So long, sprogskole


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico
June 3rd 2007
Published: June 3rd 2007
Edit Blog Post

Nej, hvor er det pinligt. Her har man tilbragt den sidste maaned det samme sted, og saa har jeg ikke engang nogle billeder at vise. Og det er ikke fordi, der ikke er noget at vise, men jeg har bare taenkt, at "hm, jeg skal jo vaere her i en maaned, jeg har rigeligt tid." Ups.

Naa, i dag er min sidste dag i Cuernavaca, og om et par timer stiger jeg paa bussen ind mod Mexico City for at hente min lille Kiki, der har floejet hele den lange vej fra Koebenhavn, saa vi kan rejse sammen i de naeste tre uger, indtil jeg tager hjem. Og saa kommer jeg hjem igen. Puha, det bliver underligt. Garanteret supergodt. Men ogsaa lidt underligt, at hele min tur er ved at vaere ovre.

Naa, men det har vaeret rigtig dejligt at vaere paa sprogskole i Cuernavaca. Den foerste uges tid var jeg topmotiveret til at vaagne tidligt hver morgen for at tage i skole og laere en masse. Men saa begynder man jo at laere nogle mennesker at kende... Og de er sjove, og "vi kan jo ogsaa lige tage ud og drikke en oel i aften." Og "vi kan jo ogsaa lige tage videre paa denne her bar, hvor de har billige drinks." Og man vil jo noedigt virke asocial. Og desuden er det ogsaa godt at komme ud blandt de lokale, saa man kan praktisere sit spanske (det mener jeg faktisk).

For at vaere helt aerlig, saa har jeg maattet jonglere lidt mellem at vaere paa sprogskole ophold i Mexico og paa ungrejs-ferie paa nogle graeske oer. Men jeg synes selv, det er gaaet ganske fint. Jeg har faaet nogle sjove, nye venner og har samtidigt laert en del spansk og foeler mig parat til at begive mig ud paa nye eventyr i Mexico, hvis mexicanerne ellers gad snakke bare en lille smule langsomt, tak som byder.
Og jeg har bevist overfor mig selv, at jeg har bibeholdt min evne fra min ungdom til at komme meget sent hjem om natten og staa meget tidligt op naeste morgen og gaa i skole. Med en kold cola i den ene haand og noget fast food i den anden. Og saa stadig laere noget.

Og ellers er der vel egentlig ikke saa meget, der skal siges. Ikke saa mange historier, der skal fortaelles. Gennem den sidste maaned har jeg lagt det der med at rejse og udforske lidt paa hylden og har istedet bare nydt, at jeg har omgivet mig med de samme mennesker i mere end tre dage, at jeg altid har kunnet finde vejen hjem fra byen, at jeg har haft det samme vaerelse i laengere tid ad gangen, saa jeg naermest har kunne indrette mig. Det har vaeret dejligt.

Jeg haaber, der kommer en entry mere fra "Kiki og Mona paa nye eventyr". Hvis ikke, ses vi derhjemme

So long, babes!


Advertisement



3rd June 2007

Ih, altså hvor jeg glæder mig :-)
Ih, altså hvor jeg glæder mig til du kommer hjem til Moar, Putteskrald! Så skal vi rigtig sidde lårene af hinanden. Og hvis du ikke kan undvære vennerne, så sidder jeg også bare lårene af dem. (altså vennerne, det er jo ikke sikkert den kører så stærkt efter 5 måneders "ferie"). Nu må Kiki og dig rigtig hygge jer, og ikke gøre noget, som jeg ikke ville have gjort. For ellers kommer jeg squ efter jer :-) Fortsat god tur min skat. Jeg elsker mit lille Flødeøre! (Ja, ja, jeg ved godt det er i "open space", men jeg er squ da ligeglad). Kærlig hilsen Din egen Moar

Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb