07. Maa 7 jan - Izamal


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán » Izamal
January 10th 2008
Published: February 4th 2008
Edit Blog Post

IzamalIzamalIzamal

Of ook wel 'the yellow city' genoemd voor zn geel geschilderde muren.
NOOIT slaap ik nog zonder muggenspray of een muskietennet! Ik was jullie in vorige mail vergeten te zeggen dat ik na 6 dagen mexico de trotse eigenaar was van 0 muggenbeten .. well uhum .. dat kan ik dus niet meer zeggen. Deze nacht hebben die ***beesten zich eens goed laten gaan. Op enen arm heb ik al 20muggenbeten .. enig rekenwerk kan wel uitwijsen hoe ik er dan voor de rest moet uitzien! (ja, zelfs op mijne kop heb ik er minstens 5 :S)
"Welke diersoort mag uitgeroeid worden?" "MUGGEN!!!!"

Vandaag travellers cheques proberen te wisselen .. wou naar het strand gaan en boottocht doen op Ria. Maaar ... had paspoort niet meegenomen en geen enkele bank wou die dan wisselen. Goed systeem zene! Uw eigen traveller cheques al niet kunnen wisselen zonder paspoort 😉

Dus dagje strand gecancelled, want had geen zin om 3kwartier onderweg te zijn om paspoort te gaan halen, dus maar bus naar Izamal genomen. Izamal, oftewel een geel groot mooi klooster. Straten errond zijn ook allemaal in zelfde kleur geschilderd. Voor de rest was er niet veel te zien .. buiten nog ergens een of andere mayaheuvel, waar je moe van werd als je erop klom.
Tweer was ook niet al je datje in de namiddag .. algoed dat ik niet naar strand was geweest.


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement

Convento de San Antonio de PaduaConvento de San Antonio de Padua
Convento de San Antonio de Padua

Bouw begonnen in 1533, beeindigd in 1561.
Gele bloemGele bloem
Gele bloem

Dit is juist dezelfde als ik ook heb!
Kinich-Kakmo templeKinich-Kakmo temple
Kinich-Kakmo temple

helemaal vanboven .. zicht op klooster


Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb