Chichen Itza en Tulum

Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo
July 1st 2009
Published: July 1st 2009

Chichen Itza in enkele woorden: warm, groot, indrukwekkend maar toeristisch. De grote tempel kon je helaas niet meer beklimmen, de reden die ik gehoord heb was dat er een dikke vrouw vanaf gevallen was en iemand er grafiti op gespoten had. Dat van die dikke vrouw is begrijpelijk, het tweede niet!

Er waren meerdere tempels en ruines te bezoeken, wat ik zonder gids gedaan heb en met mn footprint bij de hand viel dat wel mee. Er was onder meer een groot gat water met steile rotsen waar er veel iguanas voor je voeten liepen. Omdat het er zooo warm en vochtig was, iedereen zweette liters en alles plakte, heb ik een ijsje gegeten en in sneltreintempo moeten opeten..

Fotos volgen later btw.

Ik nam de bus naar Tulum, een kuststadje waar er ook ruines zijn, maar dan vlak aan het strand. In de Weary traveler hostel was het gezellig, we zaten allen aan lange tafels te praten tot laat. Helaas begon het die nacht hevig te stormen, tropical style...

Volgende dag wat rondgesjokt in de regen en met de bus naar Chetumal gegaan, grensstad aan Belize, en bij de douane m'n paspoort gevuld met een stempel.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 27; dbt: 0.0178s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb