111.den - teheran (tura)


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran » North » Tehran
June 1st 2019
Published: June 11th 2019
Edit Blog Post

Budicek dost neskoro, kym som sa vymotal 1000 prec.

Takze 12hod (podla cs) tura na kolakchal (3340m) nebude.

Nasadam na modre metro, prestup na cervene a vyskocenie na konecnej tajrish.

Vo vagonoch predajcovia blbovin, neskor aj hudobnici.

Metro dost vytazene.

Listok som si kupil v pokladni. Dostal som papierik s qr kodom, ten som prilozil k citacke, dvere sa otvorili a uz som bol dnu. Vacsina ludi mala nabijatelne karty.

Na konecnej nekonecny vystup na povrh. Ked som myslel, ze uz som tam, prisiel dalsi eskalator.

Na vystupe listok nebolo treba pipat avsak kartu hej.

Na povrchu kopa obchodov, trznica a kvanta ludi.

V pekarni kupujem nieco na cestu.

Tu ma bezocivo predbehla jedna zenska, pri kupovani listka taktiez.

Iranci su dobre oprskli teda. Jebnuty za volantom aj pri stati v rade.

Problem najst niekde vodu.

Tu kupujem az asi po 500m v malom obchodiku, samozrejme neskor nadabenie na klasicky supermarket.

Moje kroky vedu k pas ghalen.

V strede cesty hlboke betonove koryto rieky a pri nom znacky upozornujuce na zaplavy (domcek na ktory sa vali voda).

Tu zacinaju rozne tury.

Okolie mega turisticke s kopou suvenirovych stankov, restik. No samozrejme pozatvaranych bo pojebany ramadan. Tez to bol napad drbat sa sem pocas tohto obdobia.

Schody, riecka, restiky, kanon, uzke ulicky a par ludi.

Prichadzam na razcestie, este uvazujem nad povodnym planom ale zavrhujem ho.

Idem na zalozny plan. K lanovke c5 (podla cs 4hod hore, 3dole)

Znacenie je super, kazdu chvilku modra sipka.

Postupne stupam, predomnou sa tycia vysoke hory, na vrcholkoch este sneh.

Vyhlad na teheran nic moc, bo smog (?).

Po lavej strane dva velke vodopady. Paradicka.

Prichadzam k restike, schatrala, taktiez dalsia neskor po ceste.

Dalsi mensi vodopad a pri nom par. Sa ich pytam ci idem spravne bo znacenie uz nieje ziadne a podla mapy mam byt na druhej strane riecky.

Vraj ok.

Opat sa objavuje znacenie ale zrazu je to biela sipka,idem podla nej, no zle.

Nazad a uz sa riadim len najviac vyslapanym chodnikom.

Stupanie ziadne extra, pekne zlahka.

Chodnik je vystuzeny v zemi ako keby gabionovym plotom.

Krasu hor, kazi natiahnute el.vedenie co zvacsa kopiruje trasu.

V zemi je zakopana i hadica na privod vody.

Mini prebrodenie riecky a opat stupanie.

Citim, ze na mna ide choroba. Ma nakazila asi ukrajinka na hosteli v kyjeve.

Cestou davam par pauz a kocham sa prirodou.

Oproti idu konecne daky turisti.

Zaverecny stupak a som pri lanovke c.5, ta dnes nejazdi. Preco? No kokot ramadan.

Ale je to dobre aspon su tu neni ludia.

V okoli lanovky to moc vabne nevyzera, stavenisko, nic moc lavicky a zavreta velka drevenica

Lanovka odtialto pokracuje na dalsiu stanicu a odtial sa ide na vrch tochal.

Klesanie, stupanie po sirokej polnacke.

Odbacam na trasu s oznacenin danger a dobre robim.

Nenormalny vyhlad na cele pohorie.

Miestami nadabim i na sneh. Hned staviam mini snehuliaka.

Cela trasa je bez stromov, tak pekne pripeka.

Zostup dole trosku s problemamy, bo vela malych kamienkov.

Ako sa blizim k stanici c.3 pribudaju aj ludia co sem slapu z c.1.

Na moje velke prekvapenie sa ludia vobec nezdravia, ani mi na pozdrav neodpovedaju. Uplna ignoracia, hladia si len svoje (ignoracia aj medzi domacimi). Toto som este na turistike nezazil.

Dole pri startu lanovky trampolina pre deti, ci bobova draha (nejde, bo kokot ramadan).

Par restik, este nic nepodavaju bo slnko na oblohe.

No a dost ludi.

Vyhlad na teheran pekny, vzadu pustne kopce.

Klesam do mesta, cez nobl stvrt plnu velvyslanectiev sa napajam na hlavny tah.

Je 2000 tak skusam bagetu, ci ju mozem zjest na mieste, nie, tak sa pojebte.

V okoli metra este viac ludi ako na obed a este viac predajcov zeleniny a oblecenia.

V metre mi furt pada hlava.

Pozitivum tohto mesta je, ze som tu neni jediny pupkac ale dost ludi tu ma vacsie brucho nez ja. Co sa o takom kyjeve povedat neda, tam boli vsetci riadne vysportovany.

Kusok od ubytka kupujem bagetu s ladovou pepsi. Cena sa mi nezdala.

Na ubytku sok, ked miesto 4.75€ mam platit 7€. Vraj ceny sa menia kazdy den, pica, keby mi to povi tak menim ubytko.

Ale zasahuje manazer (?) a dostavam rovnaku cenu.

Drbo som si nechal vydat vydajom v rialoch, ma dobre odrbali na kurze.

A este k metru, druhy listok ma stal o 1k r menej. Tak ma ojebali aj pri prvom nakupe.

Veru zatial nemam pocit z irancanov, ze su to top ludia ako ich vykresluju rozne cestopisy, ci prispevky na forach.

Endomondo mi nameralo len hruby cas 9hod tury, km nevim, bo som mal nastavene gps na setriaci rezim, musim to nabuduce prestavit.

Naklady :

Vydaj 5.25€ = 710k r (vydaj na ubytku)

Metro : 15k r
4xkoblizky : 70k r
Voda 1.5l : 25k r
Metro : 14k r
Bageta s masom, pepsi 0.3l : 200k r
Heritage hostel, 8dorm, ranajky, ac, share sprcha : 4.75€


Advertisement



Tot: 0.62s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.3641s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb