4. sep. dag 5. How the fuck did you get in?!

United Arab Emirates' flag
Middle East » United Arab Emirates » Dubai
September 4th 2008
Published: September 4th 2008

I gaar morges sov vi laenge efter lidt hygge hos pigerne aftenen forinden. De skulle rejse videre til Bangkok tidligt naeste morgen. Vi var derfor igen paa egen haand. A pro pro haender, hvis der havde vaeret en konkurrence i at staa paa haender paa stranden ved Burj al Arab, saa mener Rene, at han maaske havde haft en petit chance for at vinde denne konkurrence.

Men vi besluttede os for at der skulle ske noget spaendende, saa vi vandrende over til corollaens parkeringshus, hvor vi havde flyttet den hen kl. 05.30 om morgenen. Her overbeviste Mathias os om, at vi absolut skulle se den smukke palmeoe Jebel Ali, og verdens maaske hoejeste bygning. Vi koerte derfor de 40km mod Abu Dhabi, og der blev kun mere og mere oede.
Pludselig var der et skilt, som pegede mod palm Jebel Ali. Der koerte vi ned. Palmerne og de ekseptionelle bygninger udeblev dog, og oerkenen fortsatte. Paa et tidspunkt blev vi holdt ind til siden, og udspurgt om vores aerinde paa byggepladsen. Han fik det indtryk at vi var arbejdere der, saa han lod os passere.
Det var nu gaaet op for os, at Palm Jebel Ali slet ikke fandtes, men stadig kun var en stor oerken byggeplads. Vi fortsatte dog, og koerte nu kun blandt lastbiler og sikkerhedsbiler. Vi var meget imponeret over stoerrelsen paa dette kaempe byggeprojekt, og fortsatte efter Palm-skiltene.
Igen blev vi holdt ind til siden. Denne gang blev vi henvist til et stort sikkerhedscenter. Her spurgte sikkerhedschefen for Jebel Ali Palm "How the fuck did you get in!?". Det var aabenbart et meget restricted omraade, saa han forstod ikke hvordan det var lykkedes os at komme forbi hans sikkerhedsfolk.
Vi vendte derfor snuden mod Dubai igen, dog foesrt efter vi havde koert lidt rundt paa denne enorme byggeplads in the middle of fucking nowhere.

Paa vej tilbage til hotellet tog vi paa stranden ved Burj al Arab. Her troede vi lige vi kunne blive koelet af, men vandet var saa meget varmt, at selv fiskene lagde sig op paa stranden for at blive kolet af.

Det har vaeret Rene bag rattet begge dage i Dubai, da Peter har glemt koerekort, og Mathias ikke engang maa koere bilen derhjemme pga. en totalskade. Rene har gjort det fremrangende.

Da vi kom hjem havde vi intentioner om at spise fint, men der var "Kodenavn Nikita", saa vi blev hjemme og sov.

Idag stod vi op, chekkede ud og gik ud at for at spise. Alle restauranter var dog lukkede pga. rama-fucking-danen!!. Til vores store held havde et hotel en aaben buffet, som vi kunne benytte.

Til kl 16.00 havde vi bestilt desert safari. Vi blev afhentet i Dubai, og to timers koe senere var vi ude i oerkenen. Her blev der lukket op for gasspjaeldende, og Toyota Landcruiseren kom endelig til sin ret, og vi blev tonset rundt i sandbjergene.
Pludselig aabnede der sig en oase for oejnene af os. En nomadelejr med kameler, bongospillere og mavedansere. (minus bongospillere og mavedansere pga. rama-fucking-danen.) Der blev en laekker serveret en forret bestaende af dej med dejkugler. Herefter var det som madens karakter vendte 180grader paa et soelvfad. En laekker BBQ blev stillet frem til de sultne oerkenvandrere.

Status:
Peter Madsen - Glad for sejrene
Rene Bo - Smilende, frodig, frisk og frejdig (Mor, tak for responsen)
Mathias Guldberg - Er ovenpaa og glad for sine Laeger uden Graenser sandaler

Tot: 0.064s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb