Selam Hollanda,


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum
May 6th 2008
Published: May 6th 2008
Edit Blog Post

Hallo vrienden, ook via deze weg zal ik jullie vanaf nu op de hoogte houden van ons Turks leventje. Zou het leuk vinden om af en toe wat reacties van jullie te krijgen.
Let wel, iedereen kan het lezen.
Zondag aangekomen op ataturk airport istanbul met 1,5 uur vertraging. Gelukkig was dat niet het enige kon ook nog mijn havana club (heerlijke rum uit Cuba) inleveren aangezien deze niet gesealed was. En mocht je denken, als dat alles is, nee hoor er was ook nog een koffer, 1 van de 7, niet aangekomen.
Je kan je voorstellen hoe ik mij voelde op dat moment. Met 2 vervelende kinderen, 5 handbagage, 7 koffers - 1 koffer. Maar goed, we hebben onze koffer inmiddels terug. En ja hoor, met inhoud.
Inmiddels ook een auto gekocht, op z'n turks. Veel lullen en thee drinken. En laten we het 2 uur later over de auto hebben. Wordt voor mij nog een uitdaging die turkse mentaliteit. Snel en effectief is er niet bij. Maar goed auto is in de pocket. Nee, geen ford transit met gordijnen en een matras op het dak. Een echte familie auto, Renault Scenic diesel uit 2006. M'n iPhone werkt ook hier dus papa is blij :o)). Dat was het weer spreek jullie snel. Ciao en Iyi Aksamlar. Greetings from Istanbul.

Advertisement



7th May 2008

meu deus
Mijn god.. je zal nog tegen heel wat muren aanlopen daarzo.. !! fijn dat het uiteindelijk allemaal goed komt succes met de stress daar.. hehe groetjes aan Vidan en de girls.. Ferry
7th May 2008

mooi weer
Ha Ralph, je moet maar zo denken; Je hebt wel mooi weer! En je bent op weg naar Bitez, en ik ben JALOERS! Kortom, ik verwacht nu een positief verslagje, haha, en geen gezeur! X petra
7th May 2008

mooi begin van een nieuw verhaal :)
Hahaha.. heb even zitten lachen bij het lezen van je bericht. Kan me helemaal voorstellen hoe je daar stond. Dont worry be happy :) Stel je voor alle 7 koffers hadden ook in timbuktu kunnen staan, waren ze / was je verder van huis geweest al is Turkije ook niet direct om de hoek hier. Leuk je bericht te lezen... voel me vereerd om ook bij de Nederlandse contacten te horen :) ZET HEM OP! Kijk met veel plezier naar je volgende bericht uit... PS: die Turkse mentaliteit lijkt me heerlijk op dit moment ;) Ruilen?!
7th May 2008

Shalom
Alles goed en wel dus. Overigens kun je denk ik in een renault scenic ook wel wat gordijntjes kwijt en een matras op het dak wil ook wel lukken (ik kan die van mij niet afstaan want die ligt al bij mij op het dak). Je kunt nu i.i.g. donderdag richting Bodrum afreizen in de franse bolide met airco (bij de temperaturen in je vaderland heb ik voorlopig aan arko voldoende). Wat de drank betreft: wordt je toch alleen maar dronken van en het past ook niet bij de theecultuur. Had het maar in een theepotje vervoerd, dan was er niks loos geweest. Salam dari Belanda. Fam. Ten Kate uit Deventer.
7th May 2008

Zon!
Maar hier schijnt de zon nu ook volop hoor! :-) Inmiddels al helemaal doorgereden en koffers uitgepakt? Liefs!
7th May 2008

skype
Hallo familie ik moet zeggen dat skype toch een uitvinding is. We hebben vanavond genoten om zo met beeld met elkaar te kunnen lullen. Je schoonvader vond het volgens mij ook wel leuk maar ja met hem praten is toch wat bruggen en een werelddeel te ver.Toch mooi hoe de meiden reageerden. Alleen jammer dat mijn laptop 2x de geest gaf, oorzaak onbekend. Wat de mentaliteit betreft zal het wel goed komen, kwestie van aanpassen. We kijken al uit naar 21 juni ondanks dat het hier nu 25 graden is.
8th May 2008

Dutch Turk
Drukke dag gehad vandaag? Alles nu geregeld voor de auto? Het is te hopen dat het zaterdag niet te warm is als je 8 uur moet rijden, maar je hebt airco. Was hartstikke leuk gisteren om te skypen en de reactie van Sienna en Elisha. Je moet maar tegen je schoonvader zeggen dat hij engels of duits gaat leren dan kunnen we communiseren. Hopelijk komt Fidan ook aan rust toe zeker als ze maandag aan de bak moet. Vanmorgen wezen golfen maar het ging van geen kanten, Hopelijk zaterdag bij de wedstrijd beter en minder warm, vandaag 27 graden. groetjes uit een zon overgoten Etten-Leur
12th May 2008

Vervelend allemaal
Heeel erg vervelend allemaal. Gelukkig werkt je iPhone dat maakt alles goed. ALs dat ook nog tegen zou zitten dan hadden we maandag weer een biertje kunnen doen samen. Geniet er van. En ik denk dat je je snel genoeg aanpast aan het Turkse ritme. Met de temperaturen hier in Muiden heb ik daar ook absoluut geen moeite mee. Hopen jullie snel te zien. Heb wel behoefte aan wat koeler weer. Geniet ervan!
21st May 2008

Gordijnen, Trekhaak, Imperial.
Merhaba, Dus geen Volkswagenbusje GTI gekocht. Beetje intergreren kan geen kwaad hoor gozer. Kost dat nou meer of minder dan in Holland. Moest je ook afdingen op je auto? Blijft toch een hollander. Te_ekkürler, kals1n. Sizin fiyatlar1n1z san1r1m biraz yüksek. Of werkt dat niet zo bij luxe artikelen. Het allerbeste voor jullie allen. Hasta la pasta uit Costa Rica.
17th August 2008

terug van weg geweest
Hallo familie, Eidelijk weer een berichtje, maar je geeft zelf al aan van het hoe en waarom, zelf kennis siert de mens, wat ben jij knap. Ja, als je een travel blog begint moet je het ook onderhouden. Maar gelet op je drukken werkzaamheden heb je toch weer tijd en ruimte gevonden ga zo door m'n zoon!!!! Maar aan de andere kant geeft het ook aan dat je je niet zit te vervelen, en dat is goed om te constateren. Toevallig hadden we het er gisteren over, je moet dat geweten hebben. leuke foto's en een prima verhaal, je moet ze verzamelen en later inbinden voor het nageslacht. Nu alleen nog je turks bijwerken maar hou de meiden wel scherp voor het nederlands, wij gaan geen turks leren, grijze massa is er te moe voor. Vandaag is het hier om 18.00 uur weer gaan regenen en ze geven de komende dagen ook nog regen dus koester de zon maar. Ik denk dat als je in september hier bent je weer snel naar de tukse zon verlangt. Hebben jullie al een huis op het oog in Turgutreis ? Hopelijk hebben Sienna en Elisha daar meer contact met andere kinderen en hoeft Fidan niet meer de lange reis met een oude dolmus te maken!!! Ik ben uit gekletst omdat we toch regelmatig elkaar spreken via skype. In dat opzicht had je toch gelijk, we spreken elkaar nu vaker dan toen jullie nog in Hilversum zaten. Ik hoop alleen dat de camera het toch eens goed blijft doen en niet meer vast slaat, leve de vista!!!!!! Tot skypes, groetjes en kus aan de kids. aksamlar.

Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb