112.den - presun masouleh


Advertisement
Middle East
June 2nd 2019
Published: June 12th 2019
Edit Blog Post

Povodne som so chcel este vcera preprat nohavice ale uz sa mi nechcelo.

4kg tu stoja 2€, no kedze ja mam vzdy spinave tak jedno tricko a ponozky neoplati sa mi to a periem si to rucne v umyvadle.

V jv azii som vyuzival pracovne ale cul mi oblecenie riadne ubudlo. Mam 3kratke tricka, mikinu, odopinatelne nohavice, kratase (v irane ich nepouzijem), budnu, dlhe nohavice (do chladneho pocasia), dvoje ponozky, dvoje trenky, plavky, plachtu, pyzamo (tielkovy vrch, kratky spodok)

Po ranajkach zbalenie batuzku a smer west terminal.

Na recepcii som si este overoval terminal a cenu, no recepcny mi povedal, ze nech pockam, bo vyprevadzal ludi na taxi (nieco ako uber),no po navrate zaliezol do kuchynky a ignoroval ma.

Idem teda na metro a listok zas stal menej.

V metre zasa poulicny predajcovia, ponozky, sluchatka, dokonca detske helikoptery, jednu vo vagone i pustil.

Meydan e azadi je moja stanica.

Idem s davom.

Najskor stanica mestkych busov a neskor stanica medzimestkych.

Cestou rozny nadhanaci do busov ale vsetci ich ignorovali a sli do velkej haly kde su rozne spolocnosti predavajuce listky.

Vsetko by bolo ok, keby nazvy destinacii neboli v tych ich necitatelnej podobe.

Citat som sa naucil len cislovky ale to je mi prt platne ked nevim k comu su sumy.

Pytam sa dvoch chalanov, ang nevedeli no ukazali mi na najblizsii stanok.

Kupujem listok do rasht za 350k r.

Listok necitatelny, predajca mi ukazuje nech pockam.

Jeden chlapik z kancelarie ma odvaza k busu ale len do polky cesty, potom ma predava dalsiemu chlapikovi, no ten ide nazad do budovy.

Tak reku co?

Dalsi chlapik vravi, ze to je moj sofer a ukazuje mi bus.

Toto som ozaj nepochopil, posuvali si ma jak keby som bol na obtiaz.

Nasadam dnu , ten 2+1 usporiadanie a do ¾ plny.

Pred startom nam druhy vodic rozdava balicek so sladkostami.

V chladnicke pri strednych dveroch su 0.5l flase vody, clovek si mohol brat.

Klima nejde ale da sa to vydrzat.

Premavka husta, po opusteny teheranu okolie vyprahnute.

Neskor sa vsak krajina meni na zelenu.

Obilne policka, dokonca i ryzove.

Pekne hory, velke krasne modre jazero, jadrova elektraren

Tam ma trosku inu styl chladiacich vezi, tieto su uzsie. Mozno su to sila na odpalenie rakiet proti bezvercom.

Zastavka na pumpe.

Po natankovani, zastavujeme v restike. Ludia normalne jedia. Hlavne, ze v meste sa neda.

Davam si z bufetu cestovinovy salat a neaku polievku.

Ang nik nehovori. Pri platbe mi ukazuju sumu na kalkulacke.

Zrejme jediny clovek tu platim kesom. Vsetci pouzivaju kartu.

Par km pred rashtom odbacame a zaciname ist mimo mesto. Reku obchadzka.

Prichadza jeden z vodicov a zistuje kam idem, rasht, len pokruti hlavou, bus do tohto mesta nejde.

Nechapacka, sak ma do nho sami posadili.

Vyhadzuju ma v ich bus kancli asi 20km od rashtu v mestecku kuchesfahan.

Sofer ma usadza do kanclu, pracovnikovy dava 100k r. Ja mu nic nerozumim ale asi ma zabezpecit spoj do rashtu.

Prichadza dalsi bus, no nic sa nedeje.

Pomocou googla translatora mi chalan vravi, ze mi vybavi taxi az do masouleh (1.2mil r) resp fuman (600k r). Do rashtu vraj nic nechodi, ani bus ani taxi.

Dobra picovina, poberam sa prec, chlapik mi este dava 100k r co mi tu nechal vodic.

Kusok od kanclu je male namesticko, v obchodiku zistujem dopravu.

Pochopili, ukazuju mi na stojace zlte taxi.

Idem k nim, uplny nezaujem vodicov, len ukazuju smerom k autu.

No nist idem o 100m dalej, tam zas sa pytam, ludia ma opat posielaju nazad.

Cul uz mam statie, stretavam imana. Ten trochu vie ang ale vacsina translator.

Ukazuje nech nasadnem, o cenu nech sa nestaram (30k r), on to za mna zaplati.

Protest je marny.

Share taxikom prichadzame do rashtu.

Dvaja pasazieri opustaju taxi, my idem k imanovmu autu, ma zaveze k zbernym taxi do fuman, co je na druhej strane mesta.

Fasujem vodu, nanuk.

Sharuje mi wifi, mam si stiahnut appku shareit (nestahol slaba wifi).

Je architekt, stazuje sa na vladu, vdaka ktorej je cela krajina ekonomicky na tom velmi zle.

Na vladu nadavala aj cs ale vraj si nevedia pomoct.

Prichadzame k zbernemu miestu ludi na share taxi do fuman.

Iman mi plati i tuto cestu.

V prekladaci mi napisal, ze budem platit len daky fee.

Rozlucka.

Taxikar starsi panko. Machruje pred ostatnymi sofermi, ze vezie cudzinca.

Ludia tu poznaju svk a ti co nie,ked poviem ceskoslovensko hned vedia.

V zadu dve satkove hlavy. Studentky, trochu vedeli ang. Studuju pedagogiku.

Sofer ma vyhodil na zbernom mieste taxi smer masouleh.

Ziadny fee som neplatil, no mozno ma mal sofer odviest az do masoulehu, fakt neviem, bo iman zas az tak moc ang nevedel a translator obcas prelozi blbosti.

1830 taxikar mi ponuka jazdu za 240k alebo 60k r ked si pockam. Druha volba vitazi.

Po pol hodinke prichadza dalsi clovek a ide sa cca 25km.

Okolie zelene vysoke kopce, ryzove policka, obilne policka.

Dostavam ponuku na ubytko 1.5mil r, to ne.

Ako sa blizime k dedinke, pri krajnici kopa muzov s malymi tabulkami. Najskor som myslel, ze nadhanaci do restik ale nie, su to nadhanaci na ubytka.

Pred vstupom do dediny sa plati vstupne, no sofer nic neplari, obchadzame zavoru a hotovo.

A som tu a som v soku. Mega turisticka dedina (domaci turisti).

Parkoviska preplnene, kvanta ludi.

Sofer mi odchytava nadhanaca, ten ma vedie k ubytku za 1.2mil.

Stupame po nekonecnych schodoch.

Ako tak kukam, cestou nic co by signalizovalo ubytko. Vsetko len v tej ich hatlanine.

Izba spojena s kuchynkou, zachod turecky tepla voda. Zjednavat nechceli.

Ono furt niekam volali a ze nie a nie.

Nakonec to berem, bo cs vravela, ze si prazdniny tak bude problem s dopravou i ubytkom, hlavne na juhu (preto som siel na sever).

Wifi ziadne,no zatial mi to nechyba.

Davam prachy a zabavuju mi i pas.

Nad ubytkom restika (1930 este sa len chystali otvarat).

Po zlozeni veci smer uzke ulicky v dedinke zasadenej v kopci.

Hlavne namesticko je vybudovane na strechach domov.

V ulickach jeden suvenirovy obchod na druhom. Pohladnice vsak nikde, zato haldy rucne pletenych babik. Dokonca aj dost vela patov a matov.

Nechybaju restiky s velkymi hrnacami plnych polievok.

Cs vravela, ze fajcenie vodnej dymky je v irane zakazane ale tu v restike v pohode ludia tahali. Restiky pekne orientalne vyzdobene. Lavice potiahnute pestrimy kobercami,vodne dymky, caj, fakt hotovy orient.

Vela obchodikov prenajima i dobove saty, clovek sa do toho navlece pofoti v ulickach a je happy. Toto je dost popularne v korii, len tam v tom obleceni chodia normalne po meste. Tu len do urcitej casti kde sa spravia fotky.

Je zima, vraciam sa do ubytka pre mikinu. Ha len to neni take lahke, uplne som sa stratil, schadzam az dole na parkovisko reku pojdem po rovnakej ceste ako prvy krat, bez uspechu. Nakonec po dobrej velkej chvili a kopu naslapanych schodov sa mi ho dari najst. Dedinu som musel prejst hadam aj 3x hore dole.

Vyzbrojeny mikinou opustam hurhaj a roznymi schodami stupam vyssie.

Tu uz skoro nik akurat sediace babky na kobercoch sledujuce dianie v dedinke.

Vsetky vyhliadky su zo striech prizemnych domcekov.

Niektore strechy maju navrchu travu.

Po relaxe nazad do restiky nad mojim ubytkom.

Majitel (?) Vedel ang, inak nevim ako by som si objednal bo menu len v perzstine.

Davam ryzu a extra slany kebab.

Nepredstavovat si kebab ako u nas len platky masa ale regulene velke kocky masa.

Bolo to fajn ale naozaj velmi slane.

Vedla mna si sadol par. Ti si objednali placky z mleteho masa.

Muz mi dal kusok okostovat ale bolo to bez chuti. Este mi chceli davat kostovat polievku ale to som odmietol.

Najedeny po teplej sprche davam teraflu.

Zapalky som musel vypitat od domacej, tarzania rec fungovala.

Postel mega tvrda.

Naklady :

metro : 13k r
bus teheran (west bus terminal) - rascht (11.00hod iranpeyama ) : 250k r
cestovinovy salat, pilievka, citronovy napoj plech 0.3l : 170k r
Share taxi fuman - masouleh : 60k r
2xizba, kuchynka, kupelka : 2.4mil r
Ryza, slany beef kebab, plechovka citronovho napoja 0.3l : 550k r


Advertisement



Tot: 0.287s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb