OLDU MU SIMDI AB ?

October 16th 2014
Published: October 3rd 2016

Lipsoi-Didim

GÜN 05 PERŞEMBE:

Güzel uyumuşuz ama uyandığımızda çok kirli gözükmemesine rağmen liman içinde ayılmayı gözümüz yemedi.

İnip sahilde biraz ilerdeki koya gittik .
Meğersem senatörün takımı izliyormuş...
biz denize girince bir alkış koptu.
Şaşırdık ..
zira bizi ocak şubat aylarında girerken görseler ne olacak diye merak ediyorum..
Su da aslında lokum gibi..yumuşacık ve ılık ..en ufak bir kahramanlık gerektirmiyor…
Her neyse ,deniz banyosundan sonra kahvaltıya gittik ve 10:00 gibi toparlanıp komşularla vedalaşıp yola revan olduk ..

Bugün rotamız Didim D marina…27 mil yolumuz var ..
Hava dümdüz en ufak bir yel yok …
Neşe ile gidiyoruz Farmakonisi adasını sancakta bırakarak geçtik ..
Türk kara sularına yaklaşırken bayrağımızı tokaladık .
O sırada uzaktan bir tekne kopup üzerimize gelmeğe başladı (Bond filmi gibi vallaha) önce epiyi yol aldı, sonra nedense son anda vazgeçerek daha arkalarda bir balıkçı teknesine yöneldi .
Bu bizim sahil muhafaza ..
Balıkçı teknesine, anladığımız kadarı ile reddedemiyecekleri tekliflerde bulunmuşlar ki az sonra Balıkçılar kös kös bizim sahillere yöneldiler…
Biz D Marine saat 1500 gibi vardık ..
Bizi alıp güzel bir pontona götürdüler.
Daha sonra ofiste işlerimizi halledip Judith hanım la vedalaştık.
Kısmetse bu kış nisan ayına kadar burada uslu uslu kalacak..
hazır Didim 'e gelmişken azıcık değinelim :
Didim, Aydın'ın turistik bir ilçesidir.
Doğuda Muğla il sınırı ve Güllük Körfezi ve AkbükKoyu, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir. Yüzölçümü 402 km'dir.
2000 Yılı Nüfus Sayımı sonuçlarına göre 37.000 kişi yaşıyor. İlçede yaşayan 5000 civarında İngilizi saymeyoz..
Tam gelecek seçimlerde John Longford belediye başkanı olacakken,AB birliği yöneticileri bir karar alarak,Yurt dışında yaşayan AB vatandaşları olur da AB dışında yaşamağa karar verirlerse ,emekli maaşının yarısını veririz demişler .
Bu adil ve anlamlı karardan sonra, aldıkları ile geçinemiyeceklerine karar veren Didim İngiliz Community ,çareyi AB içinde Bulgaristan'a transferde buluyor..
Bunun sonucunda vaktiyle 150000 pounda alınan evler ,bugün türk emlak kartallarının ellerine kalıyor ..
Kısaca hazin bir emeklilik ..
Ne demiş Türk kardeşlerimiz :
"The addition in the house doesnt fit to the market"
Bu garson ingilizcesiyle yazılanın tercümesi:
"evdeki hesap çarşıya uymaz" hele AB normlarına hiç uymaz..
Didim ilçesinin ilk yerleşim izleri Neolitik Devre (M.Ö. 8000) uzanır.
M.Ö. 16. yüzyılda Miken, Giritliler ve daha sonra da Aka kolonilerinin varlığı görülür.
Persler, Romalılar ,Bizanslılar bilahare 1071 Malazgirt Savaşı'ndan sonra Anadolu'nun kapıları Türklere açılır....
ilk olarak Karia olarak anılan bu bölge Türklerin eline geçmiştir.
1. Haçlı Seferlerinin ardından, yeniden Bizans'ın eline geçti.
1261 yılından sonra Karia'da Menteşe Beyliği'nin kurulmasıyla Didim ve çevresi bu beyliğin içine alınmıştır.
Osmanlı İmparatorluğu zamanında varlığını, "yeronda - yoran" ismi ile sürdürmüstür.
1955 depreminden sonra önceleri halk arasinda "HiSAR" olarak da adlandırılan YORAN ,devlet tarafından yaptırılan afet evlerine taşındıktan sonra "YENiHiSAR" adını almıştır.
Sonrasında, isim benzerliğine meyil vermemek için, dünya üzerinde sadece bir yerde blunan ve kök olarak "DIDYMAION"'dan gelen "DIDIM" olarak yenilemiştir.
Son ilave: Burası aynı zamanda Medusa'nın anavatanı oluyor...
Medusa için ne yazsak bitmez ama bu,Poseidon tarafından ırzına geçilmiş güzel kadın, Yunan mitolojisinde gözlerine bakanı taşa çevirdiğine inanılan yılan saçlı, keskin dişli, dişi canavar haline dönüşüyor ve Gorgon kardeşlerden tek ölümlü olanıdır.
Şimdi yola gideceğiz ....Bunu da başka bir zaman anlatırım ...

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linkleri tıklamanız yeterli:

Lipsi-Didim yol videosu

Didim Klipi :

Tot: 0.545s; Tpl: 0.017s; cc: 14; qc: 52; dbt: 0.268s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb