Isla Mujeres baby

December 21st 2008
Published: December 21st 2008

HEY!

Shit, hvor skal man begynne... vi landet i cancun, drit sinnsykt slitne etter en 30 timers reise via heathrow og Mexico city. klokken 1 'paa natten lokal tid blir vi drasset ombord en collectivo, "delt taxi" med en halvfjern norsk-chilener som sier han skal svippe oss til hotellet myyye billigere enn hva det ville koste aa ta taxi. vi smeller fem paa, men det vi ikke lukter er at rassen mangler hotell, og er derfor avhengig av aa stoppe paa 4 forskjellige hoteller for aa sjekke pris mm... 1 time senere tar hans affaere og sier "kj0r oss til terracaribe NAA, vi er SLITNE! (vaart hotell btw) og han godtar faktisk.

Vi sover godt paa hotellet vaart downtown Cancun, vaakner opp for aa tusle bort i gata og spise billig frokost, og kaster oss paa baaten i retning Isla Mujeres, en fantastisk liten perle av en 0y 30 minutter utenfor Cancun shitty.

Her er det 30-70 backpackere og feite, golfbil-kj0rende amerikanere paa "sydenferie", men samtidig et UTROLIG sjarmerende sted med masse herlige, lokale mennesker. Meksikanere har overrasket oss paa en veldig positiv maate, vi har m0tt SAA mange morsomme og im0tekommende mennesker som virker oppriktige og generelt happy med tilvaerelsen 😊 vi har bl.a hatt en megachill dag paa beachen med fantastisk solnedgang, nice nice tacos og kalde coronas... mmm..

blandt vaare favoritter saa langt: WENCHE: utrolig nok, hun heter det samme som begge vaare m0dre, og denne superkoselige norske damen forbarmet seg over oss paa flyplassen i Mexico city. Hennes datter har bodd 10 aar i Merida (hvor vi skal feire jul!) og hun ga masse gode tips og en helhjertet invitasjon til norsk-meksikansk jul - vi gleder oss!!!! PAPA TACO: en ca 60 aar gammel superduper sjarmerende tacopusher med verdens deiligste mat og billige dos-para-uno (to for en, tydeligvis det som gjelder her!) cervezas! HIPPIE OLDISPAR: vi knasker billig kyllinglunsj og kommer i prat med et par paa ca 50 fra hhv canada og italia - han er spenn spikka gaeren og har reist over hele mellom-amerika, hun litt mer tilbakeholden men utrolig koselig. de snakker begge 4 spraak (!), og hadde masse fete r0verhistorier paa lager. hippier er g0y!

Idag har vaert en UTROLIG dag - vi dro paa en baattur med 3 amerikanske par til Isla Contoy, en PERLE av en nasjonalpark 1,5 times baattur fra Isla Mujeres. Hanne var kjempleflink og overvant sine demoner, og snorklet for f0rste gang ved et rev midt uti havet!! 😊 vel fremme til Isla Contoy; Vi klappet en ROKKE og m0tte en DIGER barracuda . seri0st, Et Karibisk paradis - og nasjonalpark saa ingen fastboende, ingen s0ppel eller drit, og ikke noe mas. HELT utrolig!!!!!

Imorgen blir det sykkeltur til en Turtlefarm hvor de har skilpadder fra hàndst0rrelse opp til 300 kg!! og litt mer snorkling (hanne har faatt blod paa tann - naturtalent!) dagen etter vender snuten mot Chichen Itza som visstnok har fantastiske maya-ruiner... wooohooo!!!! :D

All sympati for dere i sn0en, vi tar en corona til i karibien for dere.........

stor klem og kos, hans og hanne

22nd December 2008

Hovmod står for fall....
aiaiaiaiai, hvordan skal dette gå når dere fullstendig mister begrep om den virkelige verden...sukk.. Helt vanvittig, jeg sitter og drømmer meg 2,5 år tilbake da vi var på samme plass, er sååå misunnelig:)) Setter stor pris på å kunne følge med på bloggen, da føles dere ikke så langt unna! Nyt livet dere to, gleder oss til masse oppdateringer! P.S Sola skinner her også ass, det er gradene og det hvite på bakken samt utseendet på trærne som er slightly different, big deal... Klem søs med family

Tot: 0.106s; Tpl: 0.018s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0699s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb