Sep. 2. Dag 3. "lav et u-turn"

United Arab Emirates' flag
Middle East » United Arab Emirates » Dubai
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008

Vi kom glimrende afsted fra Bredballe, Vejle, og naaede bussen i fin stil. Vi naaede ogsaa det forkerte tog, hvor vi noed den danske natur. I Padborg blev Rene vaek fra Mathias og Peter, da han troede vi var hoppet paa toget mod Hamburg, og ladet ham i stikken. Han var to personer efter os i koeen ud af toget, og alligevel kunne han ikke foelge med, ROOKIE. Vi havde bare sat os ind i ventesalen.

Paa vej til Hamburg fik vi en laekker frokost bestaende af karry-wurst og delleburger.
Da vi kom til Hamburg skulle vi videre mod lufthavnen med en shuttle-bus. Da vi havde brugt de fleste af vores europaesiske dollars paa karry-wurst, havde vi desvaerre ikke penge nok til den. Den flinke buschauffoer lod os dog koere med alligevel.

Under flyturen var Kung-Fu Panda et major hit hos os. Det samme var SKAK, som Peter vandt overlegent over Mathias i. Der var ogsae konkurrence i trivial, hvor dysten endte uafgjort. Mathias vandt dog flot i pong.

Vi havde ikke bestilt hotel i Dubai, saa vi moedte heldigvis to danske piger, som vi kunne foelges med til et billigt hotel.
Nede af gaden var internet-butikken lukket, saa vi kunne desvaere ikke updatere vores blog der. (Vi undskylder)
Vi ville saa gaa i seng, men air-con'en var helt i stykker i foelge Mathias. Han havde proevet at ordne den, men det blev kun koldere. Han havde valgt at skrue helt NED for den, da han troede den virkede som en ovn. Vi sov derfor i 10 grader i nat. Heldigvis for Peter og Rene havde de taepper der kunne daekke hele deres krop. Mathias havde et 1x1meters taeppe.

Vi stod op til et mindre laekkert morgenmaaltid, hvor vi moedte de to danske piger. Vi havde taenkt os at leje en bil for dagen og de ville gerne med. Vi havde lidt problemer med at finde rundt i Dubai, saa Rene fik ofte beskeden "lav et u-turn" af co-driveren. Vi koerte om aftenen 60km mod Abu Dhabi forkert, men saa laenge benzin koster 60kr for en fyldt tank, goer det ikke saa meget.
Af sevaerdigheder vi har set idag kan naevnes; Burj al Arab=Sejlet. En mega palmeoe, som dog er den mindste af de tre hernede. Vi har set hel masse motorvej, ofte flere gange fra begge retninger, Burj Dubai=verdens hoejeste bygning, og meget meget mere.

Selv om Dubai er en storslaaet by, med alverdens umulige byggeprojekter, og et oenske om at lokke masser af turister til, kan byen ikke rumme alle de biler der koerer rundt om aftenen naar man skal hjem til sit hotel. Soergeligt.

Vi er alle meget glade for at Rene opretholder den olympiske aand, selv efter OL er sluttet. Han taber simpelthen i ALT, men som han selv siger, saa er han bare glad for at vaere med.

2nd September 2008

Status:
Peter Madsen - Ingen aendring Rene Bo - Faerdig om fem Mathias Guldberg - Kold lungebetaendelse, men i bedring

Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 42; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb