116.den - presun teheran


Advertisement
Middle East
June 6th 2019
Published: June 12th 2019
Edit Blog Post

Z ubytka vyrazam na ulicu 7.30.

Nechal som tam riadny bordel ale nech, za tu cenu.

Predpoklad odchytit lahko taxi na ulici sa javi ako velky problem.

Po 10.min cakacke sa vyberam na druhy hlavny tah iman khomeini blv.

Na rohu kupene banany na ranajky, bo nikde ziadne jedlo.

Nuz problem s taxi i tu.

Veru cakat sa mi nechcelo a idem pesi na bus terminal (po prichode zistene, ze je to cestovka)

Bol som v tom, ze ked ma bude obiehat neaky taxi bud spomaly abo zatrubi.

Za celu cestu (nieco okolo 30min) ma obehli len 3taxi a vsetci na mna prdeli.

Obcas som nahodne okoloiducim ukazal papierik s hieroglifmi a nechal si potvrdit smer. Papierik mi napisal clovek vcera vo fastfoode.

Jedna pica na nho ani nekukla a hned krutila hlavou.

Prichadzam po pol deviatej do cestovky.

Tu na mna vybafne cenu 500k r a odchod o 2hod (11.00hod). Este mi ukazuje cenu na listku , ze neojebava. Nevedel som to i tak desifrovat ale aj tak to je strasna cena, i ked zas pravda cesta by mala trvat okolo 8hod a splhat sa do 2800m.

Listok fasujem s pocitom, ze ma odrbali.

Mam dve hodinky, reku sadne do neakej kaviarne.

Obieham blok, vsetko takto skoro zavrete.

Vonku riadne teplo.

Nakonec koncim pred cestovkou cez cestu kde bol pojazdny vozik.

Ujko mi dava caj, mini komunikacia s taxikarmi co tam boli a cakacka v cestovke ramak-ramsar (blizko rohu khomeini a razzagi ulice)

Postupne sa cakaren zaplna.

Obcas prichadzaju ludia kupovat listky na ine dni.

Opat vip bus (2+1) a opat mensie obcerstvenie ale bez vody.

Sedim v prvej rade, tak vyhlad na cestu.

Vodicovi ani poskokovy sa nezda, ze mam batoh pod nohami ale ok.

Ono placu na nohy habadej.

Oblsuha busu su 2(3?) Vodici a jeden poskok.

Ten nalieva vodicom caj, pusta im hudbu, cisti bus.

Vyrazame a zacina peklo na ulici.

Najskor naberame neakeho spriazneneho cloveka na ulici. Zbytocne zdrzanie bo este vykecavacky s okolim.

Dalsie zdrzanie uz nezavinene posadkov busu nastava na ceste.

Su prazdniny, zajtra je piatok (nedela u nas) tak som cakal, ze dovolenkari sa budu vracat zajtra. Omyl a velky.

Cesty totalne upchtate. Zrejme polka teheranu (ma 10mil obyvatelov) sa presuva z tejto akoze top destinacie domov.

Ideme slimacim tempom asi 3hod.

Dvojprudovka je zmenena na stvorprudovku. Auta sa pchaju do kazdej medzeri. Predbiehanie po krajnici ziadny problem.

Obchadzame zapchaty hlavny tah bocnymi ulickami. Mozno sme tym ziskali pol hodinu k dobru.

Konecne nabiehame na dialnicu.

Jupi ale dialnica trva len par desiatok km a potom opat zapchy jak hovado.

Prichadzame konecne do hor.

Zastavka na neskory obed. Jedlo si davame len 4ludia z plneho busu.

Blizko je rozvodnena rieka kde piknikuju domaci.

Piknik = maju so sebou plynovy varic a griluju si maso na roste.

Po jedle pokracujeme paradnymi horami okolo.

Cesta sa konecne ako tak vyprazdnila.

Dost casto ideme do protismeru i v zakrutach.

Neskor zistene, ze cely tah je spraveny ako jednosmerka. Neviem ci len kvoli dnesku abo je to tak stale. Nuz ale to by bola blbost, bo neviem kade by auta z druhej strany presli.

Usek z jednosmerovany o dlzke asi 30km mozno viac.

Obcas pri vode ci na peknom vyhlade na vodnu nadrz piknikujuci domaci ci len robenie selfie.

Irancanky su posadnute fotenim seba samych. Tie pice maju dokonca nastavenu uzamykatelnu obrazovku resp pozadie same seba. To uz je ina samolubost.

Po jednosmerke opat velke zapchy.

Cesta bola paradna, stalo to za ten cas. Krasne vyhlady, skoda, ze sa nedalo zastavit a porobit fotky.

Postupne vyhadzujeme ludi.

Na west terminal prichadzame po 10.5hod, metro konci za 45.min.

Par taxi ale ignoracia.

Kupa listka a smer hostel co minule. Povodne som mal v plane kuknut nieco ine ale o 2300 sa mi fakt nechcelo vybuchovat na ine dvere.

Opat vyssia cena a ina izba.

Zbavujem sa kovovych euracov, tak opat mam lahsi batoh o neake to mikrokilo.

Tentoraz uz fasujem 10dorm pod strechu co som mal mat povodne.

Tento je ozaj pod strechu v hlavnej budove, sprcha je az v podzemi (4podlazia). Minule to bolo lepsie, druhe podlazie, sprcha na izbe.

Po zhodeny veci idem na fast food.

Na elypsoidom kruhaci oproti parlamentu padam do jedineho otvoreneho.

Davam do bagety (tu to volaju sendvic) parok, hriby so syrom nesmu chybat.

Na pitie si pytam caj (rovnaky nazov je aj v nasej reci).

Zjedol som len polku, ostatne zobratie na ubytko.

Pri platbe sa ujko pyta asi majitela, ze aku dame tomuto turistovy cenu. Dal mi normalnu(aspon som tak vydedukoval) a vraj gratis caj.

Na ubytku enklava cinanov, stary japonec a moc spolocensky korejec. Jeden cinan chcel komunikovat s dvoma sikmookymi narodnostami. No obaja ho odpalkovali.

Neskor korejec, vravel recepcnej, ze nenavidi cinanov.

V kuchynke si biela rasa robila neskoru veceru. Boli happy, ze sa im v kuchyni uz nemotaju sikmaci.

Recepcny sa totalne nudil.

Sprchu nedavam. Padam a spim.

Ako som predpokladal so spolocnym stopovanim z turecka s lenkou nic nebude. Do turecka moze doletiet az v septembri, bo ma kurz jogy. Tak dufam, ze bude mat na mna cas konstantina v solune resp ana v skopje. Ak by bola ok cena letenky zo skopje, nisu do ba tak by som ju kupil. Uvidim podla toho kedy sa dostanem do turecka.


Naklady:

Banany : 120k r
Vip Bus ramsar - teheran (11.00, ramak-ramsar bus) : 500k r
Caj : 10k r
Ryza, kurace raznici : 400k r
Metro : 14k r
Heritage hostel, 10dorm, share sprcha, ranajky : 5.2€
Hot dog sendvic : 120k r


Advertisement



Tot: 0.546s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.3335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb