Toronto, the arrival...


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
December 25th 2012
Published: December 25th 2012
Edit Blog Post

Hey, mijn schaapjes

24 december

Vertrokken in Schiphol vanuit gate G3 (inderdaad, de symbolische drievuldigheid van G's en 3 gates verwijderd van waar ze bottles in the eyes poppen). Na een 8-tal uurtjes vliegen, uiteindelijk aangekomen in Philadelphia. De douane in de VS is enorm streng, of toch de regulaties. Het is daar dus wachten, wachten èèèn...wachten. En dan hopen dat alles in orde is anders is het nog eens wachten, wachten èèèn boze mensen achter je. Gelukkig was alles in orde voor mij, Wheldon heeft me er door gelaten en ik heb wijselijk geen woordspeling op zijn naam gemaakt.

Vanuit Philly was het nog een twee uurtjes vliegen om uiteindelijk in Lester B Pearson aan te komen. Er was geen shuttlebus voorzien voor mijn hotel, dus heb ik de taxi moeten nemen. Een razend snelle taxi, waarvan ik betwijfel of al zijn manoeuvres wel volgens de regels waren, maar ik ben veilig in het hotel beland en dat is wat geldt. De chauffeur had nog nooit van België gehoord...

De hotelkamer is aan de ene kant wel gezellig, maar aan de andere kant doet deze mij denken aan room 1408. Het is kamer 1103, dus een streepje en een gespiegelde 3 volstaat...
Na de snelle taxi, nu ook de raketlift. Ik kan nog geen stille killer lossen, of ik ben al op de 11de verdieping. Hoewel ik die snelheid pas de volgende dag zal beseffen, aangezien ik toen zo moe was dat ik meteen in mijn bed'je' ben gekropen en snurkjes wezen.

25 december

De dag is nog niet om, maar ik blog nu alvast, want veel meer zal er niet gebeuren. Het is hier nu 17u, dus zodadelijk iets gaan eten. Ook in Canada is het een feestdag en zo goed als alles is gesloten. Dé moment om op verkenning te gaan. Normaal stond er op de planning om vandaag de Niagara watervallen te gaan bezien, maar ik vrees dat dit oftewel voor morgen/overmorgen zal zijn of voor een volgend bezoek.

Wat wij Belgen moeilijk kunnen voorstellen, is een eekhoorn van dichtbij. Een eekhoorn in België van dichtbij is voor de meeste mensen een once in a lifetime experience, maar hier is het letterlijk a walk in the park.

Het shopping center van Toronto Downtown (het Eaton Centre) is maar een 10 min. stappen van het hotel. Alle winkels zijn gesloten, maar je kan er gewoon ook in rondwandelen, wat ik dus ook heb gedaan. Het is mooi versierd voor de feestdagen en hoewel alles gesloten is vandaag, beginnen morgen de solden.

Wat was er wel open vandaag? De cinema! Aangezien het een IMAX bioscoop is, was ik van plan hier Resident Evil Retribution te zien, die ze bij ons niet spelen. Blijkt dat deze net uit de cinema's is...
Geen probleem, ik heb gekozen voor Wreck It Ralph en heb daar zeker geen spijt van. Het is niet alleen goedkoper dan in België, ze houden je hier op z'n minst bezig tijdens het lange reclameblok voor de film met een interactieve filmquiz waarbij je effectief iets kan winnen (van een gratis consumptie tot een Samsung Galaxy of PS Vita) of spelletjes. Ik heb alleen geen smartphone, dus kon niet meedoen, ook niet met sneeuwballen gooien.

Twee vermoeiende dagjes achter de rug, dus ik ben momenteel zo voos als een ongebakken omelet. Hierbij sluit ik de blog af en laat jullie morgen meer weten.
Hou je haaks!

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb