Starting fall in love with Canada and Toronto... aneb další mé poznatky:)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
March 6th 2016
Published: March 6th 2016
Edit Blog Post

Tak to je vtipné.. Dokončila jsem třetí díl mého blogu, dala uložit a ono to jako přestalo pracovat, zaseklo se to a vymazalo?:-D Takže se omlouvám, ale třeba to tak vtipné nebude, jako jsem to psala poprvé 😊

Uplynulo pár dní od mého příletu a začínám se tu rozkoukávat a zvykat si tady na to 😊 Je to tu všechno jiné, o tom není pochyb a když žil člověk celé roky v Evropě, v Čechách a teď najednou taková změna, není se čemu divit😊

Po dni, kdy jsem byla úplně dead - vyřizovací a zařizovací den, jsem si ve čtvrtek vyrazila na procházku. Venku bylo mínus 8, já se nabalila a vyrazila. Jelikož bydlíme kousek od jezera, směr byl již daný😊 No úžasný, co Vám budu povídat, to jezero je boží a co teprve na jaře a v létě!=) Jen si prosím vás, nezapomeňte sluneční brýle jako já, pak nic neuvidíte :-D Šla jsem rychlochůzí po pobřeží směr downtown po hodině jsem necítila tváře, bradu, profukovala mi i teplounká čepice, kterou jsme dostali v televizi k Vánocům.. mrazivý vítr od jezera vál o sto šest, ale přece nejsem z cukru, tak jsem služby tramvaje nevyužila a šlapala dál. Bylo to divné, věž CN Tower jako by se naopak vzdalovala nebo byla stále na stejném místě, to mě děsilo, už jsem chtěla být v teple😊 Cestou jsem potkala velké kachny, které se shromažďovaly pod stromy/stromky, kde nebyl sníh a vyhřívaly se. Chtěla jsem je vyfotit z blízka, ale asi nejsou zvyklé na paparazzi a zdrhaly přede mnou😊 Konečně jsem našla most, a dostala se na druhou stranu přes dálnici a přiblížila se tak ke svému cíli - CN Tower. No co vám budu povídat 2,5 hodinová procházka rychlochůzí při mrazivém větříku jen pro odvážné - v noci mě šíleně bolela hlava, tak jsem si musela vzít prášek=)

I made it!/Dokázala jsem to! CN Tower! Awesome! Vždycky mě potěší a musí bezpodmínečně vidět dominantu každého města, když cestuji a najednou pod ní stojím, super! Je vysoká celkem asi 533m a nahoře se nachází restaurace, která se otáčí o 360°, takže máte tak celé město jako na dlani😊

Kromě CN Tower jsou tu další super místa, která mě oslovila jako Rogers Centre, kde se hraje baseball, už se těším, až uvidím Blue Jays v akci 😉 Dál Air Canada Centre, kam můžete zajít na hokejové zápasy - can´t wait to see 68 Jaromír Jagr with his Florida Panthers 😊 Jinak tým Toronta - Toronta Maple Leafs 😉 Pak se můžete zajít podívat do Ripley´s aquarium - pro milovníky podmořského světa ideální😉 Hockey Hall of Fame (hokejová síň slávy) jsem jaksi asi minula, holt jak jsem neměla ty sluneční brýle, tak jsem byla slepá, tak snad příště :-D Všechny tyto atrakce se nachází v blízkosti Union Station, hlavního vlakového nádraží 😊 Dále se v tomto areálu nachází Metro Toronto Convention Centre, něco jako kongresové centrum u nás v Praze, ale mnohem mnohem větší =) Tak bych šla pracovat hned!=)

PATH

Je nutno zmínit zajisté PATH - největší podzemní síť obchodů, podle wikipedie má přes 30km, ale na nějakém videu říkali, že to má kolem 18km, no nevím čemu věřit, ale asi je to jedno=) Pokud se tam ztratíte, nejsnadnější jak zjistit, kde jste se dostat nahoru ven na ulici. Je snadné se tam ztratit, je to jako podzemní bludiště. Ale tak když je venku třeba mínus 15, tak proč ne, alespoň se zabavíte, jste v teple a pohybu:-D

MĚSTSKÁ DOPRAVA

Už jsem zmínila, že je tu metro, bus i tramvaje (streetcars). Takže jen takové mé poznatky😊

Bus

Nastupuje se vždy předem u řidiče. Dáte mu do kasičky token, ukážete lístek nebo v mém případě metropass a je to.

Pokud chcete na nějaké zastávce vystoupit, musíte zmáčknout stop. Všechny stanice jsou tu totiž request stop, ne jako u nás, kde se zastavuje všude=)

Streetcars

<span>Jezdí tu převážně hodně staré tramvaje. Nové tu jsou taky, ale zatím jich není tolik. Do tramvaje se většinou chodí také předem, abyste se řidiči prokázali. A když chcete vystoupit, nemačkáte tlačítko stop, jako v autobuse, ale taháte za takové žluté lanko vedoucí podélně nad okny tramvaje. Připadala jsem si jako zpět ve starých časech😊

Včera jsme s Paulem byli v St. Lawrence Market, to bylo naprosto awesome! Miluju místa, kde je čerstvé ovoce, zelenina, sýry apod. Lidé milí, všude ochutnávky. A právě tady jsem konečně sehnala pohledy. Jeden stál 2,99 dolarů s tím, že už bylo poštovné zaplaceno - poznáte to, že ten pohled je tak označen: "postage paid", takže teď už jen vhodit do pošt. schránky😉

KAVÁRNY

Nebudu zmiňovat, že je tady Starbucks, ten je všude :-D A hlavně mi to jejich kafe moc nechutná teda. Ale teď se chci zmínit o dvou sítích kaváren, které představují ty kanadské.

Tim Hortons - tam jsem měla moje první kafe tady v Torontu a dobré. Sice ne moc silné, takové vodovější, překapávané, ale fajn 😉 Nalívají vám ho do kelímku z konvice.

Second Cup - tyhle kavárny jsou prý ještě víc kanadské než Tim Hortons 😉 Kafe se mi tu zdálo tedy lepší. Personál u obou kaváren přátelský a nabírají pořád pracovní sílu, no snad tam nebudu muset=)

Dneska poslední den ještě válendo grando a od zítra už shánění práce =) Odpoledne jedeme k Paulovým rodičům na večeři, ale není to tak, jak to asi zní:-D Bude to večeře, kde bude asi 14 lidí, tak bude fajn se takto začlenit a poznat kanadskou kulturu 😉

So talk to you later!😉

Peggy😊

Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb