¡Feliz Navidad!

North America » Mexico » Quintana Roo » Chetumal
December 25th 2007
Published: December 25th 2007

Chichen ItzaChichen ItzaChichen Itza

El Castillo, de hoofdtempel van Chichen Itza. Erg indrukwekkend ondanks de vele toeristen.
Hola gente van het goede leven!

Te veel te vertellen eigenlijk en is een tijdje geleden dat ik een bericht heb achtergelaten...
Alles gaat heel lekker hier. Heb gister mi padre in goede gezondheid aangetroffen in zijn hotel in Chetumal, Z-Mexico.
Vanaf Isla Mujeres ben ik via Valladolid (Chichen Itza), Tulum en Chetumal naar Belize gereisd.
Belize was echt te mooi voor woorden, beetje chillen op Caye Caulker en in San Pedro (voor details: http://www.musica.com/video.asp?video=617 -- Haha!!!).
Belize is echt wat anders dan Mexico. Het is een voormalige slavenkolonie van Engeland. Veel reggae, heel veel reggae en veel wiet! Mmm, heb het maar tenauwernood overleefd. Haha! Nee, Belize is een aparte ervaring met zijn ups en downs. De busrit naar Belize City 's avonds laat en de Mexicaanse grensovergang zijn al genoeg belevenissen voor een boekwerk. Zie een oude Amerikaanse schoolbus voor je, tot de nok toe volgepakt met 'happy Belizians'. Keiharde muziek en een hoop kerels die de betere versierlijnen uitproberen op iedere vrouw die ze zien. Erg veel van opgestoken!
De Mexicaanse grensovergang laat ik aan je eigen fantasie over... Stel je iig warmte, drukte en een hele 'tranquillo' en 'gordo' douanebeamte voor.
Belize City zelf was niet
Eat my heart outEat my heart outEat my heart out

De Tolmecs (Maya krijgersvolk) hadden een belangrijke offercultuur. Hier zie je een detail van een gebouw in Chichen Itza, een jaguar die een mensenhart verslint.
begaanbaar 's nachts, zelfs niet voor de lokale bevolking. Gewoon te gevaarlijk in de wijk waar mijn hostel zat. Volgende dag dus maar richting eilandje voor de kust gegaan. Was een stuk relaxter. Beetje rum drinken en jointjes roken op de kade. En dat op een tropisch eiland, ai ai ai. (Ja mam, ik let op wat ik doe, maak je niet ongerust).
Nu weer terug in Mexico en ga morgen met pa richting Palenque. Dat is een stad in het oosten van Z-Mexico, in de jungle met mooie mayaruines. Ben benieuwd!
Later meer...

Voor nu Feliz Navidad y (alvast) un Bueno Ano Nuevo!!!

Hasta Pronto!!

Beso y Abrazo

Tempel TulumTempel Tulum
Tempel Tulum

Uitzicht op een Mayatempel in Tulum, Mexico. Handelspost aan de Caribische zee
HombresHombres
Hombres

Iedereen ligt altijd en overal te pitten in het openbaar vervoer. Ook deze hombres onderweg naar Caye Caulker, Belize
ParaisoParaiso
Paraiso

Zonsondergang vanaf de steiger op Caye Caulker, Belize

25th December 2007

Wauw !
2nd January 2008

Hi Bart, Wat zijn we in Mexico aan het doen? Gewoon lekker vakantie of zit er nog iets van scholing of werk in? Happy 2008!!! Groet, Rena

Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0295s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb