06. Zon 6 jan - Merida


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán » Merida
January 6th 2008
Published: January 29th 2008
Edit Blog Post

Niet zo vroeg uit de veren deze keer ..
Bus genomen richting centrum en afgestapt aan de "paseo de montejo", de champselysees van Merida gelijk ze zeggen. Lange boulevard met 3/4 baansvakken per richting. En erlangs staan van die mooie oude .. "kasteeltjes" (tine! deze link bleek nog nen ING te zijn!)

Op zondag wordt 1 rijrichting van de paseo afgezet voor het verkeer en hebben fietsers, skaters en ander gepeupel de vrije "dinges" (ik kan niet meer op de uitdrukking komen).
Ergens op dieje paseo is ook een groot rond punt, met een gigantisch ding in het midden .. dit. Oude mexicaans sculpturen ea, gewoon op een rond punt!!

Ook een deel van het stadscentrum en het grote plein zijn afgezet .. autovrij .. overal terrasjes op staat, eetkraampjes, muziek .. leukleuk!
Op ander pleintje was een lokale dansgroep hun kunsten aan het laten zien. Na hun kwam groep die salsa-achtige muziek speelde .. de eerste noten waren nog niet gevallen of het podium stond VOL met OUDE mensen! En als ik zeg oude mensen .. dan bedoel ik OUDE mensen! Kwil nu niemand tegen het hoofd stoten .. maar die mensen zagen er toch wel 70/80/90 uit! Sommige zelfs 100 ..
Bleek dat ze er hier in mexico ouder uitzien dan ze zijn, want een van die ventjes bleek 60 te zijn, terwijl ik hem 75 schatte :P
Maar dus .. die waren gewoon aan het shaken dat het nimeer harder kon!! Kheb daar echt een paar uur op staan zien .. zo schoon was dat om te zien. Een oud ventje tegen 0.1uur vooruit ging op zijn wandelstokje .. maar dan wandelstok opzij smeet en begon te dansen alsof hij 20j was. Ja hallo, RESTEC P!!
(dat ik dan ook uiteindelijk een uur op het podium belandt ben als enige onder de -blijkt- 60j, zullen we maar terzijde laten zeker 😉

Het mexicaans eten .. ik mag het wel!! Had bij eetkraampje "iets" besteld, zolang het maar niet pikant was .. njammie!! Vraag me niet wat het was .. want ik kan geen etensnamen onthouden! Maar twas iets van de tortilla familie. (meer uitleg hierover later)

Beetje rust en verkoeling gezocht in de Catedral de san Ildefonso. Ooit al eens nen hoop ventilators in een kerk gezien? Ik nu wel dus ..

Uitleg van local gekregen over alle verschillende variates tortilla dat je kan eten. Dus tostadas, encheladas, burritos, tacos, nachos, salbutes, panuchos, empanadas en quesedillas hebben geen geheimen meer voor mij!!



Additional photos below
Photos: 34, Displayed: 23


Advertisement

Paseo de montejo - INGPaseo de montejo - ING
Paseo de montejo - ING

ING!! (overplaatsing aanvragen tine? ;)
INGING
ING

(bewijs)
Paseo de montejoPaseo de montejo
Paseo de montejo

Op het voetpad hadden ze 'kinderopvangetjes' gezet, waar ze samen knutselden of tekenden ..
Paseo de montejoPaseo de montejo
Paseo de montejo

Rotonde (hier kunnen ze bij ons een voorbeeld aan nemen!)
Taart .. Taart ..
Taart ..

Ik dierf er niet van proeven, heb al proefondervindelijk ondervonden dat het er in die landen beter uitziet dan het smaakt!
Paseo de montejoPaseo de montejo
Paseo de montejo

Me being happy in the sun
Paseo de montejoPaseo de montejo
Paseo de montejo

Vond het een grappige struik/boom .. en zo laag .. kwou grappig foto trekken, maar het komt zo niet echt over.
Njammie!Njammie!
Njammie!

Juist op tijd dacht ik eraan foto te nemen (khad er toen al een paar binnen gespeeld)


Tot: 0.126s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb