Grizzly Bear Safari

August 22nd 2010
Published: July 30th 2017

Geo: 50.6163, -126.303

Woensdag, 25 augustus

Vandaag zijn we weer vroeg vertrokken per boot naar Glendale Cove. Daar hebben we Grizzly beren gezien. Een moederbeer met drie kleintjes. Wel leuk om de dieren te observeren. Daarenboven is er natuurlijk ook het schitterende landschap met eindeloze naaldwouden. Op de broedplaats van de zalm was nog geen zalm te zien en dus ook geen beren.

Tijdens het terugvaren hebben we honderden dolfijnen gespot - pacific white sided dolphins. Daar een foto van trekken is een hele opgave ...

Wat ons gedurende die drie dagen vooral is opgevallen is de rust en stilte, die we in Belgie eigenlijk niet kennen.

In de late namiddag zat onze driedaagse berensafari erop en zijn we met het watervliegtuig teruggevlogen naar Campbell River.

Dinsdag, 24 augustus

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken met het bootje naar de Johnston Strait. Daar hebben we tientallen orca's zien zwemmen en springen. Echt machtige dieren. Verder nog arenden, porpoises (ik moet nog eens opzoeken wat dat in het Nederlands is), zalmen die opspringen uit het water, zeehonden, zeeleeuwen, enz. Bij het terugvaren naar de lodge hebben we nog een zwarte beer zien overzwemmen en aan land gaan op een eilandje.
Blijkbaar komt dat weinig voor, dus we hebben geluk gehad.

Maandag, 23
augustus

In de ochtend hebben we de veerboot genomen naar Vancouver Island en zijn ze met de wagen gereden tot Campbell River. Daar hebben we gelunched en wat rondgewandeld in het dorpje tot het tijd was voor onze vlucht met het watervliegtuig.
Dat was een hele ervaring. Mooie zichten. Ik zat als copiloot voor het geval de piloot in het zou laten afweten want ik schatte hem zo'n 70 jaar

Aangekomen in "the middle of nowhere" - zijnde sailcones lodge op Minstrel Island - bleek dat we de enige twee gasten waren voor de volgende twee dagen. Heel leuk, die persoonlijke service.

's Avonds zijn we op zoek gegaan naar beren per boot maar er nog geen gevonden. Wel wat zeehonden en een arend gezien.

Zondag, 22 augustus

Vandaag was onze vluchtdag. Na negen en half uur vlucht zijn we toegekomen, onze wagen opgehaald en onderweg richting Vancouver Island overnacht.

Tot: 0.237s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb