Dag 56: Thanksgiving in Mexico


Advertisement
Published: November 30th 2016
Edit Blog Post

Op donderdag hadden we een relaxdag. We moesten kleren wassen en voornamelijk uitrusten van een aantal zware dagen. Dus hebben we uitgeslapen. In de middag ben ik nog naar een museum gegaan dat in de buurt was, en daar heb ik vooral genoten van de architectuur. Het gebouw was vanbinnen helemaal in de art deco stijl ingericht en ze hadden overal passende muziek wat ongewoon is voor een museum. Daarnaast hadden ze vooral veel muurschilderingen, waaronder een van Diego Rivera. Die muurschildering was zo aanstootgevend dat hij ervoor uit de Verenigde Staten werd gezet. Ik kon alleen maar genieten van de prachtige schildering.

Daarna hadden we een Thanksgiving diner waar we voor uitgenodigd waren. Dat is niet bepaald een traditioneel Mexicaans feest maar ik had een Amerikaan ontmoet die heimwee had en ik zeg nooit nee tegen iemand die voor me gaat koken. Het kostte me alleen een fles wijn en in ruil daarvoor kreeg ik heerlijke geroosterde kip, groenten, gestampte aardappelen met cranberry jus. Al met al een geslaagd feestmaal.

De dag erna wilden we naar het frida kahlo museum gaan, maar toen we daar aankwamen stond er een rij van meer dan een uur. Dus zijn we naar een park in de buurt gegaan en dat bleek een goede beslissing want dat was een soort van botanische tuin. Dus hebben we daar een picknick gehouden midden tussen de eekhoorns. Toen we daarna weer gingen kijken bij het museum stond de rij er nog steeds dus hebben we opgegeven. Toen we terugkwamen dronken we nog wat Margherita's want het was onze laatste avond in Mexico city. Ingrid en Mel gingen diezelfde avond nog richting Oaxaca, maar daar was ik al geweest dus ik ben de volgende ochtend richting San Miguel de Allende gegaan.


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0325s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb