De Riviera Maya, maar ja...


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Riviera Maya
January 20th 2008
Published: January 21st 2008
Edit Blog Post

De laatste paar dagen van Josje´s verblijf zijn we aan de Rivièra Maya geweest. Zo heet dat hier al eeuwen...

Bij het oversteken van de grens Belize-Mexico zag Josje een paar Mennonieten. Die zijn we in heel Yucatan tegen gekomen en zijn best wel interessant, als enige blanken tussen alle Mexicanen. Ik moest nog even wat visumpapieren invullen, maar zij stond binnen no time al met ze te beppen hoor! Blijkt dat een van hen ook Duits spreekt, maar hier geboren is en zich gewoon Mexicaan voelt! Ze boden haar ook gelijk een lift aan in hun truck, aardige lui dus!

Eerst zijn we naar Tulum gegaan, waar aan het strand allerlei primitieve hotels zijn, maar die waren allemaal vol of heel duur voor wat je kreeg, dus toen zijn we terug gegaan naar het dorp (kregen een lift achter in een pick-up!) en zijn we daar een redelijk shabby hotel ingedoken. ´s avonds Italiaans gegeten bij een Italiaan waarvan de (Mexicaanse) kok niet was komen opdagen, zodat hij alleen maar pizza´s had. Dat joeg heel wat potentiële klanten weg, maar de pizza´s waren heerlijk! Onderwijl met een schuin oog zitten kijken naar een show ter gelegenheid van de
En dan gewoon vragen:En dan gewoon vragen:En dan gewoon vragen:

Hee, ben jij Menno niet?
75e jarige verjaardag van William Shatner, beter bekend als Captain Kirk uit Star Trek, maar ik ben ook fan van zijn laatste CD die hij dan weer opnam met mijn grote idool Ben Folds.

Gelijk na aankomst hadden we al besloten hier niet langer dan een nachtje te blijven, dus de dag erna zijn we vroeg naar de ruïnes van Tulum gegaan. We waren echt een van de eersten. Deze ruïnes stellen niet zoveel voor in vergelijking tot het bouwkundige geweld dat we al gezien hadden, maar ze liggen heel mooi aan de kust, bovenop een klif. Daarna gauw in een bus naar Playa del Carmen gesprongen. Het werd al wat toeristischer, want deze bussen gaan bijvoorbeeld al eens per 10 minuten, maar eenmaal daar aangekomen bleek het (wat ik me voorstel bij) een Costa del Sol achtige plaats voor Amerikanen. We namen na even zoeken een hotel aan het strand, maar het was helaas bewolkt. Toen zijn we met de rest van de bezoekers maar gaan winkelen en dat kan daar goed! Alles is op de Amerikaanse toerist georiënteerd, dus we konden lekker naar de Starbucks en er waren ook hele mooie Nikes (maar niet in mijn maat natuurlijk).

De dag erna zijn we naar onze laatste rustplaats gegaan: Cancun! Hier hadden we een twee nachten all-inclusive geboekt in het Holiday Inn. Jawel mensen, u leest het goed, ik viel van mijn geloof en het was nog best fijn ook! Heerlijk twee dagen aan het strand gelegen met onder andere een pina coladaatje. ´s Avonds aten we bij de ´Italiaan´ en de dag erna bij de ´Mexicaan´, waar we exact hetzelfde personeel troffen als de avond ervoor en waar we ons lieten fotograferen met sombrero´s en een fles Tequila (sorry mensen, deze komt niet door de censuur!).

Maandagavond alles ingepakt en heel wat overtollige ballast uit mijn tas in die van Josje gepropt, zodat ik ineens een heerlijk lichte tas had (in tegenstelling tot die van haar, maar zij hoefde er niet nog zeven weken mee op pad). De ochtend erna zijn we vroeg naar het vliegveld gegaan; Josje naar huis en ik vrijwel tegelijkertijd naar Mexico City! Dat was geen leuk moment, want dat betekende dat we elkaar na drie leuke weken, ruim twee keer zo lang niet zouden zien. En toen begon ook de derde helft van mijn reis, na de eerste weken Spaans leren (en een stukje reizen), de drie weken met Josje in Yucatan, nu nog ruim anderhalve maand alleen rondtrekken.
Nog:
00
DAYS 
00
HOURS 
00
MINS 
00
SECS




Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Ik heb een hoedje van stro, mevrouw!Ik heb een hoedje van stro, mevrouw!
Ik heb een hoedje van stro, mevrouw!

´En dat hoedje doet je...´


23rd January 2008

aftellen
He Tonnie wat een avonturen weer. Hoe doe je dat aftelraampje erin, is echt schitterend!! Nu op naar El Salvador dat is heel wat anders. Zien we je met Kitty op de MSN. Geniet er mar van!!
24th January 2008

HA die Tonnie
He Tonnie! Ik kreeg je site van Marieke door. Leuk je verhalen zo te lezen en wat schrijf je geweldig!!! Nog heel veel plezier de komende tijd. Groetjes van Natasja
24th January 2008

eten
He Guggenheimer. Wij hier maar vakantie houden en jij "hard aan het werk" Heb vanmorgen Josje uitgebreid gesproken en alleen maar goede verhalen gehoort. Heb afgesproken dat jullie gezellig komen eten zodra je weer terug bent. Zal voor die gelegenheid zelf voor je koken. (-: Take care and have fun.
24th January 2008

cheers
Wanneer kom je terug? het heeft nou wel lang genoeg geduurd
28th January 2008

Starbucks... yummy
Lijkt me best lekker, 2 dagen in een all-in resort na al dat reizen. Even lekker niks en je helemaal laten verwennen. Leuke foto's ook! Nou weet ik ook eindelijk hoe Josje er uit ziet! :)

Tot: 0.084s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 54; dbt: 0.0471s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb