Nelson -vanaf 23 september-

Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Nelson
December 5th 2011
Published: December 6th 2011

Er ging alleen een nachtbus naar Nelson, dus we kwamen aan in het donker. Het hele dorp sliep nog en alle winkeltjes, cafés en zelfs het hostel waar we zouden slapen waren nog dicht. Gelukkig was er een winkelstraatje dat er zelfs 's nachts gezellig uitzag. Om 6 uur begon er iemand buiten met een karretje biologische koffie en thee te verkopen en langzaam begon het dorp te leven. Nelson was inderdaad gezellig. Het had een biologisch marktje, veel alternatieve en kleine kunstwinkeltjes, straatkunst en een paar parkjes. Vanuit het dorp begonnen er een paar leuke wandelingen de bergen in en een paar dorpjes verderop was een natuurlijk thermaalbad. We hoorden dat deze extra speciaal was omdat een gedeelte ervan in een grot zat. Er was alleen geen openbaar vervoer dat er heen ging. We konden tot halverwege een bus nemen en vanaf daar liften. Maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn met alle hippies hier, dachten we. Dit viel een beetje tegen. We waren al door zoveel mensen gepasseerd en waren al zo lang aan het wachten dat we besloten om langs de weg te gaan lopen zodat we ten minste vooruit zouden komen. Gelukkig werden we uiteindelijk toch opgepikt (door een oude hippie) zodat we de resterende 25km niet helemaal hoefden te lopen. Toen we er eenmaal waren vergaten we al snel de moeizame heenreis. De grot was prachtig en toen we aan het eind van de middag besloten terug te gaan waren we weer helemaal opgeladen. Op de terugweg hadden we geluk, een van de mede-thermaal bezoekers kon ons helemaal naar Nelson brengen!
Ons volgende WWOOF avontuur zou bijna beginnen, we hadden nog een paar dagen voordat ze ons konden ontvangen. Ons oorspronkelijke plan was om hiervoor nog naar de Rocky mountains te gaan maar we vonden dat deze eigenlijk meer tijd waard waren. We hoorden dat net buiten Nelson een yoga-ashram zat op een hele mooie plek aan het Kootenay Lake. Iedereen die we erover hoorde was enthousiast. Daarom werden onze rocky mountains plannen uitgesteld en besloten we naar de Ashram te gaan.

Judith aan het waterJudith aan het water
Judith aan het water

Helaas, het water stond te laag om te zwemmen.

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0273s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb