På vej til Guatemala

Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Playa del Carmen
August 13th 2009
Published: August 13th 2009

Den 7. august var det blevet tid til at Louise skulle tilbage til DK. Det var lidt trist at sige farvel til hende, men hun glædede sig også til at komme hjem. Så nu er rejseselskabet reduceret til Søren og jeg.

Weekenden gik med afslapning og ture til stranden. Lørdag aften tog vi i byen på Coco Bongo, åbenbart en meget kendt natklub herovre. Det kostede 45 dollars at komme ind (hvis man købte billetten i forsalg, ellers var den dyrere), men så var der til gengæld et kæmpe show og fri bar hele natten.
Det var et show med look-a-likes, som faktisk var ret gode - dog haltede det lidt med de engelske sangtekster, men sådan er det jo herovre 😊 Vi så både Michael Jackson, Freddy Mercury og Robbie Williams, der var Moulin Rouge show og sambadansere, The Mask og Spiderman, og show med trapezartister og meget mere! Der var virkelig god stemning, men det hele var også temmeligt amerikansk og lidt overdrevet. Da der fx blev spillet "Surfin' USA", var der to surfere med surfbrædt og det hele, som fløj rundt oppe under loftet. De var også helt vilde med at fyre konfetti af fra loftet, og gjorde det mere eller mindre hver gang et nummer sluttede. Det blev så hver gang efterfulgt af en kold vind iblandet vanddamp, som skulle køle folk ned og feje konfettien væk fra bordene. Meget mærkeligt!
Udover det fandtes en yderst snedig blæsemekanisme, som lige kunne blæse op under pigernes nederdele. Der var et par piger, som nåede at moone baren mere eller mindre frivilligt på dén bekostning!

Søndag aften gik turen videre mod Guatemala. Det er dog en temmeligt lang rejse, så derfor valgte vi at skære den over i to. Søndag aften tog vi bussen fra Playa del Carmen til San Christóbal, en tur på ca. 18 timer. Vi sov meget af turen, så det var ikke så slemt, som det umiddelbart lyder. I San Christóbal ville vi gerne have været ude for at se en kæmpe kløft, men vi ankom en del senere til byen end vi havde regnet med, så det nåede vi desværre ikke. Det må blive på en anden rejse!
Vi overnattede i San Christóbal, og tidligt næste morgen tog vi bussen til Guatemala. Det var en minibus med ikke særligt meget plads, og rejsen var derfor en del mindre komfortabel. Vi fik at vide, da vi købte billetten, at hele turen ville tage ca. 9 timer, men det kom ikke helt til at passe. Vi var først fremme ved vores bestemmelsessted 12 timer efter! Busturen var dog hyggelig nok, vi mødte bl.a. en arkæolog fra Canada, som havde arbejdet mange år i området med at udgrave keramik fra de gamle maya-indianere.

Vores bestemmelsessted i Guatemala var San Pedro del Laguna, en rigtig hippieby som ligger ved kanten af en kæmpe sø omkranset af vulkaner. Bådturen over søen i solnedgangen med vulkanerne i baggrunden var virkelig smuk! Her mødtes vi med tre af Sørens veninder fra Guatemala.
Dagen efter kørte vi med Sørens veninder tilbage til Antigua, en gammel koloniby som er rigtig smuk. Her bor vi nu på hostel og slapper lidt af efter de sidste mange dages rejseri.

Surfin' USASurfin' USA
Surfin' USA

Ja, det er surfere der hænger ned fra loftet!
GuatemalaGuatemala
Guatemala

Solnedgang over vulkansøen

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb