Jul, nytår, besøg og Florida


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Mesa
January 17th 2011
Published: January 17th 2011
Edit Blog Post

Så tænker jeg at det er tid til at opdaterer jer igen. Der er sket så meget siden sidst.

Sidst jeg skrev var jeg på vej til lufthavnen for at hente Nicolaj. Da jeg er kom derhen var hans fly en time forsinket. Jeg tror ikke en time har føltes så lang meget længe. Men endelig kom han gående ned af gangen og hvor var det dejligt at se ham igen. Det føltes slet ikke som om der var gået fem måneder, hvor vi ikke havde set hinanden. Det var bare dejligt. Da vi kom hjem hilste Ole og Nicolaj på hinanden og så gik vi i seng.

Fredag morgen var jeg nødt til at få børnene op og kører dem i skole, så det hjalp Nicolaj mig med. Derefter begav vi os med Las Vegas. Det var en ret lang tur lige ud i rigtig rigtig mange kilometer. Sådan en vej man ser på film, hvor der er helt øde i meget lang tid. Da vi kom til Vegas regnede det, men vi fik tjekket ind og så tog vi så til the Strip (Las Vegas Blvd.). Vi fik parkeret helt i den ene ende fordi jeg ikke kunne finde et sted at parkerer, men så fik vi gået en masse. Der var så mange mennesker og gang i den. Den dag fik vi gået op og ned at the Strip en enkelt gang. Lørdag regnede det heldigvis ikke men det var ret blæsende og koldt, så vi fik set stort set alle de store kasionoer og hotellet langs the Strip. De er dælme store. Det var ret ærgeligt, at vi ikke kunne spille, det ville have lidt sjovt at prøve. Søndag fik vi også gået op og ned af the Strip inden vi begav os den lange vej hjem igen.

På vejen hjem stoppede vi ved Hoover Dam. Det er en dæmning som er lige ved grænsen fra Nevada til Arizona og som er i Colorado River. Den er også med i forskellige film. Vi gik oppe på en bro som var hen over langs vejen og vi gik nede på dæmningen. Det var fantastisk stort og der var vildt mange mennesker.

Mandag stod den så på arbejde igen. Børnene havde juleferie så det betød, at jeg arbejdede fra 7 til 17. Det gjorde jeg fra mandag til onsdag. Torsdag fik jeg før fri da Ole stoppede tidligede da det var lille juleaften. I løbet af de fire dage fik vi leget en masse, bagt julesmåkager, leget i legeland, bygget med lego og børnene syede en masse små ting til hele familien i kulegave. Om aftenen mødtes vi bl.a. med Viola og Maria på Starbucks, vi var i Phoenix Zoo for at se alle deres julelys (det stod ned hele den aften så det var ret vådt), vi fik købt de sidste julegaver og jeg fik sagt farvel til Sofia.

Sofia var en svensk au pair pige som boede i Chandler, en halv time herfra. Hun var i rematch, da hendes værtsfamilie ikke havde råd til at have hende, men hun valgte at tage hjem i stedet. Hun tog så hjem mandagen efter juleaften. Det var ret mærkeligt, for hun var den anden af de to piger jeg snakkede rigtig meget med som tog hjem 😞

Nå, men ugen gik ret stærkt det blev pludselig juleaftens dag. Nicolaj og jeg havde fået besked på at vi bare skulle tage ud for at se noget og at vi ikke rigtig behøvede hjælpe med juleforberedelserne. Det skal lige siges at vi skulle have Kathryns far, stedmor, farfar og farmor og nogle venner på besøg til dansk julemiddag.
Da Nicolaj og jeg ikke skulle hjælpe med noget om formiddagen tog vi på en lille roadtrip. Vi kørte op til en lille spøgelsesby ca. en times tid herfra. Vi kørte forbi en flod og sø og på vejen hjem, gik vi ind i en større spøgelsesby hvor vi også var nede i en mine og kigge. Nicolaj syntes det var helt fantastisk at være i landsbyen og minen, hvor jeg synes byen var fantastik, men at minen var hamrende kedelig.

Da vu kom hjem lavede jeg risalamande og Nicolaj pressede appalsiner, grape frugt og klementiner til juice. Så var det tid til juleaften. Vi fik gæster allerede ved 5 tiden, men vi startede først med at spise ved 7-tiden. Da vi havde spist hovedret, (flæskesteg, skinke, brunede kartofler, hvide kartofler, brun sovs og rødkål), blev der hurtigt ryddet af bordet og spist risalamande. Så blev der åbnet gaver og halvanden time efter vi var begyndt at spise var vi færdige med det hele og gæsterne tog hjem. Det var en ret mærkelig følelse. Jeg er vant til at det tager 100 år at spise, danse om juletræ og få pakker, men her blev det hurtigt overstået. De havde heller ikke sang og dans om juletræet med. Jeg fik mine julegave fra Ole, Kathryn og børnene der. Jeg fik en halstørklæde og hue af Ole og Kathryn og en lille sød pung af Emma og Esben.

Da vi vågnede d. 25. havde julemanden været der og havdelagt ting i alle vores julesokker og en masse gaver til Emma og Esben under juletræet. Denne gang tog det lidt længere tid at åbne gaver, men de blev stadig flået op af børnene. Vi sad udenfor og spitste morgenmad i fuld sol. Vi gik alle sammen en dejlig lang tur ned til en kanal hvor der også var lamaer og emuer. På vejen hjem "stjal" vi klememtiner fra træerne ude ved vejen. ret sjovt at prøve.

Så blev et tid til sidste julebesøg. Vi skulle spise en sen frokost hos Kathryns mor og stedfar. Jims (Kathryns stedfar) børn og børnebørn kom også og vi fik igen en masse julegaver. Selv Nicolaj fik en masse gaver af mormoren. Det var vildt hyggeligt at være der. Da vi kom hjem så vi lidt amerikansk fodbold med Ole.

Da kl. blev omkring halv ni om aftenen blev Nicolaj og jeg hentet af Viola og lørt til lufthavnen. Vi skulle først flyve 00.15, men Viola var træt og ville gerne tidligt i seng. Så vi købte os hver en sandwich og satte os og ventede på at skulle afsted. Vi kom til Charlotte (i North Carolina) uden problemer og ventede på at skulle videre til Miami. Flyet blev rigtig meget forsinket i Charlotte så vi blev sat på et andet fly som gik direkte til Orlando. På det fly fik jeg ern plads på first class, ret sjovt at prøve. Der sad vi og ventede 2½ time på at komme i luften fordi at alle fly skulle afises oga. vejret. Da vi kom i luften fik jeg en plads ved siden af Nicolaj. Det var rigtig dejligt.

SÅ blev det endelig tid til at se familien i Orlando. Det var helt fantastisk endelig at se dem alle sammen igen. Min kuffert var en time forsinket for den var ikke kommet med det direkte fly til Orlando og havde været over Miami. Nicolajs kuffert havde også være over Miami, men de havde lige glemt at sende den videre. Så vi brugte flere timer i lufthaven. Først på at vente på min kuffert og så på at få noget at vide om Nicolajs. Men vi fik dem til at sende den til der hvor vi boede når den kom.
Vi kørte til et outlet, men der var så mange mennesker, det var skide koldt og vi var trætte efter den lange tur og venten i lufthavnen så vi kørte tilbage til huset.

Mandag kørte vi til Miami, hvor vi var på South Beach, og vi prøvede at komme ud til Key West, det sydligste punkt i USA. Vi nåede ikke helt derud da der var en kæmpe lang kø og solen allerede var gået ned. Så vi kørte tilbage til Miami, hvor vi fik noget mad og fandt et hotel. Vi boede på Days Inn som var lige på stranden. Det var ikke det flotteste hotel og morgenmaden var ikke det bedste, men vi kunne gå lige ned på stranden dagen efter. Der gik vi langs stranden hen til "byen" hvor vi kiggede butikker. Det brugte vi det meste af dagen på. På vejen hjem til Orlando, kørte vi forbi lufthavnen for at hente Nicolajs kuffert. Det viste sig så at samme morgen havde de sendt den til Orlando (det havde de lige glemt at sige da jeg snakkede med dem i telefonen).

Da vi kom hjem fik vi spist og så kom kufferten endelig. Nicolaj havde endelig sit tøj og jeg kunne få givet de sidste af mine julegaver. De blev alle sammen rigtig glade for det de fik. Så det var rigtig dejligt.

Onsdag var vi ude i en sump og sejle med Airboat. Vi fik også set nogle alligatorer og vi holdte selv en lille en. Det var rigtig sjovt. På vejen hjem fik vi handlet i et outlet. Torsdag var vi i Disneyland, Magic Kingdom. Der var vildt mange mennesker så der var rigtig lange køer. Men det var rigtig hyggeligt og vejret var dejligt. Der var rigtig flot og vi fik set to parader og lidt af nogle shows.
Fredag var en slappe af dag. Vi var ved poolen, ude og bade og vi fik pakket. Om aftenen skålede vi med jer derhjemme da den var 12 jeres tid. Vi fik spist lækkert mad, så dronningens nytårstale på computeren og fik skudt nytåret ind med to små batterier. Det var en rigtig hyggelig aften, den var stille og rolig men det var dejligt at være sammen med familien.

Lørdag tog vi afsted til lufthavnen. Vi skulle heldigvis til samme terminal og to gates tæt på hinanden, så det var rigtig dejligt. Det var vildt hårdt at sige farvel til dem alle sammen igen, så mormor, morfar og jeg gik fra deres gat da vi havde sagt farvel, så vi ikke behøvede stå og vente på de gik ombord. På vejen væk kunne vi hører Emma græde helt vildt og Nicolaj kom løbende ned til os for at give mig et sidste kram og kys og sige farvel. Det var så hårdt at sige farvel til dem.

Vi havde rigtig lang tid inden vi skulle flyve så vi sad og snakkede og spiste lidt frokost. Så fløj vi endelig afsted og der var ingen problemer og næsten ingen venten i Charlotte. Så vi ankom til tiden i Phoenix. Derfra tog vi en taxi hjem til mig. Ole og Kathryn var med børnene på en lille weekendtur så vi var alene hjemme. Vi fik spist lidt mad og gik i seng.
Dagen efter gik vi tur og fik handlet lidt og så lavede mormor og morfar bøf med løg til familien da de kom hjem. Det kunne de ret godt lide. Hehe.

I løbet af de dage hvor mormor og morfar var her fik vi gået to ture i bjergene, holdt fødselsdag for Emma og Esben og vi var i Grand canyon, Flagstaff, Walnut Canyon og Sedona. Jeg fik fri efter at have afleveret børnene torsdag og så tog vi på tur. Vi ville have gået ned i Grand Canyon, men der var rigtig meget sne og is så vi fik at vide det var for farligt. Mend det var nu sjivt at være der igen. Vi overnattede i Flagstaff. På vejen hjem kørte vi til Walnut Canyon og er et sted hvor der i klipperne er en masse huler, hvor der engang har boet mennesker. Det var ret fantastisk at se. Derfra kørte vi til Sedona. Vi kørte bjergkørsel dertil. Hele vejen sad mormor og kommenterede alt det hun så, det var ret sjovt. Hehe. "Erik, kigger du ud af vinduet?","Se det der Erik!" (bare lidt af det hun sagde mange gange).
Lørdag hjalp mormor og morfar Ole med at lave mad. Vi skulle holde fødselsdag for børnene om aftenen. Jeg blev opvasker den dag 😉 hehe. Det var en rigtig hyggelig fødselsdag og morrmor og morfar fik hilst på Kathryns far og stedmor.

Søndag var mormor, morfar og jeg på en hike med Ole, Kathryn, Emma og Esben. Det var rigtig hyggeligt. På vejen hjem spiste vi frokost hor Kathryns mor. Mormor, morfar og jeg tog til Heard Museum, som er et museum om indianer. det var et ret godt museum.

Tirsdag var afslappe, pakke dag. Vi fik nydt solen og slappet af og om aftenen var vi ude og spise. Mormor og morfar ville gerne takke Ole og Kathryn for at have ladet dem bo her. Lige inden vi tog afsted skulle jeg tjekke status på deres fly, det var AFLYST (altså det fra Phoenix til New York). Jeg fik ringet til flyselskabet og fik et fly til dem kl. 9 i stedet for.

Vi stod op 3.30 onsdag morgen og vi spiste morgenmad og de gjorde sig klar til at tage afsted. Jeg hjalp dem med at tjeke ind i lufthavnen og viste dem hvor de skulle gå hen. Så var det tid til det sidste farvel. <det var også vildt hårdt. Kunne slet ikke forestille mig at det ville være så hårdt at sige farvel igen. Jeg har jo prøvet det før :S

Onsdagen gik men bare at slappe af. Jeg var vildt træt. Torsdag fik jeg gjort rent og ryddet op.Om aftenen mødtes jeg med Maria og Viola for at booke hotel. V ihavde bestemt os for at tage på skitur i Flagstaff. Så vi tog afsted fredag eftermiddag. Lørdag morgen kørte vi så op til det bjreg hvor vi skulle stå på ski. Vi fik lejet udstyr og Viola, Maria og jeg tog op på pisterne. Jeg var ret nervøs for at stå på ski. Har jo ikke prøvet det rigtig i mere end en uge så synes selv jeg er nybegynder. Men jeg kom da ned 3 gange og så holdte jeg en pause sammen med Lisa, som ikke kunne stå på ski, fordi hun lige har haft halsbetændelse og stadig er på medicin. Jeg var oppe to gange mere. Det var virkelig en hyggelig dag. Solen skinnede fra en skyfri hinnel og det var så dejlig varmt. Jeg har endelig forstået hvad der er så fedt ved at stå på ski. Jeg kan næsten ikke vente med at komme afsted igen 😊 Søndag skulle vi have været ude at kælke, men der var ikke nok sne på den bakke vi skulle kælke på så vi tog til Sedona igen. Der var vi på jeep tur. Det var ret sjovt, selvom jeg har prøver den tur før. Derefter gik turen hjem igen.

Det har været nogle helt fantastiske uger. Jeg har nydt at være sammen med først Nicolaj, så Nicolaj og de andre og så til sidst med mormor og morfar. Det har været vildt dejligt at få lov at vise de steder, hvor jeg befinder mig. Nu forstår de lidt, hvad jeg snakker om. Tiden går bare så stærkt. Det er allerede en måned siden, at Nicolaj kom og på onsdag har jeg været her i 6 mdr. Det er ikke helt til at fatte.

I dag har jeg fri. Det er Martin Luther King day og Kathryn og børnene har fri. Det er ret dejligt med en fridag efter sådan en weekend 😉 hehe. I morgen skal jeg starte skole igen. I det her semester har jeg tilmeldt mig Healthful Living og Lifetime Fitness. Det første er en klasse hvor jeg lærer en masse om sundhed og det andet er hvor jeg kan gå så meget som jeg vil i motioncenter. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang.
Ellers sker der ikke det helt store det næste stykke tid. Først i feb. sker der lidt igen.

Nå, men jeg må nok hellere stoppe inden i falder helt i søvn. Der er sket meget den sidste måned så der var meget at fortælle.
Jeg håber at nyder det derhjemme og at i alle har haft en god jul og godt nytår.

Varme tanker herfra 😊

(billederne kommer senere når jeg har fået alle sammen)


Advertisement



Tot: 0.046s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb