TAKA DİYARI


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Black Sea » Surmene
April 3rd 2006
Published: June 25th 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

TRABZON-SÜRMENE


Geo: 40.9126, 40.1168

GÜN 3 GÜNLERDEN PAZARTESİ
Sabah toparlandık ve otobüsümüze doluştuk.
Bu sabah kahvaltımızı Sürmene'de pide yiyerek eda edeceğiz.
Sürmene, benim sevgili dostum Şevket Altuğ 'un memleketi...
Sürmene, Trabzon'un bir ilçesi. (Σούρμενα Сourmeнe, Sourmene, Surmené, Surmene, Sousourmania, Sussarmia, Sourmania, Humurgan, Hyssus)
Anadolunun ilk ticaret odası; denizcilik,deniz ticareti ve tersanecilik ve kesercilikten kaynaklanan zengin bir ticari alt yapıdan dolayı, Sürmene ilçesinde 1903'de kurulmuştur. 1950'li yıllarla başlayan araba yollarının yapımı sürecinde Sürmene iç bölgelerin denize ve anayollara ulaşım üssü olamamıştır.
Türkiye'de yaşanan köyden kente göç olgusu nedeniyle nüfus azalması sonucu, bugün Sürmene de ticaret hacmi önceki yılların son derece altına düşmüştür.
İstanbul , Samsun , Ankara ,Aydın, İzmir , Antalya ,Bursa ,Eskişehir , Gebze ,Düzce ,Adapazarı gibi yerlere çok göç vermiştir.
Ayrıca ilçede asırlardır alışıla gelmiş şekilde BIÇAK üretimi yapılmakta ve yurt içinde ve yurt dışında satılmaktadır.
Sürmene'nin esas önemi tekne yapımcılığında ki maharetidir.
Gençliğimde buralardan geçerken deniz kenarında denize kavuşmayı bekleyen bir çok tekne görürdüm daha sonra saç tekne aşamasına geçilince buna da ayak uydurdular.... fakat tekne boyu büyüyünce artık dayanamadılar...
Bana göre, halen Türkiye'nin en iyi ahşap tekne işçiliği buralardan gelişmiştir.
Tek keser ile tekne yapan ustalara rastladım..
Pide
olarak Görele'yi tek geçerim ...
ama pide imalatı ,adeta Karadeniz'in namusu ve gururu.
Hiç bir yöre diğerinin pidesini beğenmez.
Her biri diğerinin kusurunu saymakla bitiremez....
Bugün Ömer dayı 'nın pide salonuna geldik..
Karnınız açsa gözünüz döner vallaha...bizim de öyle oldu
adres : http://www.surmenepidesi.com/
Eski alışkanlıkla çarşı içinde bir tur attım.
Güzelim bıçaklara baktım..
Daha önce çok aldığım için bu kez kendimi tuttum..
Biraz dolaşıp Otobüsümüze bindim..
yola devam.....


Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 33; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb