Toronto


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
May 22nd 2017
Published: May 22nd 2017
Edit Blog Post

Na een wat turbulente periode was het tijd voor een nieuw avontuur. Dit keer zou het Noord-Amerika worden, aankomst in Toronto en terrugkeren vanuit Vancouver. Wat er tussenin gebeurd is me nog een raadsel.



Fietsmaat Dan zet me af in Zaventem en na 2 relatief vlotte vluchten met een tussenstop op Ijsland, kom ik aan In Toronto. De immigratie en bagageclaim gaat vlot en voor ik het weet sta ik buiten. Ik moet nog even wachten op men Warmshowershost Chris die me komt ophalen. Die heet me hartelijk welkom en vervolgens rijden we naar hem thuis, vlakbij de luchthaven. Ik kruip snel in bed om me snel aan te passen aan het nieuwe dag/nachtritme.



De dag erna zet Chris met af aan een naburig winkelcentrum zodat ik wat essentials kan shoppen. Ik ga op zoek naar een SIM-kaartje maar het aanbod is overweldigend en de prijs/kwaliteit niet ideaal. Nadat ik toch gesteld geraak, koop ik nog wat gas om vervolgens per bus terug huiswaarts te keren. Openbaar vervoer in een nieuw land is telkens een avontuur op zich. 's avonds monteer ik met fiets en Chris kookt wat. Vervolgens gaan we voor een testritje langs het grote Ontariomeer. We stoppen nog ergens om een wasmachine te verhuizen. Deze klus is eigenlijk zwaarder dan verwacht maar dit wordt gecompenseerd door een beloning in een pub.



De dag erna rijd ik naar het centrum van Toronto. Ik bel wat hostels maar zonder succes maar uiteindelijk vind ik een airBnb. Het weer wordt langzaam regenachtiger en ik kom doorweekt aan.



Omdat het weer niet veel anders toelaat, breng ik de volgende dag in het Royal Ontaria Museum door. Hier vind ik een bonte verzameling van verschillende culturen van over gans de wereld en nog wat hedendaagse en reeds uitgestorven dieren. Ik stop nog in het treinstation om ticket naar de Niagara Falls te regelen.





Het is vroeg ontwaeken voor men uitstapje. De trein is een Amtrack die doorrijdt naar New York. Als ik dit eender had geweten, had er nog een citytripje kunnen inzitten maar ik stap dus af aan de watervallen. Na een korte busrit kom ik aan het natuurwonder. De temperatuur is vandaag een pak lager en ik ben eigenlijk niet warm genoeg gekleed. Na wat geaarzel koop ik een ticket voor de boottocht die je tot vlakbij de watervallen brengt. Het is een natte bedoeling maar vol volharding blijf ik op het dek staan om een filmpje te maken. Wat een natuurgeweld. In de namiddag kuier ik nog wat door de straten om vervolgens de trein terug naar Toronto te nemen. Morgen begint het fietswerk.

Advertisement



Tot: 0.235s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 53; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb