start


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán
June 29th 2009
Published: June 30th 2009
Edit Blog Post

Hola!

Mijn reisbestemming is Centraal Amerika, waar ik begin in Cancun, Mexico en eindig in Lima, Peru.

Dag 1; Afscheid genomen van Belgie met het Atomium als klein momunemtje vanuit de lucht en met Continental richting Cancun gevlogen via Newark, New York waar je enig uitzicht had op NYC zoals de Empire State Building en Brooklyn Bridge. Voor de rest kon je het niet echt een geweldige luchthaven noemen, want internet kennen ze er niet. bijgevolg heb ik me 6 uur verveeld...

Daarna terug het vliegtuig op richting Cancun, met de dood van Michael Jackson als grote nieuws (gehoord van enkele Amerikanen die achter me zaten), s Avonds zette ik mijn eerste stap op Mexicaanse bodem, en kreeg meteen een zwoele walm in mijn gezicht. Richting Cancun kwamen we het bord Welcome to Paradise tegen, wat een gunstig teken was!

Dag 2; Cancun zelf is zeer toeristisch, in de zin van gigantische hotels, de een luxueuzer dan de ander en allerlei dikke Amerikanen die liggen te bakken op het strand. Dan maar besloten om naar isla de mujeres te gaan, vlak voor de kust van Cancun. Bij het wachten op de bus raakte ik aan de praat met iemand die tours deed naar het eiland, en ik mocht gratis mee! Dus met boot naar het eiland, genoten van een prachtig wit strand en turquoise blauwe zee, daarna gesnorkeld en gegeten op playa de tiburon (haaistrand) waar je een grote haai kon aaien. Ik vond het te zielig dus heb ik dat niet gedaan, maar in plaats daarvan naar een turtle farm geweest met allerlei zeeschildpadden.

Als een kreeft keerde ik terug naar cancun, factor 60 hielp mijn wit velletje dus niet. s Avonds nog naar het Hard Rock Cafe gegaan en terug naar de hostel om vervolgens de volgende morgen naar een van de 7 wereldwonderen te gaan; Chichen Itza



Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0597s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb