Toronto, Ontario, Canada - Big adventure 2016/2017

March 1st 2016
Published: February 27th 2016

Toronto, Ontario, Canada

Rozhodla jsem se, že jelikož se jedná o mé první velké dobrodružství v životě, bude fajn, si vést blog, jehož prostřednictvím s vámi budu sdílet své zážitky, zkušenosti a zkrátka vše, co mě během mého dobrodružství potká 😊

Na začátek trochu informací o mém letu..takže tady je můj itinerář:

datum odletu - 1. března 2016

• 9:45 Praha - 10:40 Mnichov ( a)
• 11:50 Mnichov - 14:50 Toronto (Air Canada) - let AC 847

-> existují už i přímé lety Praha - Toronto, bohužel v mém termínu takový ještě nebyl, ale stejně v tomhle Air Canadu pochvalme 😊-> letenku jsem kupovala v srpnu 2015 za 13 tisíc jen tam, ale i zpáteční je za 13 tisíc, když to není v sezoně a s pár měsíčním předstihem😊-> na trase Mnichov - Toronto letím letadlem Boeing 777-300ER (77W), jak takové letadlo vypadá uvnitř a jaký má seating, tedy rozmístění sedaček, se můžete podívat na následujícím odkazu: http://www.seatguru.com/airlines/American_Airlines/American_Airlines_777-300_ER.php - já mám 24A, tedy u okénka, jsem zvědavá, kdo bude sedět vedle mě, snad někdo, kdo nebude otravovat 😊-> let trvá z Mnichova necelých (pro mě úmorných) 9h

MŮJ POČÁTEČNÍ BUDGET

Výpis z karty řidiče - 50

Překlad a ověření karty ř. - 400

Ověření gen. plné moci 2x - 60

Přeočkování encefalitida - 940 (není podmínkou pro vstup do Kanady)

iPhone :-D - 13.300

Celkem 34.375,-

- pozn. byla jsem donucena koupit si iPhone, protože tam mega frčí a není blokovaný, tudíž bych tam s ním neměla mít problémy u jakéhokoli operátora, navíc má rok záruku po celém světě, navíc podporuje ty jejich GSM frekvenční pásma

- jinak člověk musí mít sebou ještě 50.000 do začátku + na zpáteční letenku, tudíž alespoň 65.000,- -> tím se prokazujete na letišti, ne vždy, záleží na úředníkovi, ale musíte to mít sebou

UBYTOVÁNÍ

Jako první jsem se rozhodla spojit se s lidmi na http://couchsurfing.org/. Už jsem měla jednu zkušenost, když jsme využily možnost ubytování u jednoho kluka v NYC (zdarma). S nabídkami v NYC to nebylo moc slavné, o to víc jsem byla potěšená, když se mi z Toronta ozvalo hodně lidí, různých etnik. Nakonec po nekonečném vyměňováním si zpráv s velkým množstvím lidí, zůstalo těch pár vyvolených, u kterých sice nebudu ubytovaná, ale ukáží mi město, zajímavá místa, zajdem na večeři, drink..zkrátka někteří se mohou v budoucnu stát super kamarády 😉 U jednoho takového budu ubytovaná. Je mu 29let a i když ho neznám, jen virtuálně, zdá se být opravdu fajn. Zatím je původní plán ten, že u něho můžu být celý březen a mezitím si budu hledat pronájem pokoje. Ten se tu pohybuje od 500 a více dolarů..záleží hodně na lokalitě.. Lokalita, kde budu celý březen je krásné, přímo u High Parku - check this out at: http://www.highpark.org/.

- pozn. pro ty, kdo neví, co je to couchsurfing - je to globální síť těch, co nabízejí ubytování ve svém soukromí (ať už na gauči v obýváku, na matraci, ve spacáku nebo v soukromém pokoji) a těch, co ubytování hledají. Většinou je to na bázi reciproce, kdy vás jeden ve vaší cílové destinaci ubytuje a vy ho na oplátku třeba v Praze provedete centrem, ukážete zajímavá místa, pozvete ho na večeři atd.) Zkrátka není to pro každého, ale pokud máte alespoň trochu dobrodružnou povahu, rádi poznáváte nové lidi a váš budget je omezený, není co řešit 😉

DOPRAVA Z LETIŠTĚ

To bude pro mě velká výzva. Dva těžké kufry, já a MHD :-D Poté až přiletím, projdu imigračním, vyzvednu si kufr (který určitě přiletěl se mnou😊) si půjdu zakoupit lístek za 3 dolary (který je přestupní - bus, subway, streetcar) a poté vyhledám autobus č. 192, je to linka, která jezdí z letiště na konečnou stanici metra zelené linky jménem Kipling. Tam mám v plánu zakoupit rovnou Metropass (něco jako Opencard na měsíc) za 140 dolarů, abych měla pokoj. Z Kipling mě čeká cesta až na Runnymede a od tamtud dalším busem č. 77 do cílové zastávky Coe Hill 😊 Tak mi držte palce, to bude opravdu výzva 😊 -> jinak v Torontu jezdí metro, autobusy a tzv. streetcar (něco jako tramvaje)-> veškeré informace o jízdném a městské hromadné dopravě naleznete zde na TTC (Toronto Transit Commission): https://www.ttc.ca/index.jsp

CENNOVÁ HLADINA V TORONTU

Výborný web pro představu a srovnání "cost of living" je tento web NUMBEO: http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Canada&city=Toronto

O tomto webu vím od jedné holčiny z couchsurfingu😊Když to shrnu tak jsou tam celkové životní náklady o 50%!v(MISSING)yšší než v Praze. Najdete tam pro srovnání cen restaurací, potravin, dopravy, oblečení, pronájmů apod. Hodí se nejen pro Toronto 😊

CÍLE BEZPROSTŘEDNĚ DEN PO PŘÍLETU?

ZŘÍZENÍ TELEFONNÍHO OPERÁTORA

Fungovat v Kanadě bez kanadského čísla je téměř nemožné, když chcete najít práci. Já si zvolila operátora Wind Mobile, protože nabízí balíčky s neomezenými daty, voláním i sms a to i do světa. Nějaký takový balíček stojí cca 40 dolarů. Více informací nejdete na: https://www.windmobile.ca/U výběru telefonního operátora je třeba dbát na to, v jaké frekvenci "operuje" a zda-li to váš telefon podporuje. Já byla donucena si koupit iPhone v ČR, protože jsem slyšela, že nikdo s ním tam problém neměl, protože jsou to neblokované telefony (pocházející z české distribuce). A nebo si telefon kupte rovnou tam u vámi vybraného operátora a budete to mít určitě ještě se slevou😊

ZÍSKÁNÍ tzv. SIN NUMBER (Social insurance number)

Bez čísla sociálního pojištění v Kanadě nemůžete pracovat. Neplatíte za to žádný poplatek a vyřízení by taky nemělo zabrat více než půl hodiny, záleží na frontě 😊 Potřebujete k tomu platné ID, cestovní pas a samozřejmě oprávnění/potvrzení, že můžete v Kanadě pracovat. Seznam míst, kde si o SIN můžete zažádat (Service Canada Centre): http://www.servicecanada.gc.ca/cgi-bin/sc-srch.cgi?ln=eng

ZALOŽENÍ BANKOVNÍHO ÚČTU

Abyste v Kanadě mohli začít existovat, bez bankovního účtu to nepůjde 😊 Můžete mít checquing account (běžný účet) nebo i saving account (spořící účet), mě bude stačit checquing. Jako svou banku jsem si vybrala Bank of Montreal, protože tam mají zajímavý program pro newcomers, tedy nově příchozí. Viz: https://www.bmo.com/newstart/en/newstart-banking-plan.html Pro nově příchozí by měli nabízet vedení účtu zdarma bez limitu počtu provedených transakcí. - pozn. pro převod peněz z ČR do jiné banky v zahraničí využijte TransferWise https://transferwise.com/ v tomto případě to jde využít jen z CZK na CAD, ne opačně.Co je super, je to, že první převod je bez poplatku řídí se to jen aktuálním kurzem!

PROZKOUMAT MĚSTO
Toronto je taaaak veliké a kosmopolitní, že budu mít každý den co dělat 😊

HLEDAT PRONÁJEM OD DUBNA
Jsou různé servery, kde můžete hledat. Facebook, couchsurfing, ca.easyroommate.com, craiglist, kijiji apod. 😊 ____________________________________________________________________________________________________________________________________

NA CO PŘED ODLETEM NA DELŠÍ DOBU URČITĚ NEZAPOMENOUT?

• Obejít si všechny doktory, hlavně zubaře a nechat si spravit zuby, případně doporučuju zajít na dentální hygienu 😉
• Nechat si předepsat nějaké léky, případně celoplošné antibiotika, v Kanadě je vše mnohem dražší.
• Koupit si léky sebou.
• Zajistit si případné očkování, které máte mít.
• Zanechat doma generální plnou moc osobám, které jsou vám nejbližsí a ověřit na czechpointu.
• Sjednat si cestovní pojištění.
• Nechat si udělat mezinárodní řidičský průkaz + výpis z karty řidiče (úředně ověřený a přeložený).
• Poprosit dosavadního zaměstnavatele, ať vám napíše hezké doporučení v ANJ a rovnou si udělat pár kopií spolu se CV.
• Odhlásit se z čeho potřebujete, třeba i z penzijního připojištění (pozastavit platby).
• Odhlásit se ze zdravotní pojišťovny (vyplnit formulář, přiložit kopii smlouvy cest. pojištění, odevzdat kartičku zdravotní pojišťovny.
• Můžete se přihlásit na WORK AWAY https://www.workaway.info/ v případě, byste se chtěli v Kanadě prvotně aklimatizovat, nebo byste měli chuť na dobrovolnictví... Tady si můžete vybrat pro koho, kde a na čem byste chtěli pracovat. Místo finanční odměny máte zadarmo ubytování + stravu. (To mám v plánu na Hawaii) 😊

Z dokumentů:

• pas
• občanku
• POE (permit of entry) - oprávnění, že v Kanadě můžete pracovat, studovat, pobývat po dobu 1 roku..)
• Bank statement - potvrzení banky o zůstatku vašeho běžného účtu v ANJ, dobré je tam ještě připsat aktuální kurz a datum. Tím se prokazujete na hranicích, že máte dost finančních prostředků na pokrytí vašich výdajů v začátcích - má to být 2500 dolarů + rezerva na zpáteční letenku, tedy v přepočtu asi 65.000,-Kč (proof of funds for return flight) - musí být max. 7 dní starý!
• já si beru ještě police certificate - přeložený a úředně ověřený výpis z trestního rejstříku

CO SI VZÍT SEBOU?

Co jsem tak četla v různých diskuzích apod. tak určitě:

• zubní kartáčky, nejlépe kvalitní jako je Curaprox
• adaptér/redukci
• dobrý kufr (můžete mít 23kg), kabinové zavazadlo do 8kg
• doporučení od zaměstnavatele
• oblečení na pohovory
• někdo zmínil, že holinky jsou fajn, pokud jedete v zimě nebo na přelomu zimy/jara (ale samozřejmě můžete koupit tam)
• flashdisk
• powerbanku
• špunty do uší 😊

JINAK URČITĚ PLATÍ PRAVIDLO - VŠE SI ZÁLOHUJTE! VEŠKERÉ DŮLEŽITÉ DOKUMENTY SI ZÁLOHUJTE NA:

• e-mail x google disk (ať to máte online)
• flashku
• a mějte to i fyzicky vytištěné, nikdy nevíte

pozn. důležité dokumenty mějte rozdělené - kufr, kapsa atd a mějte kopie😊

Tak to je zatím vše😊 Ozvu se opět až po příletu do Toronta.

Držte mi palce!😉 Peggy

2nd March 2016

Go, Peggy, Gooo! :D :D :D

Tot: 0.289s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb