Kayenta/Monument Valley


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Kayenta
September 14th 2005
Published: September 14th 2005
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Naar Kayenta


Hallo allemaal,



Dit keer vanuit Kayenta/Holiday Inn, MET draadloos internet op de kamer, dus dat is ideaal :-)

Vandaag zijn we vanaf de Grand Canyon hier naartoe gereden. Om een uur of een kwamen we aan. Helaas konden we pas na 15:00 inchecken dus zijn we maar gelijk doorgereden naar de activiteit van de middag: Monument Valley.

Wellicht bekend als achtergrond van VELE cowboy films, etc. Soort rood-achtige zuilen midden in de woestijn.

In het monument valley gebied kon je OF een hele route rijden met de auto langs allerlei uitzichtspunten, OF je kon een hikingsroute doen van een krappe 6km dwars door de woestijn om zo'n pilaar heen.

Iedereen koos zo'n beetje voor de auto rondrit maar Jacinta wilde natuurlijk hiken.

Na een waarschuwingsbord voor dodelijke slangen/schorpioenen etc, begonnen we aan de tocht.

Echt moederziel alleen hebben we een krappe twee uur door de woestijn gelopen. Wel een aparte ervaring hoor.

Ik had me bedacht dat als ik oog in oog met een ratelslang zou staan, ik de camera naar hem toe zou werpen. Of dat enige uitkomst zou brengen was twijfelachtig, maar ja je moet toch wat.

Verder besloot ik om tijdens de hele tocht harder dan nodig te blijven praten om wellicht uberhaupt een dergelijke confrontatie te vermijden.

Mijn opzet slaagde, want het was een prachtige tocht, zonder reptiel confrontatie.

Wel hadden we ons niet gerealiseerd dat het eerste stuk een stijle afdaling geweest was, dus het laatste stuk was onverwacht heel zwaar.

In de woestijn hitte je weg, door het soms mulle zand, omhoog zoeken valt niet mee. Zelfs Jacinta vond het vrij pittig. Mijn hartslag haalde astrominale hoogtes... :-)

Morgenochtend zijn we alweer druk: We moeten een kleine 200km richting Lake Powell rijden (bij de Hoverdam dacht ik) waar we om 13:00 een boottochtje hebben. Althans, vandaag telefonisch gereserveerd, terwijl de internetsite aangaf dat het vol zat.... We zijn benieuwd.....

Tot gauw!

Groetjes,


Jacinta en Ramon



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



14th September 2005

ratelslangen
Ramon, ik heb nieuws voor je: alle slangen zijn doof, maar ze voelen je wel naderen door trillingen van de bodem, dus de volgende keer niet normaal lopen maar stampen! LOL
14th September 2005

Wauw wederom fantastisch wat was ik graag daar ook geweest moet en zal gaan echt topietop
14th September 2005

Wederom erg mooie foto's! Het ziet er inderdaad nogal verlaten uit. Gelukkig is jullie niets overkomen. Ik blijf me verbazen over de diversiteit van het landschap. Amerika is met recht een land van extremen.
15th September 2005

He vakantiegangers Het ziet er fantastisch uit. Ik kijk nu al uit naar het volgende journal... Groetjes Danny

Tot: 0.317s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 73; dbt: 0.1045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb