" er 1 skive stegt "for sig selv" saa at sige. "Prime Rib" (ofte ogsaa kaldt "Standing Rib Roast") er derimod en steg, hvor den enkelte "skive" skaeres fra. Ofte serveres Prime Rib med safter fra stegen som "Sauce" eller SOVS (som jeg foretraekker at kalde det). Jeg sidder og bliver helt sulgten. Godt Sue er igang med en "Truckers special-morgenmad". Mange hilsner fra Sue og Lars

Tak for steak-info.
Hej Sue og Lars. Jeg havde også en ide om at det var det samme stykke kød der var tale om, men kunne bare ikke lige skelne. Men det passer fint når nu jeg tænker efter; jeg fik et par skiver "Prime Rib" i Las Vegas, og så dem blive skåret af stegen, og min "Rib Eye" var skam også "medium" STEGT.

Hilsen
Hej HOME. Dejligt at se I har det godt og får oplevet en masse. Jeg skal love for det er en storslået natur. Rigtig flotte billeder. Fortsat god tur. Hilsen Fam. Skov
30th April 2007

Prime Rib vs. Ribeye
Med fare for at blive underkendt af Sue, vover jeg dog den antydning at Rib eye er den øverste del af filet'en mod nakken (altså 'nakkefilet'); mens Prime rib er er udskåret af hvad vi kalder 'oksefilet'. Fortsat god tur og hilsen fra Bo M
1st May 2007

hilsen
Hej hele familien - endelig er "The Evalds" også kommet "up-date" med dette fantastiske rejseeventyr - det er bare utroligt spændende at følge med i jeres realisering af de drømme i har haft længe, det lader til at i får indfriet jeres forventninger til fulde - super tur - kommer til at savne jer her til konfirmationen på fredag. Vi glæder os til at følge de næste afsnit i USA-Rundt.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 50; dbt: 0.0684s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb