Ai ai ai carrrrramba! Arrriba arriba!

Published: January 1st 2008

Agua ClaraAgua ClaraAgua Clara

Agua Clara in N-Chiapas, de natuur in Z-Mexico is zeer divers en zo mooooi!
Hola papis y mamis!

¡Para todos un prospero año nuevo, paz y amor para hoy y para siempre!
(Gelukkig nieuwjaar! Veel liefde en vrede voor nu en voor altijd!)

Como estas? Aqua va muy bien! Estamos en San Cristobal de las Casas...
Deze stad ligt op +2000 meter (hay un poco frio, conjo) in de deelstaat Chiapas.
Chiapas is de meest zuidelijke staat van Mexico en behoorde tot eind 19e eeuw tot Guatemala. Je kan hier in de straten en op de markten de mensen hun eigen Mayataal* (Tzotzil) horen spreken. Chiapas is daarnaast de bakermat van EZLN*, een afscheidingsbeweging die opkomt voor de rechten van Mayas. Je ziet veel van deze indigenas op straat wat spulletjes verkopen. Ze leven vaak half in de goot en hun verkoop komt soms meer neer op bedelen. Ze zijn wel erg leuk eigenlijk, met hun karakteristieke koppen en mooie kleurige kleding. Als ze lachen verschijnt vaak een verzilverd gebit en een stralende kop. Schitterend!

Voordat we naar San Cristobal in de hooglanden zijn afgereisd, hebben we een paar dagen in de jungle van Palenque doorgebracht. Dios mio errrrg mooi!

Gran beso y abrazo!

*Over Mayatalen check http://en.wikipedia.org/wiki/Mayan_languages
Toerist in PalenqueToerist in PalenqueToerist in Palenque

Mooi toeristenplaatje: op de achtergrond links ´El Templo de las Inscripciones´ rechts ´El Palacio´

Voor de Spaanstaligen: es.wikipedia.org/wiki/Idioma_tzotzil
*Over EZLN chcek: http://www.ezln.org/

San Cristobal de las CasasSan Cristobal de las Casas
San Cristobal de las Casas

Een hombre viego in las calles de San Cristobal.
Iglesia San CristobalIglesia San Cristobal
Iglesia San Cristobal

Een van de vele Iglesias van San Cristobal
TacosTacos
Tacos

Ai ai ai tacos en nog eens tacos, dit is wat ik nu al drie weken elke dag eet...Maar, het eten is echt fuckin lekker hier!!

2nd January 2008

oye!
caballero rojizo! ben je nog flink losgegaan met bert?
4th January 2008

Prospero ano,amigo. Leuke alternatieve jaarwisseling gehad???? Wat een goed leven heb je daar,was ik nog maar..... See You Adios
4th January 2008

globetrotter
pikkies zien er ook goed uit bartholomeus! die geposeerde met zonnebril doet me sterk denken aan de ware meester onder de globetrotters: http://www.dumpert.nl/mediabase/37371/3c4ee987/chris_zegers_de_globetrotter.html

Tot: 0.141s; Tpl: 0.034s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.109s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb