Dag 54: Bijna dakloos


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Estado de Mexico » Distrito Federal
November 25th 2016
Published: November 27th 2016
Edit Blog Post

De zaterdag werd ik wakker en kreeg ik gelijk slecht nieuws bij het ontbijt: het hele hostel was volgeboekt voor de volgende nacht dus ik moest een ander hostel zoeken. Ik kreeg wel wat tips over waar meer hostels waren, dus ging ik op zoek naar een bed. Wat ik echter niet wist is dat het een nationale feestdag dag was op zondag en er was een gigantisch festival aan de gang. Dus alles was volgeboekt. Ingrid had kaarten voor dat festival en daar was overnachting bij inbegrepen.

Na anderhalf uur rondlopen en meer kruisjes op mijn kaart dan ik graag wilde kreeg ik goed nieuws. In het hostel waar ik toen was, was er een groep van 6 mensen die van plan waren om het hostel te verlaten. Om 1 uur zou de eigenaar weten of er plek was en dan zou hij me een berichtje sturen. Dus ik ging terug naar het hostel waar ik de afgelopen nacht had geslapen om te wachten tot een uur. Daar ontmoette ik nieuwe vrienden waar ik mee ben gaan lunchen in het meest achterafgelegen restaurant dat ze konden vinden. Het bleek dat mijn nieuwe vrienden al twee maanden in deze stad waren dus ze hadden wat tijd gehad om de onbekende plaatsen te ontdekken. Uiteraard wisten ze dus ook alle goede minder toeristische plekjes van de stad dus dat waren handige vrienden om te hebben.

Na die lunch kreeg ik het goede nieuws dat de groep van zes personen inderdaad was vertrokken. Dus ik was gelukkig niet zo dakloos als ik begon te vermoeden.

Op zondag was het revolutiedag, een van de grootste feestdagen in Mexico, vergelijkbaar met koningsdag. Dus ik heb de hele dag rondgelopen in de stad en genoten van gratis concerten en straatoptredens. Ik ben naar het revolutie monument gelopen en een drumband gezien en een Beatles tribute band in het centrum.

De dag erna ben ik met mijn vrienden van de lunch op zaterdag naar Polanco gegaan en dat is de chique wijk van Mexico city. Daar hebben we ontbeten in een prachtig restaurant in het midden van een boekenwinkel, dus daar heb ik natuurlijk enorm van genoten. Vervolgens zijn we naar het nabijgelegen park gegaan. Het nationaal antropologie museum ligt in dat Park, maar het was helaas dicht op maandag dus moest ik nog een keer terug. Maar het park zelf was ook zeker de moeite waard om in rond te lopen dus hebben we daar een poosje van de natuur genoten, want die is toch schaars is het centrum van deze stad.

's avonds vierden we de verjaardag van een van de lunch vrienden en dus hadden we een echte piñata gehaald en deze volgestopt met snoep. De piñata hebben we vervolgens opgehangen aan een touw een we hebben een stok gegeven aan de jarige. Na wat afstand te nemen mocht ze er op los slaan. Maar omdat de hoogte van de piñata gevarieerd werd en de jarige geblinddoekt was, viel het nogal tegen om hem kapot te krijgen. Daardoor moesten alle anderen natuurlijk wel lachen. Daarna hebben we de avond voortgezet in de bar en er een mooie nacht van gemaakt.

De volgende dag wilde ik terug naar het museum omdat het die dag wel open was. Ik ging samen met iemand uit het hostal die gisteren ook al mee was gegaan naar dat verjaardagsfeestje. Dus we liepen daar met z'n tweeën rond met een lichte kater en te weinig slaap. Daardoor moesten we eens in de zoveel tijd even een pauze inlassen maar daardoor kan je wel meer tijd nemen voor alle dingen die er te zien zijn. En dat zijn er heel veel, want het duurde ongeveer 4 uur om door het hele museum te gaan.

De dag erna zijn we naar de piramides van teotihuacan gegaan. Daarna staat er nog maar een ding op mijn wensenlijst en dat is Chitzen Itza. Deze piramides waren ook zeker de moeite waard. Ze zijn zo imposant groot dat kan je je echt niet voorstellen zonder zelf onderaan te staan. Daarom was het ook goed dat we de avond ervoor niet hadden gedronken, want we hadden onze conditie hier hard nodig. We hadden een fantastische dag en het weer werkte ook mee, daar zullen de eigenaren van de tempels wel voor gezorgd hebben, want het is immers de tempel van de zon. We kwamen nog net op tijd terug om te genieten van een drankje op het terras om de dag goed af te sluiten.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.142s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb